Jump to content
Juoksufoorumi.fi

eCross 2006


Recommended Posts

  • Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mä juoksin siellä viime vuonna sen 7 km ja vannoin, että ei näitä mäkiä enää ikinä. Oon kummiskin ajatellut ilmottautua sille Classicille tänä vuonna. Että ei pidä mennä vannomaan.

Mäkinen se reitti on siis, siihen kannattaa varautua. Olin kyllä tutkinut reittiprofiilia, mutta jotenkin en oikein sisäistänyt sitä vissiin, niin yllätyksenä niiden koko mulle tuli. :WTF:

Mutta hyvin järjestetty tapahtuma, kiva juosta vaihtelevalla alustalla. Sen verran kiva fiilis siis jäi koko hommasta, että toistamiseen olen menossa. :rockwoot:

Riina

Link to comment
Share on other sites

Kolme kertaa olen osallistunut noin 18 km matkalle ja on ollut tälle kirjoittajalle vuoden kohokohta mitä juoksutapahtumiin tulee. Mitään miinuksia ei tule mieleen, hyvin järjestetty, reitti on monipuolinen, pari vähän rankempaa nousua joten kannattaa tutkia reittiprofiilia, jotta osaa jakaa voimansa.

Link to comment
Share on other sites

...Olen ollut mukana joka kerta juoksemassa 18km (tai oikeasti kai 17,4 km tai jotain) ja voin varauksetta suositella tapahtumaa: on hyvin järjestetty, poikkeaa edukseen tavanomaisista maantiejuoksuista ja väkeäkin riittää.

Korkeuseroja toki löytyy, mutta tämä kuuluu olennaisena osana maastojuoksun luonteeseen; se ei ole, tai ainakaan sen ei pitäisi olla yllätys, etenkin kun reittiprofiili (josta selviää myös juoksualusta reitin kussakin kohdassa) tosiaan on webissä nähtävillä. Jos eCrossin ottaa tosissaan ei ole huono ajatus vetää ainakin osa VK-lenkeistä mäkisillä kuntoradoilla. -Ainoana lievänä miinuksena itselleni on useimpina vuosina ollut se että tapahtuma järjestetään usein kovin pian HCM:n jälkeen; nyt sentään väliin näyttäisi jäävän kolme viikkoa. Mukaan vaan juoksemaan!

Link to comment
Share on other sites

Pari kertaa lyhyempi ja kerran se pidempi on tullut juostua. Kesän yksi ehkä parhaimpia juoksutapahtumia, jossa mukana myös hieman extremeä vaihtelevan maaston muodossa. Mäet toki rankkoja, mutta ihan juostava reitti, ja sykkeet voi tosiaankin unohtaa suosiolla, koska ne tulee pomppimaan viimeistään siellä nousuissa lähes maksimissa. Suosittelen lämpimästi !!!

Link to comment
Share on other sites

Eka vuonna en ollut mukana. Sen jälkeen on classic tullut kierrettyä kolmesti. Tänä vuonna jää väliin, koska oma kauden päätapahtuma, Kullervo-mara, on vain 2vk eCrossin jälkeen.

Tapahtuma on hieno, hyvin järjestetty, ja osallistujamäärä kasvaa vuosi vuodelta. Maastojuoksutapahtumia ei liikaa kalenterissa ole, joten siinä varmaan yksi syy suosioon. Mukana on yleensä muutama huippunimikin, sillä juoksu kuuluu pohjoismaiseen maastokisojen sarjaan.

Ainoa miinus, mikä mieleen tulee on se järkyttävä numerolappu, johon on integroitu ajanottosilmukka. Vähän niinkuin juoksisi vanerilevy rinnassa. Moni on rikkonut paitansakin raskaan lapun repimänä. Toivottavasti ovat muuttaneet ajanottosysteemiään.

Toimitsijat ovat mulle riittäneet ihan hyvin aina.

Link to comment
Share on other sites

Vähän harkitsen itsekin osallistumista. Soveltuuko alusta ihan peruslenkkaireille vai ovatko maastojouksukengät eduksi?

...Itse olen joka kerta juossut ihan perusjuoksukengillä (=samat joilla juoksen marat) ja niin näyttää suurin osa muistakin tekevän. Joillakin toki näkee maastojuoksukenkiäkin, mutta ovat selkeä vähemmistö; mielestäni ei eCrossin takia kannata sännätä kauppaan maastojuoksukenkiä ostamaan.

-Toimitsijoiden liian vähäiseen määrään en itse ole kiinnittänyt huomiota: minusta väkeä on huoltopisteillä ja maalissa ollut aina riittävästi ja homma on toiminut moitteettomasti.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

ECross kyllä kiinnostaa, mutta palautuminen hieman arvelluttaa.

Miten kisan aiemmin juosseet konkarit vertaisivat maastojuoksukisasta palautumista maantiejuoksuun?

Toinen kysymys koskee jalkojen kestämistä. En pelkää vammoja, mutta onko kokemattomalla maastojuoksijalla kohtuuton riski vetää jalkansa pahasti tukkoon?

ECross osuu keskelle syksyn parasta juoksukautta ja päätavoite on vielä sen jälkeen edessä. Ei huvittaisi päiväkausia palautella tönkköjalkoja.

Link to comment
Share on other sites

En pelkää vammoja, mutta onko kokemattomalla maastojuoksijalla kohtuuton riski vetää jalkansa pahasti tukkoon?

ON! Riippuu tietysti tyypistä ja voimaominaisuuksista, mutta etenkin siitä, kuinka paljon olet maastoa juossut treeneissä.

Pari vuotta sitten vetäisin tuon suht täysillä, enkä ehtinyt palautua edes 2 vk myöhemmin olleelle maralle.

Viime kesän aikana juoksin useita maastolenkkejä, eikä ollut jalat millänsäkään eCrossin jälkeen.

Tietysti jos otat vain kevyenä lenkkinä, niin ei pitäisi normaalille hyväkuntoiselle ihmiselle suurempia jälkiseuraamuksia aiheutua.

Link to comment
Share on other sites

Viime vuonna osallistuin 7km:lle, oli ihan mukava reittikin jne. Tänä vuonna on vielä epävarmaa, kun on tuo maratonkin tuossa ennen eli ehtisikö sitä edes palautua. Noh, pitää katsoa. Eihän tuo matka sikäli ole mitään verrattuna maraan, mutta siinä pitäisi kuitenkin juosta sen verran kovempaa, että hieman epäilyttää tässä vaiheessa :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Kaikista tuotteista -5% koodilla SEPPO (affiliatelinkki)

     

    Screenshot 2022-10-17 at 12.33.21.png

     

     

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy