Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Prahan maraton 13.5

Recommended Posts

Lähössä olen. Vinkkejä ei ole koska ei ole aiemmilta vuosilta kokemusta. Mitenköhän tuo järjestäjien puolesta oleva juomahuolto on toiminut ja mitä vettä siellä annetaan? Pullovesi olisi turvallista mutta kraanavesi pelottaa, urheilujuomat on toivottavasti tehty riittävän puhtaaseen veteen...

Meitä on lähdössä 4 hengen porukka Prahaan. Osa saapuu kaupunkiin perjantaina ja itse olen menossa kaverin kanssa lauantaina Finskin aamulennolla Prahaan. Aikaisempaa kokemusta Prahan kisasta ei ole kenelläkään. Reitti vaikuttaa nopealta korkeuserojen puolesta. Käännöksiä on paljon, juotavaa ja purtavaa saa 5km välein ja musiikkia on tarjolla melkein joka kaarteessa. Muuta tietoa ei sitten olekkaan :) Kaipa noita paikallisten tarjoiluja uskaltaa nauttia?

Varsin hyvässä kelissä ja sopivasti vaihtelevalla reitillä maraton kulki kohtalaisesti, ehkä hieman parempaa kuitenkin odotin. Alle laitoin pakasta vedetyt Adizero Bostonit, loistavat maraton tossut, jalat ei ole ikinä olleet näin hyvässä kunnossa maratonin jälkeen = lähes kuin olisi normi pitkiksen heittänyt. Ensimmäinen puolikas n. 1.34.50, toinen muutaman minuutin hitaammin kokonaisaika 3.12.58, maraton uran kolmanneksi paras aika.

Koska ikä alkaa jo nelosella, alkaa olemaan viimeiset vuodet koittaa tuota kolmen tunnin alitusta. Frankfurt 2012, here i come : )