Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
jakroo

Pyörähankinta, pikaista apua kaivataan.

Recommended Posts

Itselläni on Felt B16 myös, ja hyvin tyytyväinen pyörään olen ollut.

Tosin olisi pitänyt ehkä tilata pykälää pienempi koko, omani on 54 (mittani ovat 173/80), onneksi tuossa on säätövaraa tangoissa niin hyvin että ajoasennon sai tuollakin sopivaksi, tosin 54-mallin 172.5mm kammet on minulle vähän pitkät, 52:ssa tulisi 170mm.

175/81 -mitoilla menee aika lailla väliin että kumpi on sopiva koko, 52 vai 54; kumman tahansa saanee säädettyä sopivaksi.

Ja itse ainakin pidän triathlonpyörän ergonomiasta enemmän kuin kippurasarvien ergonomista pitkän matkan ajossa.

Itselläni on Felt B16 myös, ja hyvin tyytyväinen pyörään olen ollut.

Tosin olisi pitänyt ehkä tilata pykälää pienempi koko, omani on 54 (mittani ovat 173/80), onneksi tuossa on säätövaraa tangoissa niin hyvin että ajoasennon sai tuollakin sopivaksi, tosin 54-mallin 172.5mm kammet on minulle vähän pitkät, 52:ssa tulisi 170mm.

175/81 -mitoilla menee aika lailla väliin että kumpi on sopiva koko, 52 vai 54; kumman tahansa saanee säädettyä sopivaksi.

Ja itse ainakin pidän triathlonpyörän ergonomiasta enemmän kuin kippurasarvien ergonomista pitkän matkan ajossa.

Toi koko juttu on tosi jännä. Vaimolle tuli juuri vähän aikaa sitten englannista Kona Lisa TR, runkokoossa 48.5. Olisin itse ottanut hänelle 46.5 rungon, mutta hän välttämättä halusi tämän, koska se 46.5 oli väärää väriä... No tietenkin tämä 48.5 on hieman isohko hänelle (163cm), mutta kyllä siitä ajettava saadaan. Tilasin 2cm lyhemmän stemmin nyt sovittelun jälkeen. Kyllä hän tuolla 90mm:kin ajaa, mutta pari senttiä tuo mukavuutta lisää. Tuossa Konan pyörässä kun ei saa aerobareja säädettyä syvyyssuunnassa, muutenkuin poraamalla uudet reiät tankoihin.

No anyway tämä pyörä tuntui itseasiassa minulle tosi hyvän kokoiselta (olen 173cm) ainakin penkissä joten alkoi itseä pelottamaan, että eikai se tilaamani 52cm Fuji ole liian iso. Minulla on vielä pitkä selkä niin siksi ihmettelen, varmaan johtuu nyt sitten tästä selän taipuisuudesta. Eli suosittelen kokeilemaan jos on mahdollista.

Tuosta Kona Lisa TR pyörästä vielä, muuten jos vaimolle pitää löytää ensi kilpuri, niin tuohon hintaan mitä chainreactioncycles niitä myy (830€ suomeen postitettuna) ei kyllä parempaa pyörää saa. Okei vuosimallia 2009, mutta silti ihan uusia kiiltävä pyöriä. Mavicin kiekot, Shimpan 105 / Ultegra vaihteet jne. Alumiinirunko tosin, mutta sentään hiilikuituhaarukka ja satutolppa. Ainoa miinus tähän mennessä on tuo aerobarin säätö syvyyssuunnassa. Korkeutta ja leveyttä siinä voi säätää (mukana 12.5mm tai 25mm korotuspalat) mutta ei syvyyttä.

Muokattu

Kyllä ollaan tyytyväisiä oltu pyörään. Uskoisin että 51cm Kona sopii sinulle. Itse olen 173 / 78 ja tuo 49 (48.5) runkoko ei tuntunut tosiaankaan minulle pieneltä. Hyvä pyörä vaimo heti ensimmäisellä lenkillään nosti 20km keskinopeutta peräti 5km/h. Ei hän tuosta mitään pahaa ole sanonut, oikein tyytyväinen on ollut. Nettiarvosteluissa ammattilaiset ovat kahta asiaa siinä kritisoineet; runko on "kova" ja jarruvivut hieman tunnottomat.

Itseasiassa itselläni on juuri taas pyörän katselu edessä, kun jouduin oman Fuji Aloha 1.0 tilauksen peruuttamaan, koska ko. firma (EvanCycles) lupaili ja lupaili pyörää, mutta nyt vielä 3 viikonkaan jälkeen eivät osanneet sanoa koska pystyvät sen lähettämään. Jotenka jos minulta kysytään älkää tilatko Evancyclesiltä mitään, ainakaan jos sitä ei ole heti varastossa! Aivan surkea pulju, asiakaspalvelu lupaili vaan että juu ihan kohta lähtee, ihan kohta, ihan kohta...

Tuo sensijaan tuo chainreactorcycles on erittäin hyvä firma, kaikki mitä sieltä ollaan tilattu on tullut viikossa. Nyt siis on selvittely, että tilaanko itselleni myös tuommoisen Konan vai saisinko suomesta kenties Felt S22:sen pikaisesti.

Itseasiassa itselläni on juuri taas pyörän katselu edessä, kun jouduin oman Fuji Aloha 1.0 tilauksen peruuttamaan, koska ko. firma (EvanCycles) lupaili ja lupaili pyörää, mutta nyt vielä 3 viikonkaan jälkeen eivät osanneet sanoa koska pystyvät sen lähettämään. Jotenka jos minulta kysytään älkää tilatko Evancyclesiltä mitään, ainakaan jos sitä ei ole heti varastossa! Aivan surkea pulju, asiakaspalvelu lupaili vaan että juu ihan kohta lähtee, ihan kohta, ihan kohta...

Jännä juttu, mä olen pariinkin otteeseen asioinut Evansin kanssa ja homma on pelittänyt aina ihan ensiluokkaisesti. Olen myös soitellut sinne, kun oli pyörän kokoamisessa nöösinä kysyttävää ja nopsaan vastasivat ja kärsivällisesti selittivät.

Niin, sekä pyörän että toisella kertaa pikkusälää olen tilannut.

No tämä keissi ei ollut kyllä millään mittarilla ensiluokkaista. Tilasin siis pyörän ja polkimet ynnä muuta tilpehööriä 3½vko sitten. Pyörästä sanottiin että "to be delivered in 14 days".

Viikko tilauksen jälkeen tuli meili että muut tilpehöörit paitsi pyörä on lähetetty tilauksesta seuraavana päivänä. Kuitenkaan ne ei perille saapunut kuin vasta viikko tästä sähköpostista, eli kesti 2 viikkoa.

No pistin sähköpostilla tiedustelua koska oli jo kulunut 15 päivää, että koska se pyörä lähetetään. Tuli vastaus että siinä olisi pitänyt mennä vaan pari päivää tilausesta ja selvittelevät asiaa. 3 päivää myöhemmin kysyin uudelleen, että lähettäkää arvioitu aika koska pyörä lähetetään. Tuli vastaus että heti kun se saapuu varastolle.

Kolme viikkoa tilausesta pistin postia että jos pyörä ei lähde parin päivän sisään, niin perun tilauksen. Tähän ei vastattu takaisin ollenkaan. No tänään soitin ja peruin tilauksen. Tämä tilauksen peruminen puhelinsoitolla oli ainoa asia joka toimi. Katsotaan nyt sitten vasta kun rahat palautetaan kortille, että toimiko tämäkään...

Netissä löytää myös firmasta on todella paljon tyytymättömiä arvosteluja. Näyttäisi että tyytyväisyys on vähän niinkuin 50/60...

Tuleeko Kona Lisa 23-millisillä renkailla? Mahtaako pyörään mahtua 25-milliset tai jopa paksummat kumit?

Tulee 23mm renkailla. En valitettavasti osaa sanoa mahtuuko siihen 25mm renkaat. Sanotaanko näin että aika vähän siinä on mihinkään suuntaan tyhjää tilaa (leveys / renkaan korkeussuunnassa). Varmaan ainakin jarrujen aukiasentoa joutuu vähän säätämään, että saa renkaan ja vanteen irti ja paikoilleen leveämmän renkaan kanssa.

^^Jokaisesta nettikaupastahan löytyy niitä huonoja kokemuksia yksittäisiltä asiakkailta. Yleissääntönä kannattanee tilata vain tavaraa jota löytyy "hyllystä" ja kiireessä ei koskaan.

Näin se on. Laskin itse että reilu 6 viikkoa ennen Kuusijärven kisaa pitäisi riittää, tavaralle, jolle sanotaan että 14pv toimitus. Sen verran sain tuelta selville, että nämä 14pv tavarat ovat sellaisia jotka on jossakin evanssin kivijalkaliikkeessä jossain päin englantia ja ne toimitetaan liikkeestä takaisin keskusvarastolle. Eli ne eivät ole mitään sellaisia mitä aletaan ulkomailta tilaamaan. Muute on se 21pv toimitus.

Tuen asiakaspalvelualttius oli kuitenkin erittäin surkeaa tässä kaupassa. Eivät tosiaan suoriin kysymyksiinkään vastanneet tai eivät vastanneet ollenkaan. Tuo yllä oleva on lyhennelmä. Jos kysyy että voitteko kertoa mikä pyörän tilanne on ja antaa arvion että koska se lähtee, niin jos ei tiedä vastausta vaikka pyörän olisi pitänyt jo lähteä. Aika paljon olen netistä tilannut ja yleensä kun joitain kysyy niin siihen saa ihan selvän vastauksenkin. Tämän kaupan kanssa en esimerkiksi takuuasioista haluaisi edes yrittää lähteä tappelemaan.

Lisäksi noiden in-stock tavaroidenkin (kengät ja polkimet) tuleminenkin kesti tuplat kun esim Chainreactioncyclesistä tai etenkin saksalaisita kaupoista.

Ihan vaan yritän avuksi olla muille, että jos muualta löytyy niin kannattaa sieltä tilata ennemmin kuin evanscyclesistä.

Muokattu

Mulla on tuo uudempi Scorpion Euscorpius S - koon rungolla, Sram Forcen osilla...S

Itellä mittaa 175, toinen Scorpparini on Urophonius M - kokoa. S- koko paljon ketterämpi...

Jos joku on oikeesti kiinnostunut kokeilemaan, niin voi laittaa privana viestiä... Pyörä on pääasiassa Kuopiossa, mutta liikun paljon Suomessa...

Tässä linkki pyörän sivuille: http://www.scorpionstore.net/fi/pyoraily/pyorat/scorpion-euscorpius-force.html

Minulla on mittaa 174 cm ja inseam on 82 cm. Mitäs luulet kokemuksen perusteella, voisiko 51 cm Kona Lisa TR olla minulle käypäinen koko? Itselläni on kyseinen fillari harkinnassa. Ilmeisesti olette olleet ostokseen tyytyväisiä?

Palatakseni tähän Kona kokoon, ja nettikauppojen nopeuteen.

Eli minulle tuli Kona TT runkokossa 51cm tänään (ja omat mittani ovat siis 173 / 78). Se on käytännössä sama pyörä kun tuo Kona Lisa TR, paitsi metallin oranssin värinen (ainakin löytää pyöräteline viidakosta ;) ). Se on erittäin hyvän kokoinen. Competitive Cyclist Fit calculatorin säätäjen mukaan sain sen säädettyä just eikä melkein alustavasti. Illalla testilenkille, vaikka olen kyllä vaimon Kona Lisa TR:ääkin kokeillut, että ei sen ajettavuuden pitäisi suuri yllätys olla. Nopea kiihdyttää, mutta tosiaan pehmustetut housut pitää olla, ettei paikat lähde hampaista.

Sitten nettikauppojen palvelu ja nopeus:

Tilasin tosiaan maanantai iltana CRC:stä Kona TT pyörän runkokoossa 51cm pikatoimituksena. Pyörä saapui tänään (Ke) kello 11:50, kotiovelle. Eli kesti alle kaksi vuorokautta. Juuri mitä tilattiin mukaan vielä bonuksena ilmaiseksi tukeva iso CRC jakoavain polkimien asennusta varten, reppu, juomapullo, geelejä, gatorade jauhetta, soittokello, heijastimia, pyöränlamppu. Että ei se netistä tilaaminen aina hidasta ole. Ok se sanottakoon, että maksoin itseni kipeäksi tuosta pikatoimituksesta (normaali toimitus olisi ollut ilmainen), mutta onneksi pyörä oli yli 40% alennuksessa.

Se on erittäin hyvän kokoinen. Competitive Cyclist Fit calculatorin säätäjen mukaan sain sen säädettyä just eikä melkein alustavasti. Illalla testilenkille, vaikka olen kyllä vaimon Kona Lisa TR:ääkin kokeillut, että ei sen ajettavuuden pitäisi suuri yllätys olla. Nopea kiihdyttää, mutta tosiaan pehmustetut housut pitää olla, ettei paikat lähde hampaista.

No niin nopea 18km pyräys ajettu ja ei nyt muuta sen perusteella osaa sanoa kun että klosseja säädetään vähän taaemmas. Pyörä tuntui tosi hyvältä ajaa. Vaimon Lisalla sen säädöillä kun sille laitettiin lyhyempi stemmi (70mm) ja siinä on penkki aika edessä, niin se 49-koon Kona Lisa tuntui vähän etupainoiselta minulle mutta tämä 51 runkoinen 100mm stemmillä oli oikein hyvin tasapainossa.