Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Maratonhölkkääjän hieronta


jukkar

Recommended Posts

En tiedä. Mutta se hierontahetki on myös henkistä hommaa. Laitamme urheiluskenen kuntoon aina hierojan kanssa. Rentouttavaa paskanjauhantaa, siis.

Joo ymmärrän! Ja kyllä ne ongelmakohdatkin hoituu parhaiten vakihierojan kanssa! Mulla ny enää ei oo niin väljä, kun vaan harrastelen :D ja oon niin tanan pihi ;)

En mäkään Hatis tekisi 16€/h tollaista hommaa (mielelläni en tekisi mitään, muuta kuin harrastaisin).

Eihän toi hinta ole mahdollinen tosiaan, kuin oppilastyönä.

Mä pyrin muuten käymään kerran viikossa, kun oon taas saanut vähän ryhtiä tähän hommaan. Tosin tunti on aivan liian lyhyt aika jalkojen ja pakaroiden hieromiseen, mutta kun mulla on vaan tunnin ruokatunti ja syödäkin pitää......

Ennen maratonia koitan käydä (jos juoksu lauantaina) maanantaina ja vielä keskiviikkona kevyemmin hoidossa. Liian myöhäiseksi sitä ei kannata jättää, että ehtii palautua. Ja välttämättä ei kannata ottaa uran ensimmäistä hierontaa viikko ennen kilpailua ;)

Tää viimeinen kommentti siis niille, jotka ei moista ihanuutta ole vielä ymmärtänyt kokeille!

Link to comment
Share on other sites

Joskus olen käynyt ahkerastikin hierojalla, eli joka toinen viikko. Sit taas kuukausia etten ole käynyt.

Hierontaan mulla on samanlainen suhde kun venyttelyynkin, joskus se tuntuu tärkeelle ja hyödylliselle, joskus taas rahan polttamiselle.

Joku sanoikin että hieronta on rikkaiden venyttelyä???

Nyt en ole hierotuttanut enkä venytellyt, tosin molempia olen harkinnut, hieronta-ajankin meinasin jo tilata, mutta antaa nyt kuitenkin vielä olla!

Link to comment
Share on other sites

On siitä hieronnasta apua jumeja avatessa, mutta se täytyy tehdä aika voimakkaasti, joten pari päivää palautumiseen ainakin menee. Nyt mulla on 4 päivää ennen maratonia tilattu hieronta, ehkä pitää sopia, että ei aivan täysillä vedetä. Ennen ekaa maratoniani vajaan viikkoa ennen, hieroja avasi pohkeet pahasta jumista niin, että oli akillesjänteet pari päivää hellänä, mutta juoksuaamuna kunto oli siltä osin loistava ja poheet kunnossa.

Joskus tukholmassa mulla kramppas aivan juntturaan kiristynyt pohje maratonaamuna vai olikohan se yöllä ja eihän siinä muu auttanut kuin itse hieroa se lihas auki muutamaa tuntia ennen maratonia erittäin voimallisesti kivun läpi venyttäen ja pohkeen venytykset tietysti päälle. Hyvin meni juoksu silti, mutta mieluummin ehkä käyn hierojalla jo muutamaa päivää aiemmin jos tuntuu, että on tarvetta.

Ja kyllä mä nukun yöt paremmin ja palaudun paremmin jos käyn hierojalla niiden kovimpien treenikeskittymien jälkeen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Ketjua lukevat   0 members

    • Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä
  • Kaikista tuotteista -5% koodilla SEPPO (affiliatelinkki)

     

    Screenshot 2022-10-17 at 12.33.21.png

     

     

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy