Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Täydellinen treeniketju

Tero0205
 Share

Recommended Posts

Avataas tämä tätikerhon vastapainoksi. Täällä voit kertoa oiken suoritetuista harjoituksista. Kun olet suunnitellut ja toteuttanut jonkin treenin juuri tavoitteen mukaan ja olet oikein ylpeä itsestäsi. Normi PK lenkeistä ei kannata tänne kirjoitella, kun niissä ei mitään ihmeellistä ole. Eli tänne, vedot, mäkijuoksut, TV kovat, kiihtyvät, yassot ja ehkä pitkätkin, kun ne on sujuneet juuri oikein, täällä saa kehua itseään. Ai niin.. täditkin saa osallistua tänne, jos treenaatte väärin eli oikein :)

Hieno ketju myös. Olisi tosi hienoa jos kesän aikana edes kerran saisi kirjoitettua tähänkin jostain juoksustaan. Toivotaan, että kunto kohoais ja joku treeni menis sillai oikeaoppisesti ja hyvin.

Pitää tätien skarpata jos pääsis joskus vieraisiin tähän ketjuun. Hyvä aloitus ja kannustaa yrittämään.

• 2 weeks later...

9,4 km (ver + 5x1000 + ver) Suunnitelma oli mennä, 3:55/50/45/40/35 2 min palautuksilla. Toteutus 3:48/45/42/40/34 palautukset1:48-2:24 min. Mun toleranssissa tää meni ihan täydellisesti ja ei tuntunut kovin pahaltakaan. HYVÄ MÄ ! Puksun kentällä oli niin paljon porukkaa treenaamassa aitoineen, että joutu vähän sihtaamaan mihin väliin mahtuu.

Eilen oli ohjelmassa lepoa ja treeni onnistui vapaapäivästä huolimatta prikulleen. Kerran oli lähellä etten hypänny seisomaan Suomen lentismatsia katsoessa mutta onneksi tavoitteellinen sitoutuneisuus treeniohjelmaan on sisäänjuurtunut ominaisuuteni. Toisaalta olen kyllä viime vuosina tehnyt ko. treeniä sen verran paljon että rutiinissa löytyy.

Kyllä on liikaa ollut palautuksissa hajontaa, että vois laskea täydelliseksi. Oikeaoppisesti pitää olla 2:00 +/- 2 sekuntia, jotta treeni pysyy vertailukelpoisena tulevien samanlaisten treenien kanssa. ;)

Voi paska ! mä arvasin, että tääkin meni sit kuitenkin läskiksi tai voinhan tehdä noi palautukset ens kerralla (keväällä 2013) samalla tavalla, voiko sitten pitää vertailukelpoisena :)

Tule vaan Tero ihan suosiolla tätiketjuun. Siellä saa palautella ihan miten vaan tai tehdä vetoja vaikka kokonaan palauttelematta ja kaikkien mielestä harjoitus on silti ihan täydellinen!

Joo...mielenkiintoinen harjoitus muuten 5x1000 ilman palautuksia. Siis otetaan 1km pätkä ja juostaan se täysii tosiseen päähän ja käännytään aina takas, silloinhan siihen tulee kuitenkin ne tonnin vedot. Aloitin muuten maratonspesifistisen harjoittelun tällä 5x1000 vedoilla ja ohjelman pituus 5 vko:a keventelyineen. Tällä pitäis varmaan päästä tätiketjuun :)