Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Tätien treeniketju

Recommended Posts

Johan nyt on outoa! Kirjoittelinkin tuolla Lenkkivihkon puolella, kuinka NewBalance 1064 hankasi Wihan puolimaratonilla oikean akilleskantapään verelle. Heti Wihan jälkeen sunnuntaina kävin lenkeillä Nikeillä, joissa ei tuota kantapääongelmaa ole. Viime viikon alun lepäilin lyhyen pöpön vuoksi. Torstain tanssitunnilla tanssikorkkari hankasi ikävästi kantapään kohdalta ja irrotti laastarin. Perjantaina menin lenkille unohtaen koko kantapään ja laitoin NB1064 jalkaan. Huomasin heti 100 metrin päästä, että tossu edelleen hankaa, mutta en enää viitsinyt kääntyä kotiin. Kotiin tullessa haava oli uudestaan avautunut.

Lauantaina ei ollut kaupat auki, ja unohdin ostaa laastaria. Lauantai-iltana löysin kotoa yhden Combimed-laastarin, ensin haavalle Bacibactia ja sitten laastari taas päälle. Sunnuntaina kävin lenkillä Nikeillä, ei kantapään suhteen ongelmia.

Äsken kun katsoin kantapäätä, siihen on noussut akilleksen kohdalle aivan valtava pallo! Mitä ihmettä! Olikohan Combimed-laastari väärä tähän hoitoon, mutta se on ainoa laastari joka pysyy jalassa! Kai tämän pallon kanssa pitää oppia elämään, vaikka onkin Marraskuntoiluputki päällä ja pakko liikkua joka päivä.

• Replies 3,2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Täällä yksi täti. Sen verran meni elämä uusiksi alkuvuodesta että on tullut enemmän keskityttyä uuden elämän pyörteisiin että en ole ehtinyt hirveästi kirjoitella. Treenailen edelleen. Välillä yksin j

Missä tädit?

Posted Images

Voi tädit tätä elämää. Meillä on lunta ja olen tänäänkin jo hiihtänyt 22km. Lisäksi tehnyt tunnin salitreenin.

Hyvä fiilis kun tuntuu, että salillakin alkaa kehitystä tapahtumaan. Hitaasti, mutta varmasti. Eihän tässä periaatteessa missään voi kehittyä hyvin kun yrittää kolmea lajia kehittää (puntti, nyrkkeily, hiihto) ja yhdessä pitää yllä jotain tasoa eli juoksussa. Kaikkea riipaisen vähän päältä.

Jos tätejä kiinnostaa minun treenejä tarkemmin kurkistaa, niin olen lenkkivihkon marrasputkessa 2012. Putkea en saa loppuun kun on puolessaväliä kuuta leikkaukseen meno. Mutta siihen asti roikun lenkkivihkon putkessa ja panen treenit sinne ylös. Sieltä voi tiirata, mitä muuta teen kuin juoksen vain 1000km vuodessa.

Hienoa, Kurppa, että liikunta maittaa. Minäkin olen yhden tunteroisen käynyt hiihtämässä, mutta putkessa vain. Eihän täällä sitä lunta vielä... Kävin yhden 6km lenkinkin juoksemassa Ahvenanmaan maratonin jälkeen, mutta ilmeisesti turhan aikaisin; nilkat, jotka kestivät hyvin 42km ja risat, rupesivat tykkäämään kyttärää kutosella. No, nyt ei ole paineita minnekään. Rauhassa voi käydä uimahallissa ja odotella hiihtokelejä. Niin, ja sitä teekutsuliikkeen kokoontumista.

Eipä ole tullut treenailtua mutta sentään jonkinlainen suunnitelma on tehty tulevaisuuden treenien suhteen. Ensiksikin hankin Esporttiin 10+3 kertaa kortille. Salielämä on siis tarkoitus aloittaa ja nyt kun en pysty juoksemaan niin voisi kokeilla esim. jotain ryhmäliikuntatunteja siellä...siis sellaisia missä ei hypitä ja pompita. Onhan se vähän suolaa haavoihin puuhastella salilla ja katsoa kun jengiä juoksee siinä radalla. Se oon sit minä joka katsoo kaihoisasti sieltä salin puolelta sinne juoksuradan suuntaan. ;)

Treeni-into vaihtelee kovasti. Oltiin Vuokatissa treenailemassa, missä harjoittelin rapiat 12tuntia neljän päivän aikana, josta (liian) iso osa kuormittavaa MK/VK treeniä= sauvarinne ja hiihtoputkessa hiihto. Viikko on nyt mennyt palautuessa. Lisänä ylimääräinen työstressi, joten ei ole juurikaan tehnyt mieli lenkille.

Kävin aamusella tekemässä salilla vähän nopeusvoimaharjoittelua, illasta pieni juoksulenkki. Huomenna koitan hiihtää vähän, mutta on pidettävä määrä kurissa ja keskityttävä hyvällä tekniikalla hiihtämiseen. Sitten maanantaina vielä pidempi harjoitus maastossa sauvakävellen 2,5h. Lunta on ensilumenladulla, huomiseksi lupasi taas vesisadetta.

Harjoittelussa koitan rytmittää 100%+75%+100%+50%- tahdilla, mutta kyllähän se vanhalla on pikkasen haasteellista. Homma menee todellisuudessa tyyliin 100%+50% :-D

Tulossa olisi 3000m testijuoksu Ouluhallissa, sitä varten olisi mietittävä valmisteleva harjoitus. Joku 3x 1000m raastoa pitää koittaa saada tehtyä.

Ja mulla vaan ylimenokausi jatkuu! Salilla on käynyt pari kertaa viikossa ja shindossa kerran. Eilen kävin juoksemassa tosi kevyen 8 km, ihan yes. Sain synttärilahjaksi uudet kävelysauvat, mutta niitä en ole vielä kokeillut. Ensi viikolla on iltamenoa kolmena iltana (ti-to), joten liikunta jää kyllä vähiin. Mutta sitten räjähtää: sitä seuraavalla viikolla aloitan juoksutreenit!

Muuten tämä pimeys yms. aiheuttaa ihan yletöntä väsymystä. Viime yönä nukuin 10.5 h ja ensi yönä on tavoitteena vetästä samanlaiset pikkutirsat. Makea maistuu myös eli suklaata tai irtareita menee melkein päivittäin. Luultavasti olen nyt tankannut riittävästi kaikille ensi vuoden juoksuille. Puntarissa en ole viitsinyt käydäkään.

VM60 rauhallisesti vaan, ei tähän aikaan vuodesta ole mikään kiire palautua. Tänä vuonna palaudun satkusta parissa viikossa, mutta viime vuonna meni varmaan kuukausi.

Himpuran rytmitys kuulostaa niin hyvältä, että tuota voisin kokeilla itsekin. Rytmitys on mun heikko kohta. Kun juoksu kulkee, en malta pitää kevyitä viikkoja ollenkaan. Kun ei kulje, niin koko homma on pelkkää kevyttä viikkoa. Molemmissa tapauksissa kuitenkin yhtä ja samaa puuroa alusta loppuun.

Marppa, mäkin olen ajatellut hankkia talveksi Esportin kortin. Viime talvena juoksin siellä vain kerran, mutta tänä vuonna on tarkoitus pitää reippaampia treenejä mukana läpi PK-kauden ja ne olisi kivempi tehdä lämpimässä radalla kuin hankien keskellä ulkona. Tapaamisiin Esportissa!

Kurpalle tsemppiä putkeen!

Muuten tämä pimeys yms. aiheuttaa ihan yletöntä väsymystä. Viime yönä nukuin 10.5 h ja ensi yönä on tavoitteena vetästä samanlaiset pikkutirsat. Makea maistuu myös eli suklaata tai irtareita menee melkein päivittäin.

Minullapa on upouudet Valkeet. Sen verran olen niitä koekäyttänyt, että uskoisin välttyväni sivuvaikutuksilta. Ensimmäiset valopääkerrat antavat ymmärtää, että teho on vähintäänkin yhtä hyvä kuin kirkasvalolampulla. Alkuperäinen ajatus oli ajoittaa hoitokerrat aamun työmatkalle. Sovittimet tuppaavat putoilemaan pois korvista pienestäkin liikkeestä, joten pitää ehkä löytää se 12 minuuttia jostain muusta välistä.

Makean himoa yritän pitää kurissa valohoidon lisäksi mm. välttelemällä perunaa. Tosin eilen ja tänään tuli syötyä muusia, ja heti iski kova halu mättää jälkkäriksi jotain makeaa. Onneksi ei ollut mitään sopivaa käden ulottuvilla.

Himpuralla on kyllä järkevän kuuloista treenausta. Mutta siksipä kai painitkin vähän eri sarjassa kuin meikäläiset:) Mutta olisi kyllä ihana omistaa tuollainen suunnitelmallinen luonteenlaatu ja sellainene, että tekeekin sen, minkä suunnittelee. Sillä saadaan tulosta, onhan se nähty monen muunkin kohdalla tällä foorumilla. Ihana viikonloppu sinulla on kyllä ollut. Saispa itsekin viikonlopun ihan vapaaksi ja itselleen hiihtää vaikka sielunsa kyllyydestä. Ehkä sitten joskus vanhana. Tai olen haaveillut, että 50v lahjaksi annan itselleni hiihtovaellusviikonlopun tuntureille.

Dorianilla sama vika kuin mulla. Makea maistuu. Yökköeväänä fazerin sinistä.

Kirkasvalolampun ostin viime talvena. Oli aika ankea syksy ja sattui vielä surullisia ja aika ikäviäkin tapauksia suvussa, joiden vuoksi olin aika hajalla henkisesti. Ostin lampun kun ryynäsin niin syvällä ja oli kuitenkin pakko jaksaa tukea muita, vaikka oma sisin oli ihan pirstaleina. Jälkeen päin olen ajatellut, että oli Luojan lykky, että influenssa iski ennen E24.ää. En henkisesti olisi pystynyt kasaamaan itseäni varmaan sinne radalle ja juoksemaan sitä vuorokautta. Olin perhettä kohdanneen sairastamisen takia niin pihalla koko hommasta, että parempi vain, että olin katsojana. Ei ollut henkinen kantti kovin korkealla silloin. Sitä en tiedä, oliko lampusta sitten sen kummempaa apua.

Eniten taisin saada apua tämän foorumin Savottarelta, joka jaksoi kuunnella suruani ja tuskaani ja löysi juuri oikeat sanat minulle puhelimessa, että sain itseni vedettyä pintaan ja pystyin pitämään pyörät pyörimässä. Kyllä tämän foorumin kautta on saanut hyviä ystäviä.

Beibillä on ollut kyllä mielenkiintoinen kesä takana paljasjalkajuoksuineen. Mielellään näistä uusista tuulista kuulee lisääkin.

VM60.lla ei ole kiirettä palautumisen kanssa. Hätäkö tässä, ensi kesään on vielä aikaa.

Dorianillakin kyllä hyvät suunnitelmat ja selkeät kuviot kun juoksuohjelmatkin on mietitty valmiiksi.

Mukava lueskella teidän suunnitelmia. Himpuralta varsinkin uskon saavani lukea ensi kesänä mielenkiintoisia aikoja. Jos sulla on ylimääräistä päättäväisyyttä ja suunnitelmallisuutta niin sitä vois aivan hyvin tämmöselle taivaanrannan maalarille lahjoittaa.

No lunta tulee ja kohta pääsee laittamaan jouluvaloja, jotka muistaa riisua sitten vasta vappuna pois. Kynttilöitä ja lisää suklaata. Joulunaika on kyllä minusta oikein mukavaa. Viime vuoden joulunaikaa lukuunottamatta. Se oli aika kamalaa. Mutta siitäkin selvittiin.

Hyvää isäinpäivää kaikille isille

Muokattu

Koitan nyt lueskella teidän suunnitelmia ja motivoida itseäni! Mie oon taas kipeenä... Aivan uskomattoman paska syksy!!! En tiedä juoksenko maratonia ensi keväänä kunhan nyt ees sen puolikkaan (mieluiten ennätysvauhtia).

Miulla vaan paino nousee, kun ruokahalu ei ole vähentynyt, vaikka juoksemaan ei pääse :( Lätkätreenit kyllä jaksaa, mutta niitä ei ole kuin kaksi kertaa viikossa, ei siinä mikään kunto kehity. Tahdon takaisin hyvän kuntiin, olihan se kivaa, kun ei pieni luistelupyräys vienyt kaikkia mehuja.

Kiitos teille tädit, jotka jaksatte omista treeneistä kirjoitella, sillä on uskomaton motivaatiovaikutus. Kiitos :)

Minullapa on upouudet Valkeet.

Mitä ovat Valkeet???

Itse olen nukkunut pitkiä yöunia ja tuntenut silti itseni väsyneeksi. En kuitenkaan stressaa sillä itseäni, vaan tyydyn siihen, että se kuuluu tähän vuodenaikaan, aina ei voi olla virkeä. Enemmän on stressannut tämän syksyn flunssat; onkohan niitä nyt ollut 3 vai 4 kpl? Noin kuukauden asiaa harkittuani, päätin kuitenkin mennä tänäkin vuonna ottamaan kausirokotuksen, heti kun sitä työterveyshuollossa tarjotaan. Luin, että Vaxitrikt on se turvallisempi vaihtoehto, joka ei aiheuta narkolepsiaa, niin kuin se toinen lääke, jota annetaan vanhuksille. Mikä on mielestäni todella törkeää!

Arenalle hankin myös tänäkin vuonna 10 kerran kortin, mutta vasta joulukuussa. Mulla on kahteen tanssikouluun vielä käyttämättömiä kertoja 10 kerran korteissa, jotka pitää käyttää loppuun tämän kuukauden loppuun mennessä. Ilman noita flunssia olisi jo käytetty.

Uusia talvivarusteita pitäisi hankkia; lista on todella pitkä ja tuntuu, että jos en kohta saa niitä hankittua, joudun olemaan koko talven sisätiloissa puutteellisten varusteiden vuoksi. Aika on kortilla, koko ajan kauhea kiire ja ei huvita mennä urheilukauppoihin vain kuulemaan "ei oota". Pitäisi varmaan alkaa käyttää noita nettikauppoja enemmän; etenkin niitä, joissa on nopea toimitus.

Mitä ovat Valkeet???

http://www.valkee.com/fi/

Stockalta kanta-asiakkaille huomattavalla alennuksella. Törkeän kalliit silti, mutta voisi sitä rahansa käyttää turhempaankin. Noita korvavaloja moni naureskelee ja pitää samanlaisena humpuukina kuin magneettirannekkeita yms. uskomushoitoja, mutta minusta takana on sen verran asiallisen oloista tutkimusta, että pidän vaikutusmekanismia hyvinkin uskottavana. Sitäpaitsi suomalaisia keksintöjä ja tuotekehitystä on ilo tukea tällaisella hankinnalla.

Luin, että Vaxitrikt on se turvallisempi vaihtoehto, joka ei aiheuta narkolepsiaa, niin kuin se toinen lääke, jota annetaan vanhuksille. Mikä on mielestäni todella törkeää!

Ei huolta, Fluarix on narkolepsian suhteen vanhuksille turvallinen. Tämä johtuu yksinkertaisesti siitä, että narkolepsiaa ei esiinny yli 65-vuotiailla. Lähes kaikki narkolepsiaan sairastuneet ovat alle 40-vuotiaita. Sen verran luotan suomalaiseen terveydenhoitoetiikkaan, että en usko vanhuksille(kaan) tarjottavan todistettavasti haitallisia rokotteita. Lisätietoja vaikkapa täältä:

http://www.ktl.fi/portal/suomi/terveyden_ammattilaisille/rokottaminen/influenssarokotukset/usein_kysyttya_fluarix-rokotteesta

VM60 mikä on sun oma kokemus Valkeista? Mä olen haaveillu niistä, mutta jättänyt ostamatta juuri hinnan takia. Voisin hakea ne Stockalta tai toivoa vaikka joulupukilta.

Meillä on töissä pari kiertävää kirkasvalolamppua, jonka voi saada pöydälleen viikoksi kerrallaan. Vuosia sitten hain yhden lampun. Mukana ei tullut mitään ohjeita, joten laitoin lampun pöydälle ja annoin olla päällä aamusta iltaan. Oikeastihan sitä olisi pitänyt pitää päällä kai noin 15 minuuttia. Vaikutus oli kyllä tosi tehokas, parin päivän päästäen en nukkunut enää ollenkaan!

Osallistu keskusteluun

Voit nyt heti vastata ketjuun ja rekisteröityä myöhemmin. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Ketjua lukevat   0 members

Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä

• Tästä mainospaikka alkaen 30e+alv/kk. 

Yli 10 000 kävijää/kk

n. 350 000 sivulatausta/kk

• Sivulataukset 13.11.2020 alkaen: Web Hits

Yksittäiset kävijät 13.11.2020 alkaen: Web Hits
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy