Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Ideapark-juoksu 26.05.2012


Recommended Posts

Tälle ei tainnut vielä olla ketjua, vaikka juoksu on vajaan viikon kuluttua.

Ilmoitauduin ex-tempote tuonne, kun kalenterissani oli ensi viikonlopulle merkattuna veteraaninen SM-maraton. Sehän jäi väliin jalkavaivan vuoksi, kun ilmoittautumisaika meni lääkärin tuomiota odotellessa. No, mennään nyt sitten puolikasta juoksemaan samoille nurkille.

Link to comment
Share on other sites

Tuohon vois osallistua sittenkin, näkis tän hetken kunnon, ennätysvauhdissa puolimaratonilla tuskin olen vielä.

Jään miettimään ja lauantaiaamuna sitten päätän. Lähellähän tuo olisi ja jälkeen päin voisi sitten mennä vaikka syömään Ideaparkin johonkin ravintolaan.

Pancho Villassa siellä ollaan käyty syömässä shoppailun lomassa ja siellä on kyllä hyvät ruuat, mä otin viimeksi muistaakseni valkosipulipommin:ruokaa:.

Meksikolainen Sol-olut toimii myös loistavasti ruokajuomana jos sinne menee:morebeer:.

Tuota ajatellen juoksisin tänään about 20 km ja huomenna sitten vaan hyvin lyhyt ja äärimmäisen hidas palauttava lenkki.

Vauhtiharjoittelua, vetojen ja kovien lenkkejen muodossa ei ole vielä yhtään tänä keväänä, että en tiedä miten tuo menisi.

Määräviikkoa juoksen ja tavoitteena 100 km (josta jo puolet saavutettuna) ja tuo puolimara sopisi lauantaille kyllä ihan hyvin.

Sääennusteen mukaan aika kuuma päivä tulossa lauantaista, itse otan juomapullovyön mukaan ja sopivasti juomista, jos siis osallistun, en järjestäjien juomiin luota.

Jään miettimään...

Link to comment
Share on other sites

Minä olin jo ilmoittautunut Ideaparkin puolikkaalle, mutta sitten päätinkin jättää sen välistä, kun luin järjestäjän sivuilta tarkemmin tuosta suihkumahdollisuudesta. Sellainen toki on tarjolla, mutta vaatii yhteisbussin 50 hikisen maratoonarin kanssa jonnekin kauemmas. Kun kerran samana päivänä ja samalla suunnalla Suomea on tarjolla toinenkin puolimaraton, jossa on suihku tarjolla ihan kisapaikalla, menen paljon mieluummin sinne. Vaihdoin siis Lempäälän Valkeakoskeen.

Toki jos tänä vuonna Ideaparkin puolikkaan juoksijat kertovat täällä vain positiivisia kokemuksia hikisestä yhteisbussista, voin ensi vuonna harkita sinne osallistuvani :wink:.

Link to comment
Share on other sites

Myös mukana. Katsotaan millainen kunto on, kun kevään aikana ollut flunssaa flunssan perään. Toivottavasti aurinko ei porota ihan täydeltä terältä. Luultavasti otan melko rauhallisesti, vähän kuin pitkänä lenkkinä.

Link to comment
Share on other sites

Ennätystäni lähden parantelemaan, edellinen on vuoden takaa samasta juoksusta. Samalla toimii testijuoksuna maratonvauhdin arvioimiseen.

Aikomukseksi jäi. Jäin vuoden takaisesta ajasta melkein minuutin. Viimeisen kahdeksan kilometrin vastatuulella oli kyllä asiaan jonkinlainen vaikutus. Kun vertasin juoksua viimevuotiseen, lähdin nyt hitaammin johtuen siitä etten päässyt edelläjuoksevista ohi ennenkuin kilometrin kohdalla. Olin tällöin 20 sekuntia perässä viime vuotisesta vauhdista ja jäin vielä lisää runsaat kymmenen sekuntia. Sen jälkeen juoksin hiukan nopeammin ja 13 km:n kohdalla, jossa käännytään pohjoiseen olin 35 sekuntia edellä. Samalla alkoi vastatuuliosuus ja lopun 8 km sujui puolitoista minuuttia hitaammin. Enpä osaa sanoa kuinka paljon tuosta voi laittaa vastatuulen piikkiin.

Jouduin juoksemaan ensimmäiseltä juoma-asemalta lähtien yksin. Jätin siinä juoman ottamatta ja kun muut ottivat, pääsin heistä karkuun. Edessäolevat olivat jo melko kaukana. Lopussa sain vähän kiinni, mutta kovin lähelle en päässyt.

Maalissa olin yllättävän hyvävoimaisena. Ehkä en vain saanut itsestäni kaikkea irti.

Ai niin, kerran juoksin harhaan. Urheilukentän jälkeen olevassa tien ylityksessä käännyin oikealle sen sijaan, että olisin ylittänyt tien. Samaan aikaan kohdalle osuneet pyöräilijät taisivat herpaannuttaa tarkkaavaisuuteni. Ei siinä mennyt, kuin 10 sekuntia.

Ja mitä tuohon maratoniin tulee, niin eipä taida kannattaa vielä lähteä kolmen tunnin vauhdilla liikkeelle.

Hatapaa en nähnyt, vaikka yritin katsella. Sen sijaan Jodlaaja oli yllättäen tullut juoksemaan.

Link to comment
Share on other sites

Hatapaa en nähnyt, vaikka yritin katsella.

Kyllä minä siellä pyöriskelin joukon jatkona. Tuuli oli tosiaankin ikävä ja lämpötila aivan liian korkea. Jäin kuutisen minuuttia ennätykestäni, jonka juoksin seitsemän viikkoa sitten. Loppuaikani oli 1.39,11. Alusta asti juoksu oli vaikean tuntuista, enkä oikein missään vaiheessa päässyt juoksemaan rennosti vaan väkisin jouduin painamaan. Tai no ehkä siinä viimeisillä kilometreillä, kun ohittelin hitaampia ja kympin juoksijoita oli jonkinlaista rentouttakin havaittavissa.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Ketjua lukevat   0 members

    • Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä
  • Kaikista tuotteista -5% koodilla SEPPO (affiliatelinkki)

     

    Screenshot 2022-10-17 at 12.33.21.png

     

     

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy