Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Tätien treeniketju

Recommended Posts

VM60 mikä on sun oma kokemus Valkeista? Mä olen haaveillu niistä, mutta jättänyt ostamatta juuri hinnan takia. Voisin hakea ne Stockalta tai toivoa vaikka joulupukilta.

Ensimmäisten kokemusten perusteella uskallan suositella ainakin heille, jotka ovat saaneet apua väsymykseen kirkasvalolampusta. Valkeen ehdoton etu on lyhyt hoitoaika (max 12 min kerran päivässä). Hoito on mielestäni vähentänyt, tai oikeammin kokonaan poistanut, iltapäivän kokonaisvaltaisen väsymyksen. Kokemusta on tosin tässä vaiheessa niin vähän, että tulokset eivät taida vielä olla tilastollisesti merkitseviä.

Pitää myös muistaa, että vaikutukset ovat yksilöllisiä. Tätä asiaan on käsitelty aika kattavasti Valkeen nettisivuilla ja googlettamalla löytämissäni testiraporteissa.

Yksi ehdoton miinus Valkeen palvelupakettiin: laitteen konfiguroimiseksi pitää selaimeen asentaa netistä plugin. Jos ei ole koneensa admin, kuten isoissa firmoissa usein on, sitä ei voi tehdä. Minulle tuli ongelmia myös kotikoneen kanssa, mutten ole vielä saanut selville, johtuvatko ne Valkeen pulikasta vai uudesta virustorjuntaohjelmiston versiosta, jonka tulin asentaneeksi samana aamuna kun yritin asentaa Valkeen pulikkaa. Tällä hetkellä kone on sen verran solmussa, etten pääse sillä nettiin ollenkaan.

Onneksi Valkee toimii ihan hyvin oletusasetuksilla, joten konffaus ei ole välttämätöntä.

• Replies 3,2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Täällä yksi täti. Sen verran meni elämä uusiksi alkuvuodesta että on tullut enemmän keskityttyä uuden elämän pyörteisiin että en ole ehtinyt hirveästi kirjoitella. Treenailen edelleen. Välillä yksin j

Missä tädit?

Posted Images

Mulla on menossa tasainen pk-kausi, jossa ei ole ollut oikein mitään raportoitavaa. Kilsoja on kertynyt viikossa 45 - 50, ja olen juossut joka viikonloppu vähintään 20 kilsan pitkiksen. Olen nauttinut todella paljon näistä raikkaista, syksyisistä juoksukeleistä. Syysiltojen pimeydessä on tullut toisinaan testailtua jos jonkinlaista loikkimista ja "tekniikkaharjoitusta" fiilisten mukaan. Viikko sitten sorruin lenkillä pieneen kilpailuunkin. Juoksin viime lauantaina pitkiksen ja sunnuntai-iltana palauttavan. Maltoin juosta helppoa ja leppoisaa vauhtia sellaiset 7 km, mutta sitten joku tyyppi ohitti mut ja jäi ärsyttävästi siihen eteen juoksemaan. Siinä tuli sitten vähän kiristettyä tahtia ja ohitettua tyyppi. Luulin päässeeni siitä jo eroon, mutta kohta se oli taas rinnalla yrittämässä ohi. No, eihän siinä voinut muuta kuin kiristää vauhtia ihan kunnolla, että se tajusi antaa periksi. Tuo episodi tuntui sen verran nololta ja lapselliselta, että olin tyytyväinen, että oli tosi pimeää.

Seuraava tavoitekin alkaa olla selvillä, ja ensi vuoden eka maraton olisi Terwa 25. toukokuuta. Terwalla juostaan veteraanien SM-maratonit, joten tuli mieleen, että olisi kiva osallistua edes kerran elämässään SM-kisoihinkin. Ensin vain pitää liittyä urheiluseuraan, mutta sen aion tehdä tammikuussa vähän niin kuin uudenvuodenlupauksena. Täällähän olisi tarjolla montakin vaihtoehtoa, mutta kai sitä täytyy liittyä kotikylän seuraan eli Kuivasjärven Auraan. Mulla ei ole vielä kovin ihmeellisiä treenisuunnitelmia ensi vuodelle, mutta tammikuussa pitää varmaan aloittaa jo suunnitelmallisempi treenaaminen.

Terwalla juostaan veteraanien SM-maratonit, joten tuli mieleen, että olisi kiva osallistua edes kerran elämässään SM-kisoihinkin. Ensin vain pitää liittyä urheiluseuraan, mutta sen aion tehdä tammikuussa vähän niin kuin uudenvuodenlupauksena. Täällähän olisi tarjolla montakin vaihtoehtoa, mutta kai sitä täytyy liittyä kotikylän seuraan eli Kuivasjärven Auraan.

Ehdottoman kannatettava suunnitelma! Vaikka oma neitsyt-SM-marani meni äärimmäisen surkeasti, oli se kokemuksena oikein hieno. Kotikylän seuraan liittyminen on myös ryhdikäs teko :thumbsup: Ties vaikka pääsisit seuran mestariksi :1st:

Minä kävin tänään vihdoin vaihtamassa Smartumin seteleitä kuntosalin sarjalippuun. Hirmuisen painavaa rautaa oli asennettu laitteisiin. Kotona venytellessä totesin perslihojen olevan jo nyt kipeät, joten pari seuraavaa päivää tulevat olemaan varsin rattoisia :untroubled:

Kiitos VM60 kokemusten jakamisesta. Muistatko yhtään, kuinka paljon tuo Valkee maksoi kanta-asiakasalennuksella? En jostain syystä enää saa Stokkalta postia, outoa?

Kotikone on niin pirun hidas (SEKIN on menossa vaihtoon, toivottavasti ennen joulua), että pitäisi sitten asentaa työkoneella. Jos siis ostaisin tuon laitteen. Mutta kaipa sitä pystyy käyttämään ilman tietokonettakin perusasennuksilla? Itse varmaan käyttäisin sitä työmatkalla aamulla junassa torkkuessani.

Aika on vain todellakin kortilla, niin kuin aikaisemmin kirjoitin. Nyt on kaksi tavoitetta, jotka aiheuttavat pientä stressinpoikasta: Marraskuntoiluputki ja 1500 juoksukilometrin saavuttaminen ennen vuoden loppua. Vielä puuttuu aika paljon (160km), joka normaaliolosuhteissa ei olisi paljon, mutta kiire-ja flunssaputkessa saa todellakin tehdä töitä sen saavuttamiseksi.

Marrasputki on edennyt mukavasti. Sekalaista, suunnittelematonta ja höpöhöpöliikuntaa on tullut puuhasteltua joka päivä. Ja koska juoksufoorumilla ollaan niin yksi köpöttelykin on tehty tälle kuukaudelle.

Nyt sitten parin päivän loppurutistus kun perjantaina tulee liikuntakieltoa.

Marraskuu on ollut hyvä liikuntakuu. 33 tuntia olen saanut kulumaan salilla ja tien päällä. Kyllä on taas mukavaa.

Täti hankki kickbiken. Ekan lenkin perusteella ihan metka vempele. Pohdin tässä justiinsa, kestääkö lähteä sillä huomenna töihin. Kun olisi tarkoitus juosta lauantaina Aktia cupissa. No, alkoi aamusta keuhkoputkiakin niin mukavasti kutittaa, että saa nähdä kuinka käy viikonlopun juoksujen. Nyt lähden kuiteskin lenkille.

Täällä ei tapahdu mitään ihmeempiä. Tasaseen tahtiin käydään ulkoilemassa, mutta mitään tätivetotreenjä ja muita sellaisia ei ole nyt tullut harrastettua. Tulin juuri 11km ja risojen lenkiltä. Ihan ok menoa. Jaloissa uutukaiset Feelmaxin...Vaskotkohan ne nyt oli. Ja venäjää rupesin aikuislukiossa pänttäämään. Olis ensimmäinen sanakoe maanantaina ja koe keskiviikkona. Siitä on aikaa, kun sellaisia on viimeksi tehnyt. Ja sormiurheilun aloitin myös nyt syksyllä. Minulla on nuori mies kitaransoiton opettajana. Siis ei nuotiolaulujen säestystä vaan blues-skaaloja.

Pitkästä aikaa aamulenkillä, varovaisesti vaan viisi kilsaa. Kohtalaisen kevyeltä tuo tuntui. Kääretorttu kyllä maistui lenkin jälkeen aamukahvin kanssa. Ai niin, paino ei jostain syystä meinaa laskea...

Minun piti eilen mennä kuntosalille, mutta sosiaalinen elämä vei mukavasti mukanaan ja päädyin loppujen lopuksi soffalle beaujolais noveau -lasillisen kanssa. Se on muuten tänä vuonna varsin hyvää. Tuoksusta tulee mieleen punaherukkasoppa tai -kiisseli :-) Ja tuosta tuli mieleen, että kunnon jouluolut (Schlenkerla Urbock) on saapunut Alkoihin, nam!

Salille yritän sitten myöhemmin tänään. Edellisen keikan DOMSit on jo osapuilleen kadonneet.

http://www.valkee.com/fi/

Stockalta kanta-asiakkaille huomattavalla alennuksella. Törkeän kalliit silti, mutta voisi sitä rahansa käyttää turhempaankin. Noita korvavaloja moni naureskelee ja pitää samanlaisena humpuukina kuin magneettirannekkeita yms. uskomushoitoja, mutta minusta takana on sen verran asiallisen oloista tutkimusta, että pidän vaikutusmekanismia hyvinkin uskottavana. Sitäpaitsi suomalaisia keksintöjä ja tuotekehitystä on ilo tukea tällaisella hankinnalla.

Tähän pitää hieman heittää väliin, kun on tullut Valkeen uraa seurattua:

Mitenkään laitteen hyvyyttä vähättelemättä tai sen potentiaalisia terveyshyötyjä teilaamatta, on pakko sanoa, että hieman tämän skeptikon nenuun Valkee silti haiskahtaa. Ne Valkeen järjestämät tutkimukset kun ovat nimittäin olleet kaikkea muuta kuin asiallisia.

Jos oikeasti se laite toimii niin hyvin kuin väitetään, niin miksi he eivät järjestä sitä oikeasti hyvin toteutettua ison otannan ns. tupla-sokkoutettua koetta, jossa placebo-vaikutus saadaan kunnolla suljettua pois ja joiden tuloksia voidaan verrata esim. kirkasvalolamppuihin? Tätä on nyt odotettu jo pitkään, mutta heidän intresseissään tuntuu olevan enemmänkin olemassaolevien tulosten vääristely. Juu, onhan tuollaisen tutkimuksen toteuttaminen kallista, mutta siihen asti saavat kyllä ihan syyn kanssa humpuukileimaa kantaa.

Tälläkin viikolla Valkee innoissansa henkutteli uutta tutkimusta, jota todistaa laitteen tehoa. Ne harvat jotka oikeasti jaksoivat kaivaa sen itse tutkimuksen (eli kouralliselle ihmisitä järkätyn kontroilloimattoman testin, 45 osallistujaa, joista 32 palautti testilomakkeen, joista vain 9 käytti Valkeeta, muut normaalia kirkasvaloa), siinä itse tutkimuksessakin sanotaan: "Jotta valolaitteiden käytöstä voitaisiin saada tilastollisesti luotettavia tuloksia, selvitykseen osallistuvan joukon tulisi olla suurempi". Miten Valkeen PR-osasto asiasta tiedotti? Näin: "Tulos: 6-12 MINUUTTIA VALKEETA ON YHTÄ TEHOKAS KUIN 30-60 MINUUTIA KIRKASVALO LAMPPUA." Caps-lockia en lisännyt itse. Enkä yhdyssanavirhettä ;) Ja jotta asiaan saadaan vielä vähän lisää haiskahtavuutta, niin Valkee myös eilen poisteli suht tehokkaasti niiden ihmisten kommentteja Facebook-sivuiltaan, jotka jakoivat, asiallisesti, faktoja tästä tutkimuksesta ja esim. tuota yo. lainausta laittoivat eteenpäin.

Pointtini siis: Käyttäkää ihmeessä. Jos toimii, niin todella hienoa. Mutta älkää luulko, että sen taustalla on hyvää tutkimustietoa, kun sellaista ei oikeasti ole. Valkeen PR-osasto kyllä osaa hienosti tutkimuksia paisutella, mutta jos ne originaalipaperit lukee, niin huomaa ettei siellä oikeasti ole mitään merkittäviä tuloksia aikaan saatu tai jos on, niin tutkimus on järjestetty päin honkia, jolloin sillä ei mitään tieteellistä meriittiä ole.

Oma fiilis on, että ennemmin tuohon rahani laitan kuin magneettirannekkeisiin tai homeopaattisiin sokeripillereihin, mutta ennen ostopäätöstä odottelen kyllä sitä kunnon tutkimusta ja tyydyn ihan normaaleihin kirkasvalolamppuihin :)

Valkeen strategia tuntui alusta asti olevan että ensin tehtiin laite ja sitten aloitettiin kovaääninen markkinointi ja muutamat vaatimattomat tutkimusssarjat tehtiin vasta sen jälkeen. Ilmeisesti myyntiluvut ovat kohdallaan kun tuon parempia tutkimuksia ei ole motivaatiota tehdä. Tämä ei toki tarkoita etteikö tehoa voisi olla, ainakin niille jotka hyötyvät kirkasvalosta. Itse olen niin skeptinen että ajattelen että sen valon on alun perinkin ollut tarkoitus tulla sinne käpyrauhaseen silmän kautta, ei korvan eikä esim. nenän kautta. Siinä olisikin seuraava liikeidea, nenävalo. (Saa vapaasti käyttää ideaa.)

Tämä täti on nyt juoksennellut kahden viikon ajan pidettyään sitä ennen 8 viikkoa juoksutaukoa. Tauon jälkeen kaksi ekaa lenkkiä meni euforiassa ja säärikin tuntui kestävän. Sen jälkeen onkin sitten sääri jomotellut. Tällä viikolla alla vain yksi neljän kilsan nilkutus ja piti olla viikonloppukin juoksematta. Mutta tuli sitten lähdettyä 7 km:n polkujuoksulle kaverin kanssa. Kivaa oli, mutta taas sääri juilii. Ehkä se nyt sitten alkaa olla aika hakea lekurilta lähete magneettiin:/

Tätien teekutsut erittäin jees:) Mullakin olis tarkoitus ens vuonna päästä juoksemaan maratonia pidempiä matkoja, kun nää halvatun sääret vaan kestäis...

Osallistu keskusteluun

Voit nyt heti vastata ketjuun ja rekisteröityä myöhemmin. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Ketjua lukevat   0 members

Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä

• Tästä mainospaikka alkaen 30e+alv/kk. 

Yli 10 000 kävijää/kk

n. 350 000 sivulatausta/kk

• Sivulataukset 13.11.2020 alkaen: Web Hits

Yksittäiset kävijät 13.11.2020 alkaen: Web Hits
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy