Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
jakroo

Pyörähankinta, pikaista apua kaivataan.

Recommended Posts

No, täältä hieman toisenlainen mielipide. Itse hankkisin nykyisellä kokemuksella ensin hyvän maantiepyörän. En aja TT pyörällä käytännössä lenkkejä ollenkaan. Lähinnä mukavuus syistä, mutta myös turvallisuus syistä. Ja jotenkin vielä koen, että TT pyörä ei välttämättä kehitä yhtä paljon kuin normi maantiefillari? Tuo on kyllä ihan mutua, mutta kun kuntoilusta puhutaan niin jotenkin se perus maantiepyörä tuntuu vain mielekkäämmältä. Toki se ei ole lisätangollakaan TT pyörän veroinen triathlon kisoissa ja jos triathlon on tärkeintä (varsinkin kisat) niin siinä tapauksessa TT pyörä puolustaa paikkaansa ensimmäisenä arvokkaampana pyöränä.

Jännä juttu, olet MarkoA varmaan eka, jonka olen koskaan kuullut pitävän maantiepyörää tri-pyörää mukavampana, siis niistä, jotka molemmat omistavat. Ne, joilla ei ole tri-pyörästä kokemusta tuntuvat sen sijaan olevan ennakkoluuloisia sitä kohtaan..

Mutta mieltymyksiä on moneksi, mulle tri-pyörä on ajoasennoltaan paljon luontaisempi ja siinä kelpaa nojailla etenkin pidemmillä lenkeillä :-)

Njoo. Täytyy myöntää, että mukavampi hyvin pienellä marginaalilla. Mutta toki nyt kyseessä siis vain nämä minulta löytyvät (cervelo p2 ja cannondale six) ja vielä vain mun käytössä. Eli pyörän ja kuskin geometriahan on iso osa koko juttua. Mutta tuo maantiecannari nielee pikku töyssyt ja muut tien epätasaisuudet niin sulavasti, ettei niitä aina edes huomaa. Ja myös suuntavakavuus on ihan eri kuin tri pyörällä. Alku kesästä häränsarvilla ajo ottaa selkään, mutta se helpottaa kilsojen myötä. Makuasioita toki hyvin pitkälti.

Geometrioista nopeasti katsottuna Fuji näyttäisi sopivan paremmin pitkäselkäiselle ja QR pitkäjalkaiselle.

Tästä huolimatta mulla (173, samoin muuten vaimo 162) on QR Seduza (sama geometria) juurikin kokoa 52. Sisäsaumani on muistaakseni 77 cm. Tuo minun Seduza on mulle juuri passelin kokoinen pyörä, paitsi että ehkä sentin tai kaksi saisi olla pidempi (siis satula–stonga-suunnassa). Heitto on kuitenkin niin pieni, etten ole esim. stemmiä jaksanut alkaa vaihtaa. (Jos muuten haluat koeajaa, onko 52 passeli koko Quintana Roossa, niin tervetuloa!)

Kiitoksia vaan vastauksesta, arvostan todella paljon. Mulla sisäsauma oli 77.5 että aika samoissa mitoissa ollaan. Ja kiitoksia koeajotarjouksesta. Katsotaan ja tuumataan, se vaan kun ei ole mitään kokemusta ja vertailukohtaa, niin taitaa olla että ihan sama mitä pyörää käy kokeilemassa niin lopputulema taitaa olla että "ihan sairaan hyvä, heti tilaukseen" :smiley:

No hyvä tietää että kelpo peleiltä vaikuttavat, varsinkin tuon geometrian puolesta, myös QR pitäisi käydä, sen verran saman kokoisia ollaan. Vaimolle lähti juuri pyörä tilaukseen (Kona Lisa TR). Säädämme sen nyt ensin ajokuntoon ja sitten katsotaan josko myös minulle lähtee pyörä tilaukseen.

Lähinnä tuota kokoa meinasin, totta kai mun pyörä tuntuu muuten sairaan hyvältä ;-) Itse pääsin kokeilemaan ennen tilaamista samaa runkoa koossa 54 (ihan paikallaan treinerillä), ja saman tien huomasin sen ihan liian kookkaaksi (vaikka olikin juuri pikkaisen pidempi vaakasuunnassa).

Olen muuten Kuusijärvellä tiistaina treenikisaamassa, sen jälkeen voisi myös olla pyörä näytillä. Mutta nuo (treeni- ja muut) kisat ovat kyllä siitä ikäviä tilaisuuksia, että niissä väistämättä iskee joka kerta armoton pyöräkateus...

No niin nyt sitten on pyörä tulossa, Fujiin päädyin. Taisi olla Englannin viimeinen Fuji Aloha 1.0 (2011) runkokoossa 52, sekin oli 2vko toimitusajalla ja heti tilauksen jälkeen meni "discontinued" tilaan ko runkoko.

On se tämä, tuolla Kuusijärven triathlon ketjussa kehuin taannoin, että vaimon vanhalla "Helkama Ainottarella" lähden polkemaan kisaa, mutta toisin näemmä kävi. Kummallakin sarjanvaihto kilpakuntosarjaan edessä...

Ja kaikille jotka EIVÄT halua ostaa triathlonpyörää, niin vinkiksi sen verran että älkää missään nimessä menkö you tubeen katsoaan mitään Ironman Hawaiji videoita, voi käydä niin että lähtee pyörä tilaukseen saman tien :smiley:

Laitan tähän polkuun kyssärin kun en jaksa uutta polkua avata (pikaisesta avusta ei kuitenkaan ole kyse).

Olen katselemassa ensimmäistä Tri pyörää ja hieman olen eksyksissä monien eri pyörämerkkien valtameressä.

Hintaluokka pyörälle olen miettinyt noin 2000e luokkaa.

Olen kropan suhteilta lyhyt jalkainen ja pitkä selkäinen.

Osaisiko täällä joku antaa vinkkiä mitkä merkit kannattaa suoraan hyvältä sopimattomina.

Pituutta on siis 175 ja inseam on noin 81

Olen katsellut jonkin kerran Feltin B16 pyörää netistä joka sopisi hintahaarukkaan aika hyvin.

Cervelo P2 voisi olla yksi vaihtoehto jos hyvässä alennuksesta löytäisin =)

Jos jotain vinkkejä saisi niin olisin erittäin kiitollinen.

Olen kyllä miettinyt bikefittingiä mutta se joko nostaa budjettia tai sitten täytyy pyörän hinnasta tinkiä.

No joo cervelo P2 saattaa olla liian kallis tarjouksessakin. Ei mulla mikään kiire tosiaan ole ja tarkoitus on viimeistään syksyllä/alku talvesta joku pyörä hankkia.

Tän postauksen tarkoituksena oli se että saisin jonkinlaista vinkkiä mitkä eri pyörämerkit ja mallit saattaisi olla sopivia vaihtoehtoja tälläiselle matalajalkaiselle kulkijalle.