Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Recommended Posts

Yksi mikä ärsyttää on se, että desktopversiossa on paljon sellaisia asioita, mitä appissa ei ole. Jos haluaa laittaa manuaalientryyn nousumetrit, sen voi tehdä vain desktopilla. Samoin juoksumatto ja commuting -nappulat on olemassa vain desktopversiossa. Kännykällä ei saa näkyviin listaa, mistä näkee kenkien kilsat jne. Listaa voisi jatkaa loputtomiin. 

42 minuuttia sitten, Pyörämees kirjoitti:

Riippuu myös kuin paljon porukkaa on vetässyt segmentin läpi. Omien havaintojen pohjalta sanoisin, että segmentti alkaa näkyä juoksu-/pyörämoodi päällä, kun siihen tulee 10 eri liikkujan suoritusajat. 

Tätä just tarkotin segmentin "suosiolla". Yhdellä luomallani segmentillä on käynyt 3 juoksijaa eikä sitä saa näkyviin vaikka miten veivaa sitä karttaa.

• Like 1

Keksin idean. Jos jollain oletuskengälle tulee liikaa kilsoja, niin älkää poistako sitä kenkäparia sieltä. Mä olen aina poistanut retire-kohdasta ne, joita en enää käytä, mutta sitä oletusparia en tule poistamaan siitä syystä, että kun itselläni ei ole ongelmaa, niin en halua sitä vikaa jatkossakaan, mutta jos se jostain syystä tulisi, niin ei haittaisi kun se kenkäpari olisi sitten sellainen, mitä en käytä. 

On 27.5.2019 at 08.44, Juoksuontylsaa kirjoitti:

Tyyliin, hae kaikki ne pyöräilyt, joilla ei ole pelkästään commute-leimaa?

Strava -> Google Sheets -> SQL query

https://ifttt.com/applets/415646p-automatically-save-your-strava-activities-to-a-google-spreadsheet

https://elifk.us/en/retrieving-your-strava-data-with-google-app-scripts/

https://www.benlcollins.com/spreadsheets/google-sheets-query-sql/

Olen tota Stravaa vahan ihmetellyt, kun siita kuulee joka puolella. Mita varten te sita kaytatte ?

- Parempi analytiikka kun Garmin/Polarin tms portaaleilla

- Sosiaalinen komponentti - voitte verrata harkkoja ja tuloksia muitten kanssa

- Live segmentit - vahan samanlaista kun ylla, eli vertailu omien ja muitten tuloksien valilla

- Juoksureittien loytaminen

- Joku muu ?

Palveluhan on maksullinen (ainakin osittain), ja ihmettelen mita ominaisuutta kayttajat pitavat maksun arvoisena.

20 minuuttia sitten, Miska kirjoitti:

Olen tota Stravaa vahan ihmetellyt, kun siita kuulee joka puolella. Mita varten te sita kaytatte ?

- Live segmentit - vahan samanlaista kun ylla, eli vertailu omien ja muitten tuloksien valilla

- Joku muu ?

Palveluhan on maksullinen (ainakin osittain), ja ihmettelen mita ominaisuutta kayttajat pitavat maksun arvoisena.

Ylivoimaisesti suurin etu on se, ettei ole sidottu mihinkään tiettyyn kellomerkkiin vaan kaiken datan saa talteen yhteen paikkaan. Ihan ideaali Stravakaan ei ole etenkään jos harjoittelee montaa eri lajia, mutta Elevate-lisäosalla siitä saa jo varsin siedettävän ilman maksullisuutta myös pidemmän ajan tilastojen seuraamiseen. 

Segmentit on mukava nyanssi, mutta ilman niitäkin tulee toki toimeen. Stravassa on myös toteutettu vertailu omiin vanhoihin harjoituksiin samalla reitillä varsin hyvin. Sitä tykkään itse käyttää oman kehittymisen seurannassa. 

• Like 1
  • Thanks 1

31 minuuttia sitten, Miska kirjoitti:

- Joku muu ?

Stravan käyttöliittymä on hyvä, sekä sovelluksen että selainversion. Yksityiskohtaiseen analysointiin ei mielestäni kovin hyvä, mutta saa riittävän yleiskuvan harjoituksesta. Pyöräilydatan yksityiskohtaisempaan analysointiin (tehomittari käytössä) käytän Golden Cheetah -ohjelmaa.

Mielestäni Stravan lisäpalvelut eivät ole maksamisen arvoisia. Elevate-lisäosalla saa nämä aika hyvin katettua.

• Thanks 1

Itsellä Stravan paras ominaisuus on juuri sosiaalinen. Näen mitä muut puuhaavat ja muut mitä minä. Muiden peukut ja kommentit motivoivat itseä säännölliseen harjoitteluun. Lisäksi kavereiden kanssa kilpailu segmenteistä on myös hauskaa. Maksan tämän takia pari euroa kuussa live segmenteistä, niin näen vastaan tulevat segmentit

• Thanks 1

On 5.8.2019 at 09.56, vmaksi kirjoitti:

Stravassa on myös toteutettu vertailu omiin vanhoihin harjoituksiin samalla reitillä varsin hyvin. Sitä tykkään itse käyttää oman kehittymisen seurannassa. 

Minusta tämä on huono / lähes olematon ominaisuus kaikissa näkemissäni verkkosovelluksissa, joskaan Garminin ja Polarin tämänhetkinen tilanne ei ole oikein tuttu. Haluaisin asettaa kaksi harjoitusta (tai itse asiassa vain niiden työosiot) käppyröineen (esim. syke, nopeus, korkeus) samaan graafiin visuaalista vertailua varten. Asia joka onnistui helposti silloin 15v sitten kun Polar oli vielä laatufirma Pro Trainer -työpöytäsovelluksineen, mutta ei tunnu tämäkään onnistuvan nyt millään...ja mukamas ominaisuuksilla kilpaillaan. Ihan hassutteluksi mennyt koko bisnes.

6 tuntia sitten, perttu kirjoitti:

Minusta tämä on huono / lähes olematon ominaisuus kaikissa näkemissäni verkkosovelluksissa, joskaan Garminin ja Polarin tämänhetkinen tilanne ei ole oikein tuttu. Haluaisin asettaa kaksi harjoitusta (tai itse asiassa vain niiden työosiot) käppyröineen (esim. syke, nopeus, korkeus) samaan graafiin visuaalista vertailua varten. Asia joka onnistui helposti silloin 15v sitten kun Polar oli vielä laatufirma Pro Trainer -työpöytäsovelluksineen, mutta ei tunnu tämäkään onnistuvan nyt millään...ja mukamas ominaisuuksilla kilpaillaan. Ihan hassutteluksi mennyt koko bisnes.

http://www.mygpsfiles.com/app/

tuolla MyGps nettisivulla onnistuu selaimessa