hartsa_78 Lähetetty 6. heinäkuuta , 2012 Share Lähetetty 6. heinäkuuta , 2012 Laitan taas tähän ketjuun kysymyksen kun en jaksa availla uutta. Mitä eroa Felt B12 ja B16 pyörien rungoilla on? Onko kyseessä sama runko vain eri osasarjoilla? Jotenkin tuo ei tule mielestäni esiin valmistajan sivulta. Saamaa carbonia ainakin. Jos kyseessä on sama runko, onko järkeä maksaa 500 e enemmän dura ace osasarjasta kuin ultegrasta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hkultala Lähetetty 6. heinäkuuta , 2012 Share Lähetetty 6. heinäkuuta , 2012 Laitan taas tähän ketjuun kysymyksen kun en jaksa availla uutta. Mitä eroa Felt B12 ja B16 pyörien rungoilla on? Onko kyseessä sama runko vain eri osasarjoilla? Jotenkin tuo ei tule mielestäni esiin valmistajan sivulta. Saamaa carbonia ainakin. Runko on täysin sama, mutta kaikki muu on eri, tärkeimmät/suurimmat erot: 1) B12ssa tulee selvästi paremmat vanteet 2) B12ssa on kevyempi ja aerodynaamisempi (mutta huonommat säädöt omaava) ohjaustanko Näiden lisäksi tosiaan kaikki pikkuosat on sitten B12ssa kalliimpia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hartsa_78 Lähetetty 7. heinäkuuta , 2012 Share Lähetetty 7. heinäkuuta , 2012 Runko on täysin sama, mutta kaikki muu on eri, tärkeimmät/suurimmat erot: 1) B12ssa tulee selvästi paremmat vanteet 2) B12ssa on kevyempi ja aerodynaamisempi (mutta huonommat säädöt omaava) ohjaustanko Näiden lisäksi tosiaan kaikki pikkuosat on sitten B12ssa kalliimpia. Ok kiitos vastauksesta. Se onkin sitten eri asia onko nuo paremmat osat 500 e arvoiset (riippuu varmasti keneltä kysyy). Näin kuntoilijana voisin kuvitella että ultegrallakin pärjää hyvin. Minkähän tasoiset nuo B12 kiekot on? Pärjääköhän niillä ns kuntoilija pitkään vai tuleeko kuitenkin tarve vaihtaa ne parempiin? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Istumatyöläinen Lähetetty 24. heinäkuuta , 2012 Share Lähetetty 24. heinäkuuta , 2012 Kiitoksia vastauksista! Pistin perjantaina 51 cm Kona TT:n tilaukseen CRC:stä. Taisi olla viimeinen kpl kyseistä kokoa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ToniT Lähetetty 24. heinäkuuta , 2012 Share Lähetetty 24. heinäkuuta , 2012 (edited) Kiitoksia vastauksista! Pistin perjantaina 51 cm Kona TT:n tilaukseen CRC:stä. Taisi olla viimeinen kpl kyseistä kokoa. Onneksi olkoon. Nyt 1kk kyseisen pyörän omistaneena olen itsekkin vieläkin erittäin tyytyväinen pyörään ja se on minulle hyvänkokoinen ja hinta-laatu suhde on todellakin kohdallaan. Sillä hyvin 60km lenkkikin taittuu ja Kuusijärven pikamatkan kisassa pyöräilly sujui taitotasoon nähden hyvin (1½vko kilpapyörän omistaneena...) ja monesta mentiin ohi (Uinnissa tosin oltiin aika häntäpäässä, harmi nyt uintikin sujuu jo paremmin, kun kisan jälkeen vietin 1vkon mökkiloman järven äärellä...). Ja myös 22km työmatkaa pyörällä sahaan, kun tuolla vanhalla hybridilläni vaan ei pääse niin lujaa kun tällä Konalla. Satulan kanssa meni säätäessä ehkä eniten aikaa. Jos se oli liian takana, niin pakaran ja takareiden liitoskohdasta jokin ihme pieni lihas tuli kipeäksi ja satulan nokalla ajo on minulle erittäin epämukavaa muutenkin. Lopputulema oli että satula on nyt niin edessä kun sen saa, näin saan istuttua kunnolla kankun päällä satulassa ja kun tuo selkä taipuu hyvin eikä hartiat ja niskakaan ole väsyneet (ainakaan 60km lenkillä), niin tällä ollaan menty. Keulassa pyörässä on paljon säätövaraa, laskin omastani ohjaamoa yli puolet säätövarasta alaspäin, mutta on siinä vieläkin varaa. Aluksi tuntui että keula oli liian alhaalla, mutta nyt jo tuntuu että sitä ehkä pitäisi vieläkin laskea (voi liittyä myös tuohon kun satula on nyt ihan edessä). Pädeihin pistin ne mukana tulevat korkeammat jalat, jolloin pädi on samalla korkeudella vaihdevipujen kanssa (aerobaarien pää on siis yläviistoon, ei suora), mutta tällöin pädien etäisyyttä toisiinsa piti samalla kaventaa, koska muuten jarrukahvaotteella pädien hiilarijalustan kulma alkoi olemaan jo aika lähellä rannetta, kun jarrukahvoista pidetään kiinni. Vaimolla tosin on leveimmällä vieläkin, mutta minulla iso Suunnon kelloni hankasi pädinjalustaan jarrukahvaotteella. Se on eikun kowaa ajoa! Muokattu 24. heinäkuuta , 2012 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Istumatyöläinen Lähetetty 8. lokakuuta , 2012 Share Lähetetty 8. lokakuuta , 2012 Konalla on nyt tullut ajeltua paitsi työmatkapyöräilyä (23 km suuntaansa), myös joitakin pidempiä lenkkejä 90 ja 180 kilometrin välillä. Hyvin kulkee! Koko 51 tuntuu minulle aika passelilta, mutta siirsin kyllä satulaa kokeilujen jälkeen niin eteen kun se vaan menee. Voi olla, että koko 49 olisi vielä parempi, mutta turha sitä enää on spekuloida. Itse en ole osannut pitää pyörää liian kovana, vaikka sitä arvosteluissa on kovaksi haukuttu. Hyvä pyörä, loistava hinta-laatu-suhde! Link to comment Share on other sites More sharing options...
anis Lähetetty 20. huhtikuuta , 2013 Share Lähetetty 20. huhtikuuta , 2013 Tarkoitus oli osallistua elämäni ensimmäiselle puolimatkalle cyclocrossarilla kesällä. Ajattelin ettei ole mitään järkeä satsata isoja rahoja välineisiin heti aluksi, mutta nyt kuitenkin tuntuu että panokset kovenee mitä pidemmälle treenikalenteri etenee ja pelkkä kisan läpäisy ei tunnu riittävältä tavoitteelta. Tänään huomasin järkytyksekseni, kuinka iso painoero cyclocrossarin ja maantiepyörän välillä on. Osaisiko kukaan antaa edes jonkinlaista arviota, kuinka paljon vauhdissa voi voittaa a) kun vaihtaa cyclocrossarin "normirenkaat" kapeiksi b) jos siirtyy cyclocrossarista maantiepyörään Ajattelin marssia alkuviikosta pyöräliikkeisiin katsomaan tarjontaa. Paljonko hyvästä menopelistä kannattaisi valmistautua maksamaan? Kaikki neuvot ja vinkit ensimmäisen maantiepyörän ostoon ovat erittäin tervetulleita, sillä en näistä asioista tiedä mitään enkä myöskään tunne ketään joka voisi lähteä avuksi mukaan kaupoille. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattia Lähetetty 20. huhtikuuta , 2013 Share Lähetetty 20. huhtikuuta , 2013 Renkaan vaihdolla voitat ikuisuuden, mutta cyclon vaihto maantietsygään ei juuri vauhtia nosta, olettaen että saat säädettyä cyclon ajoasennon aerodynaamiseksi. Voi vaatia esim. stemmin vaihdon. Palstalla(kin) käyty moneen kertaan läpi tätä kaluston up-greidauksen järkevyyttä ja vaikutusta. Mielestäni cyclo on paras valinta ainoaksi fillariksi, enkä lähtisi suosittelemaan sen vaihtoa, vaan mikäli "kalustohimo" ja into lajiin pakottaa kaupoille hankkimaan uutta pyörää, niin osta suoraan toiseksi pyöräksi tt-/tri-pyörä. Sillä muutoksella saatkin sitten jo taas keskaria nousemaan aimo annoksen Link to comment Share on other sites More sharing options...
pölhö Lähetetty 20. huhtikuuta , 2013 Share Lähetetty 20. huhtikuuta , 2013 Ihan täysin samaa mieltä Mattian kanssa. Ellet nimenomaan maantiekisoihin tai -ryhmälenkeille haikaile, älä suotta hanki maantiepyörää. Jos nyt kuitenkin haluat päästä pikkurahasta (eli useasta sadasta mutta alle tripyörän hinnasta) eroon JA cyclossasi on runkojarrut, voit saman tien ostaa nopeammat kiekot. Kiekot on nopsempi vaihtaa kuin kumit, ja sitten kun joskus ostat tripyörän, onpa kisakiekot hankittu. (HUOM: cyclosta riippuen aerokiekot saattavat olla sen todella härskin näköiset, vaan eipä tyyliä lasketa lopputuloksissa...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
hartsa_78 Lähetetty 20. huhtikuuta , 2013 Share Lähetetty 20. huhtikuuta , 2013 Olen samoilla linjoilla Mattian ja Pölhön kanssa. Itse ostin aluksi maantiepyörän ja sitten reilun vuoden päästä TT/Tri pyörän. Nyt jälkikäteen kun ajattelen olisi ollut järkevä ostaa cyclo ja sitten siirtyä suoraan TT pyörään. Cyclo olisi nyt TT pyörän rinnalla huomattavasti monipuolisempi käyttää. Pidentäisi treenikautta ja pystyisi ajamaan myös hiekkateilla yms. Link to comment Share on other sites More sharing options...
anis Lähetetty 21. huhtikuuta , 2013 Share Lähetetty 21. huhtikuuta , 2013 Kiitos kovasti vastanneille. Tarkoitus ei siis ole vaihtaa cyclocrossaria mihinkään, se on mainio esim. työmatkapyöräilyyn ja syksyn/kevään lenkkipyöräksi. Alkuperäinen ajatus oli ostaa lisäksi maantiepyörä, jolla kuvittelin voittavani reilusti aikaa kesän kisoissa, mutta teidän kommenteista päätellen kuulostaa siltä että olettamukseni on väärä. Kokeilen siis pikimmiten, miten kapeat renkaat vaikuttavat vauhtiin. Seuraava ostoaskel on sitten jonakin päivänä tripyörä (toivottavasti ei vielä tänä kesänä!), täytyy vaan toivoa että pyöräliikkeissä on asiantuntevaa apua silloin saatavilla - ne kun luultavasti saavat tälle tontulle myytyä mitä tahansa... Link to comment Share on other sites More sharing options...
jartsapuikko Lähetetty 21. huhtikuuta , 2013 Share Lähetetty 21. huhtikuuta , 2013 Itellä on cyclo ollut nyt reilun vuoden ja viime vuoden Joroisilla painelin menemään vähän päälle kolmenkympin keskaria. Talvella alla on ollut nastat ja keskarit eivät ole olleet kovinkaan kummallisia, nappularenkailla (Schwalben CX pro:t) keskari on nyt keväällä ollut karvan alle kolmenkympin pidemmillä lenkeillä. Eli jos saat tuohon sun nykyiseen pyörään hyvän ajoasennon, niin ei tarvitse kuin vaihtaa sliksit alle ja menoksi. Pärjää vallan mainiosti ja jos innostus jatkuu, niin kannattaa rahat laittaa suoraan tri-pyörään. Aerovanteiden hankinnankin jättäisin myöhemmälle. - j Link to comment Share on other sites More sharing options...
pölhö Lähetetty 21. huhtikuuta , 2013 Share Lähetetty 21. huhtikuuta , 2013 Itse ostin aluksi maantiepyörän ja sitten reilun vuoden päästä TT/Tri pyörän. Nyt jälkikäteen kun ajattelen olisi ollut järkevä ostaa cyclo ja sitten siirtyä suoraan TT pyörään. Cyclo olisi nyt TT pyörän rinnalla huomattavasti monipuolisempi käyttää. Pidentäisi treenikautta ja pystyisi ajamaan myös hiekkateilla yms. Juuri sama täällä. Haluaisiko muuten joku romun maantiepyörän ja antaa tilalle mieluusti superhyvän cyclon, tarjoan vaihdossa rutkasti hyvää fiilistä :tiili: Link to comment Share on other sites More sharing options...
ToniT Lähetetty 22. huhtikuuta , 2013 Share Lähetetty 22. huhtikuuta , 2013 (edited) Cyclo olis kyllä hyvä, itsekkin meinasin hommata, mutta kun varastosta löytyy Hybridi/Retkipyörä (ja TT pyörä) vielä ei ole ollut tarvetta. Työmatkaraaseriksi (21km suuntaansa matkaa) viritin tänä keväänä Hybridiä vähän parempaan iskuun. Shimanon lukkopolkimet, 700x28C Schwalben Duranot alle (kapeimmät mitä noihin vanteisiin saa kiinni) ja Profile Design Jammer GT clip on barit. Hintaa tuli n. 180€ (M520 lukkopolkimet 24€, renkaat+sisäkumit+vannenauhat 75€, aerobar 78€). Ero aikaisempaan on aivan valtava, näillä muutoksilla keskinopeudet nousi välittömästi yli 5km/h ja aerobareilla nojaillessa meno tuntuu hyvin samankaltaiselta kuin TT pyörällä. Ei suoranaisesti liity aiheeseen, mutta vinkkinä muille joilta joku pyörä jo löytyy varastosta ja pähkäilee Cyclon ostamista, niin minä olen työmatkaa varten tähän kokoonpanoon erittäin tyytyväinen. Mutta siis ehdottomasti samaa mieltä, jos Cyclon jo omistaa, niin TT pyörän itse hommaisin ehdottomasti. Muokattu 22. huhtikuuta , 2013 mittayksikkövirhe korjattu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now