Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Tätien treeniketju

Recommended Posts

• Replies 3,2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Täällä yksi täti. Sen verran meni elämä uusiksi alkuvuodesta että on tullut enemmän keskityttyä uuden elämän pyörteisiin että en ole ehtinyt hirveästi kirjoitella. Treenailen edelleen. Välillä yksin j

Missä tädit?

Posted Images

En saa itseäni edes vitosen testijuoksussa kunnoll poia mukavuusalueelta

Raastoa pitää harjoitella, myös tätien. Mutta ymmärrän hyvin, miksi joku ei halua ylittää mukavuusalueen rajaa - olen itse ihan samanlainen.

Tänään pääsin vihdoin kikkaroimaan. Sateli kyllä vähän, mutta potkuttelin parisenkymmentä kilsaa melkoisen mäkistä reittiä. Sykekäyrästä tuli hieno vuoristorata. Kikkareen huutelin kotiin päästyäni, sillä se oli aika rapainen. Myös housunlahkeet, sukkien varret ja tossut olivat saaneet osansa kurasta. Sääennusteen perusteella voisi arvata, että seuraavaa kikkarointia saakin sitten odottaa kuukausikaupalla, jos ei hommaa nastarenkaita. Tulisipa pian kunnon talvi ja riittävästi lunta, kun kerran pakkasen puolelle heittäytyy.

Pari päivää yritän vielä painaa treenejä, sillä sitten alkaa matkailuputki, joka kestää seuraavaan viikonloppuun asti. Junassa ja lentokoneessa ei isommin treenejä tehdä, hotellihuoneessa ehtii ehkä pikkuisen jotain lihaskuntoliikkeitä kerrata.

Kävin tätityyliin tänään sauvakävely- tai lähinnä sauvahölkkälenkillä. Kipuilevaa säärtä varoessani olen kehittänyt järkyttävän näköisen sauvahölkkätyylin: alamäet mennään normisti sauvakävellen, tasaisella sauvotaan hölkkää jalkoja mahdollisimman vähän maasta nostaen, jolloin polvet jää vähän koukkuun ja lantio juoksua jäykempi, ylämäissä juostaan reippaammin. Epäilen tyylin näyttävän siltä, kuin hiihtäisi pertsaa ylämäkeen, ilman suksia vaan:tongue:

Huomenna treffit ortopedin kanssa.

Hölkätär; miten meni treffit ortopedin kanssa??

Ihan ok, ortopedin epäilyt samat kuin itsellänikin: rasitusmurtuma tai lihaskalvon tulehdus. Kouraan lähete magneettikuvaukseen, jossa kävin tänään. Kannattaa vertailla hintoja, ei tartte käydä lähetteen kirjoittaneen lääkärin firmassa. Nyt odotellaan tuloksia. Varmuudeksi olen nyt juoksematta.

Päivän tätitreenit ovat koostuneet vain ja ainoastaan lumenluonnista, ensimmäinen kierros aamukuudelta.

Hölkätär; Nyt sitten vaan odotetaan tuloksia! Mä oon varmaan heti toiseks kiinnostunein kuulemaan mikä sun jalkaa vaivaa!!!

Tuo rasitusmurtuma mahdollisuus on kyllä kurjempi juttu...mehän just parannettiin kesällä tyttären rasitusmurtuma ja olihan kova paikka jalkapalloa harrastavalle 11 vuotiaalle. Mut kun sen 3kk malttaa pitää taukoa niin ainakin lapsella luu paranee hyvin...toivottavasti myös tädeillä. Käytiin muuten tyttären kanssa ekana urheiluklinikan ylilääkärillä joka diagnosoi vaivan osgood schlatteriksi ja antoi luvan lähteä Ã…landia cupiin pelaamaan. Kun lähdettiin vastaanotolta huuteli vielä perään että älä linkkaa sillä jalalla vaan kävele normaalisti! No lopulta mentiin arvauskeskuksen kautta röntgeniin ja löytyi REIPAS rasitusmurtuma. Vähän oli siis huonoa tuuriakin mukana...

Toivottavasti Hölkättärelle tulee kuvista selvyys, mikä vaivaa. Luukalvontulehdus olisi helpompi kuin murtuma. Vois vaikka hiihtää nyt kun sitä lunta tulee sinne etelämmäs (miten niin hiukan katkera asiasta)

Omia kuulumisia. Sisäliikunta jatkuu. Syksyn aikana olen saanut raahattua itseni lenkille varmaan yhteensä 20km edestä. Joten eipä ole juoksufoorumille kirjoittelemistä. Salilla viihdyn hyvin. Liiankin hyvin jos meinaa ens kesänä johonkin tapahtumaan osallistua:)

Uusia lumia tässä odottelen, että tulis vähän ulkoiltuakin. Ulkoilma kuitenkin tekee hyvää ja piristää mieltä.

Mutta näillä mennään. Juokseville tädeille kivoja lenkkejä ja meille juoksemattomille muuta kivaa.

Meillä oli kuukauden tautiteemana enterorokko. Pikkuihmiset olivat hiukan vaisuja yhden päivän ja sitten kasvattelivat jokusen rakon. Isännän kanssa maattiin yksi päivä yli 39 kuumeessa, jonka jälkeen toiselle tuli kädet ja jalat aivan pilkukkaiksi ja toisella on kurkun sisäpuoli auki, kun ne rakot on siellä. Tosi kiva tauti. Vaan onpahan nyt sekin podettu nyt sitten koko perheellä. Seuraavaa teemaa odotellessa ehdin kuiteskin jo eilenillalla uintitreeneihin ja huomenissa olis tarkoitus pistää lenkkitossut jalkaan, kun kurkku ei enää ole kovin kipeä.

Lumi on kyllä ihanaa!

Voe hel**veta, nyt lasahti alaselkä taas. Annoin hierojan murjoa tuota selkää, ja sehän sitten veti suojajumin päälle. Just kun juoksukin tuntui taas vähän kulkevan, mutta ainahan käy näin- juuri kun ajattelet olevasi hyvässä vireessä, iskee joku remppa. Kävely on töpöttelyä ja tämä istuminen on pahinta. Eikun lattialle ja jalat ylös.

22 astetta miinusta näyttää elohopea. Rapsakat kelit alakaa olla...

Tällä tädillä ei alkanutkaan vielä sisäliikuntakausi, vaan liikuttua on tullut täysin normaalisti. Paitsi tällä viikolla. Jos viikko siis alkaa maanantaista ja nyt on keskiviikko, niin liikuttua on tullut vasta yksi päivä ja nyt on ollut peräti 2 lepopäivää; ekan kerran kuukauteen. Ihan olosuhteiden pakosta. Maanantaina piti mennä tanssitunnille. Mutta ihanan Susa Mattsonin sijasta siellä olikin joku sijainen, joka ei liikuttanut sen verran, että olisin vaivautunut kovassa pakkasessa raahautumaan tunnille. Menin sen sijaan etsimään talvikenkiä. Mutta eihän niitä löydy mistään Helsingissä!

Kertokaa, onko missään myynnissä vedenkestäviä, matalia, tyylikkäitä, lämpimiä talvikenkiä, joissa on todella pitävät "traktoripohjat"? Yhdet löysin, mutta ne oli jotain goretextia, jossa luki, että kestää kosteutta 2 tuntia! Sitten olisin löytänyt samanlaiset, kuin mitkä jo omistan. Mutta koska niissä on pohjat kuluneet jo 2 vuodessa, en tietenkään osta niitä. Talvisaappaat saisivat olla kalliit, mutta niiden pohjien pitäisi kestää vähintään 5 vuotta.

Jos en löydä, ostan varmaan sitten Icebugit tai Sarvat, ja kuljen niillä talven liukkailla keleillä joka paikkaan. Helsingin keskusta on vaarallisen liukas ja olen jo todistanut monen nuoren naisen kaatumista.

Eilen 2 tanssituntia, jossa tehtiin Paso Doblessa salin poikki harjoituksia, nostaen vuorotellen jalkaa vaakasuoraan ylös. Korkokengillä. Nyt huutaa reidet hoosiannaa. Onneksi ei ollut saksihyppyjä, kuten viimeksi. Mutta kyllä oli tyylikkään näköistä, kun kaikilla pitkät hameet.

Tänään piti mennä tunneille, mutta jouduin selvittämään niin pahaa ongelmaa, että oli pakko jäädä ylitöihin sen sijaan. Ongelma ei valitettavasti tullut korjatuksi, mutta syy taisi onneksi löytyä, joten tästä on hyvä perjantaina jatkaa. Perjantaina etätyö, ja heti sen jälkeen juoksemaan, oli ilma mikä tahansa.

Huomenna on itsenäisyyspäivä, mutta meillä tanssitreenit jatkuvat. Juhlapyhät eivät ole syy jäädä pois tunneilta.

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille tädeille!

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille! Tänään mittari näytti -24, mutta lenkille oli päästävä. 13km meni ja arse meinas jäätyä, mutta sai juosta rauhassa.

Eilen olin hiihtämässä. Pojat teki latuja, joten baana oli melko pehmeä (seliseli). Vedin kurvissa vitikkoon ja naama auki. Kiva mennä huomenna töihin.....onneksi tässä naamassa ruttukin on koristus.

Ai kun ihana toi riniemen kuva :)

LIlle, mä olen nyt kävellyt paljon Icebugin Hikoilla. Tosi hyvät! Nää on vanhempaa mallia. Ei ole koivetkaan kastuneet eikä nilkat, kun mun talvihousuista saa koukut nauhoihin kiinni.

Tämä täti on parannellut tatuointia, ei kovin tätimäistä, tiedän. Nyt viikko takana liikuntataukoa, pl. koirien ulkoiluttaminen. Tänään lähti lumitöiden teko lapasesta, "unohdin" ettei saa hikoilla...

Osallistu keskusteluun

Voit nyt heti vastata ketjuun ja rekisteröityä myöhemmin. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Ketjua lukevat   0 members

Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä

• Tästä mainospaikka alkaen 30e+alv/kk. 

Yli 10 000 kävijää/kk

n. 350 000 sivulatausta/kk

• Sivulataukset 13.11.2020 alkaen: Web Hits

Yksittäiset kävijät 13.11.2020 alkaen: Web Hits
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy