Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
Edwin

VI Endurance 24h 23.-24.02.2013

Recommended Posts

Pasilla "lumenpoistoala" on perua kiipeilytaustasta, joten sieltä löytyy vastaus olkapäihin ja käsivarsiin.

Oma kisani oli hirvittävän vaikea 11h jälkeen ja olisin ollut valmis nukkumaan 100mailin paikkeilla, mutta piti vaan jäädä vielä notkumaan radalle. Onnistuminen tuo oli siinä mielessä, että en keskeyttänyt.

Ilmankos oli vahvat käsivarret.

Nukkumisesta tuli mieleen,niin Dean Karnazesin kirjassa kaveri nukahti juostessaan maantiellä.Areenalla vain olisi törmännyt seinään aika nopeasti jos olisi nukahtanut.

Se paita saattaa olla minun. Minulla oli siis L-kokoinen paita, mutta nyt huomasin, että paitani onkin kokoa M. Paitamme ovat siis tainneet vaihtua ...

Lähes yhtä hyvä vitsi kuin se "Makehan raitistui jo 50-luvulla". En usko, että meille kummallekaan mahtuu M-koon paita. Edelleenkin hämmästelen sitä, miten se paita minun reppuuni on joutunut. Kun en itse sitä sinne ole laittanut.

Lähes yhtä hyvä vitsi kuin se "Makehan raitistui jo 50-luvulla". En usko, että meille kummallekaan mahtuu M-koon paita. Edelleenkin hämmästelen sitä, miten se paita minun reppuuni on joutunut. Kun en itse sitä sinne ole laittanut.

Ehkä huollossa(kin) oltiin aavistuksen väsyneitä, ja käsitit väärin kysymyksen: "Pottos-Make, sopiiko että laitetaan sulle "ämmä" mukaan".

Ja niin paita sujahti reppuun myöntävän vastauksesi jälkeen.

kisani oli hirvittävän vaikea 11h jälkeen ja olisin ollut valmis nukkumaan 100mailin paikkeilla, mutta piti vaan jäädä vielä notkumaan radalle. Onnistuminen tuo oli siinä mielessä, että en keskeyttänyt.

Joka tapauksessa hyvin taisteltu rikkinäisen alkuvuoden ja sairastelujen jälkeen ja askel eteenpäin viime vuodesta. Kyllä se vielä iloksi muuttuu!

Mainittakoon hauskana triviana, että huoltajien ykkönen miesten puolella oli Juoksija-lehden päätoimittaja Tuomo Lehtinen, joka ojenteli mukia sekä voittaja Penttiselle että kolmoselle JariS:lle. Pari vuotta sitten Jaana Tomppo huolsi niinikään samaan aikaan "poikiaan" (eikös alaikäisillä aina pidäkin olla huoltaja) eli voittaja JariS:ää ja kolmosta, jonka nimi jääköön tässä yhteydessä mainitsematta... Eli Tuomon ja Jaanan välillä tilanne 1-1. Eikä pidä unohtaa viime vuotta, jolloin laajempi porukka (ainakin Aku, Jolkku, Kimi..) ruokki muutamaa taivaltajaa.

Naisten puolella spiros on tainnut olla aika suvereeni jo useiden vuosien ajan. (Tätä lausetta kukaan ei sitten tietenkään irrota asiayhteydestään ja siteeraa väärin=D)

Ex-voimailijana huomasin saman,Penttisellähän on lihaksia,olkapäät ja kädet on aika isot.Olisikohan ex-voimailija myöskin?

Penttisen pitkäaikaisena kiipeilykaverina (nykyisin monesti poluilla olen Pasin mukana myös) voin sanoa että lihakset on tullut kyllä ihan todellla monipuolisella lihastyöskentelynä ja tietysti puntilla. Kiipeily toki voi lihaksiakin kasvattaa, mutta yleensä kiipeilyssä halutaan lihaksia lähinnä tiettyihin paikkoihin kun se lihan tuppaa painamaan ja kiipeilyssä se ei oikeastaan koskaan ole etu. Ultramatkat kyllä sopii Pasille jopa paremmin kuin kiipeily :) sitkeyttä ja kärsivällisyyttä ei ainakaan puutu.

Kisa meni hyvin seitsemään tuntiin asti, sitten petti pää lieviin vatsaongelmiin. Kolmentoista tunnin jälkeen päätin lopettaa, kun vatsa ei kestänyt juosta, eikä kävely kiinnostanut. Palasin parin tunnin tauon jälkeen kuitenkin huollon painostuksesta kävelemään 120 km täyteen. Kiitos huollolle painostuksesta palata radalle. Aika kului radalla nopeammin, kuin yrittäessä nukkua kovalla lattialla. Nyt pää ja jalat ovat jo täysin palautuneet kisasta, ja vatsakin melkein palautunut.

Ehdotuksia kisan arvostuksen nostoon:

---

2. Mainontaa ja hypen nostatusta

Jukka Viinasesta mallia. Ei nyt maailman ensimmäistä tartte hehkuttaa, mutta kv. lehtiin hienot mainokset, jossa kehutaan maailman talvisin tai jotain vastaavaa ja maailmanennätysyritys. Kaikki haluaa olla mukana, jos Espoossa yritetään maailman ennätystä.

----.

Kuka on tämä Jukka Viinanen, joka tässä Baldinin hupiviestissä kummittelee useamman kerran? Onko jotain sukua Jukka Viljaselle kenties?

Muilta osin parhainta onnea kaikille Espoossa juosseille!

Kuka on tämä Jukka Viinanen, joka tässä Baldinin hupiviestissä kummittelee useamman kerran? Onko jotain sukua Jukka Viljaselle kenties?

Jukka Viinanen on tietenkin kaikkien aikojen valtiovarainministerimme Iiron veli, ex. Nesteen ja Orionin johtaja.

Kisa meni hyvin seitsemään tuntiin asti, sitten petti pää lieviin vatsaongelmiin. Kolmentoista tunnin jälkeen päätin lopettaa, kun vatsa ei kestänyt juosta, eikä kävely kiinnostanut. Palasin parin tunnin tauon jälkeen kuitenkin huollon painostuksesta kävelemään 120 km täyteen. Kiitos huollolle painostuksesta palata radalle. Aika kului radalla nopeammin, kuin yrittäessä nukkua kovalla lattialla. Nyt pää ja jalat ovat jo täysin palautuneet kisasta, ja vatsakin melkein palautunut.

Hyvä, että sulle ei jäänyt paha fiilis meidän painostuksesta.

Kiitos ihan hemmetisti kaikille järjestäjille. Mahtava jengi. Oli myös hieno seurata radalta oikeiden ultraajien menoa.

Sellainen kysymys, kun en ole koskaan aiemmin maratonia pidempää matkaa juossut, että mitähän olisi pitänyt tehdä itse kisassa tai kisan jälkeen eri tavalla. Itse kisassa juoksu sujui johonkin sataan kilsaan ihan ok, mutta sen jälkeen maratonilta tutun polvien jäykistymisen lisäksi nilkat turposi ja sen jälkeen ei saanut kyllä juoksuaskeltakaan otettua. Välillä kylmää ja pystyi kinkkaamaan jotenkin. Kisan jälkeen kotona nukahdin pariksi tunniksi ja sekä polvet että nilkat oli turvonnut ihan "hyvin", jalkapöydät ja varpaat purppurat ja sitten niitä jalkoja ei enää liikuteltu saati seisty.

Siis ymmärrän kyllä että ei pitäisi naurettavalla valmistautumisella lähteä noin pitkään kisaan, mutta ilmeisesti sen lisäksi kisan jälkeen ei riitä burgeri ja sohvalle koisiin. Tai sitten vaan jalat on surkeat. No, pitää nyt keksiä miten tuo huominen duunipäivä hoidetaan.