Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Vko 15


EeroK
 Share

Recommended Posts

Ma : Lepo

Ti : 14,50km@5.05, 130

Ke : 10,27km@4.58, 125

To : Lepo

Pe : 21,18km@5.02, 127

La : 8,54km@4.30, 143

Su : 8,60km@5.03, 127

Yhteensä 63 km. Juoksu jäi taasen sivuosaan, pääosassa pilkkiminen. No, jäät lähtee tuotapikaa joten eiköhän kohta pääse keräämään lisää roskakilometrejä.

Tosin siianongintasesonki ompi tuloillaan. Se ei kylläkään ole ollenkaan niin rasittavaa kuin pilkintä vaan sen voi ottaa jopa lepona.

Link to comment
Share on other sites

MA Aamu 2km 7,54 @ 3.57km Päivä 10km 40,10 @ 4.01km Ilta 5km 30,00 @ 6.00km

TI Aamu 3km 16,15 @ 5.26km Ilta Lepo

KE Aamu 5km 24,45 @ 4.58km Ilta 5km 24,00 @ 4.48km

TO Aamu 3km 18,00 @ 6.00km Ilta 7km 41,40 @ 5.57km

PE Aamu 3km 17,48 @ 5.56km Ilta 5km 29,10 @ 5.50km Uinti 250m

LA 10km 49,30 @ 4.57km

SU 42,2km 3.56,15 @ 5.36km Uinti 250m

100km 8.56

Link to comment
Share on other sites

Nyt kun on mennyt koko päivä juoksufoorumia kurkkiessa kun olen etsinyt PAriisin maratonin aikoja niin pannaanpa vasitella omiakin harjoituksia tähän. Näkkee muutkin, että miksi ne minun maratonajat ei ole parantuneet:)

Ei kai näitä kukaan lue, mutta joskus joku on vain kysynyt, että mitä mie ruukaan tehä. Laitanpa tähän yhen viikon esille.

ma:- 22km hiihtoa

ti:-salilla 1.5 tuntia. sis: soutu+pyöräily lämmittelyiksi. Puntin puolelta tein vain maastavedot ja kyykyt. En tehnyt muuta, koska nämä tein ihan maksimaalisima, mitä pystyin. Lisäksi keskivartaloa.

ke:-salille juoksu 2.5km ja salilta juoksu 2.5km takaisin (noo, juoksu ja juoksu, tulkintakysymys) . Salilla 2 tuntia. Naruhyppelyllä aloitin. Sitten jumppasalin puolella keskivartaloa pallon seinään heitoilla lattialta ja sitten tasapainopallon päällä. Jatkoin tasapainopallon päällä muutenkin keskivartaloa erilaisilla painoilla. Tämän jälkeen hyödynsin tyhjää jumppasalia tekemällä levytangolla askelkyykkykävelyä, loikkia yms. kivaa hassuttelua ja sälää. Sitten puntin puolelle ja rassasin käsiä ja taljalla kaikenlaista yläosan ja keskivartalon treeniä. Lopuksi käytin puoli tuntia rauhalliseen venyttelyyn. Aika meni kivasti kun nuoriso oli matkassa.

to: -juoksu salille ja takaisin yhteensä n. 5km (ja taas, voiko tätä nyt juoksuksi sanoa kun kamat on repussa ja oikeastaan kävelen ja hölkkään välillä). Salilla taas enemmän yläkroppaa kun jalat on niin jumissa. Kevyttä muutenkin kun tyttö oli matkassa opettelemassa penkkipunnerrusta ja muuta. Joten itsekin tein penkkipunnerrusta ja irtopainoilla käsiä ja rintalihaksia ja loppuun taljalla keskivartaloa. Lisäksi nilkkoja ja pohkeita taljalla.

pe.-lepo, räkä valui nenästä, joten pidin vapaapäivän kunniaksi siivouspäivän ja jätin liikunnan väliin.

la:-hiihto 22km. Illalla rivakkaa sauvakävelyä 8km, hiukan hölkäntapaista väliin sauvat kainalossa.

su:-10.5km mukajuoksua. Iltapäivällä salilla 1h 45min. Sisältää 15 min naruhyppelyä. Keskivartaloa tasapainopallolla (taas pallon heittelyä seinään ja käsillä painojen heiluttelua pallon päällä yms). Edelleen keskityin yläkroppaan ja keskivartaloon kun jalat ja takapuoli on jumissa ja kipeä. Nuoriso oli jumppasalin puolella, joten heidän kanssaan lopuksi riehumista ja hikijuoksua epävirallisen lentopallomatsin merkeissä. Siinäpä sitä sitten pari tuntia melkein menikin.

Kiva liikuntaviikko. Olin pääsiäispyhät töissä, joten nyt oli pitkät vapaat. Oli mahdollisuus käydä salilla useammin ja viettää siellä pitempiä aikoja. Nykyään toisaalta nuoriso kulkee paljon matkassa, joten ei ole enää miehen kans niin huono omatunto kun lähdetään salille. Se onkin nykyään sellaista perheliikuntaa meillä.

Link to comment
Share on other sites

Hyvä viikko, jossa kokeilin kestääkö kroppa harjoittelun koventamista.

Mukana pari tehokasta treeniäkin; ylivoimaisesti vuoden kovin viikko tähän mennessä.

105km @ 5:03/km.

- Yksi mäkitreeni (5 mäkivetoa)

- Yksi perusjuoksu, jossa loppu vähän reippaammin

- Yksi 9km kisa (Karhu-viestin avausosuus) niukasti alle 4min/km.

- Puolipitkä 24km @ 4:55/km.

- Loppu lyhyitä kevyitä.

Nyt on vähän väsynyt olo, mutta akilles tuntuu kestävän.

Josko tästä nyt voisi kunnon treeni alkaa!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy