Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Ke 11.4.


Herra47
 Share

Recommended Posts

VK 13,2 km @ 4:29/km, ave 167. Sykepanta taas sekoili ekan vartin, prkl. Eli VR 1,5 km + VK 10 km @ 4:18/km + VR 1,7 km. Kevyen viikon kevyempi VK. Myötätuulessa piti jarrutella ja vastatuuleen piti jo vähän tehdä töitä. Tämän piti olla tavoitevauhtinen, mutta oli varmaan ylivauhtinen. Ihan kelpo treeni. Nyt pakkaamista ja destination Lyon.

Link to comment
Share on other sites

30,2 km PK

Bakkenin oppien mukainen erittäin hidas kävelyllä pätkitty pitkis. About 70/30 suhteella. Juoksupätkät haarukassa 7:00 - 7:20 min/km (plus pari hitaampaa maastossa ja muutama maratonvauhtinen loppupäässä), kävelypätkät mukaan laskettuna keskivauhti 7:49 min/km ja keskisyke 131.

Lähdin liikkelle sillä ajatuksella, että mennään tuon pari päivää vaivanneen reisiongelman (joku jänne/lihas siellä kiristää ja aiheuttaa puujalka-tyyppisiä tuntemuksia juostessa) ehdoilla. Kiertelin tuttua lenkkiä kotinurkilla, jotta pääsee heti kotiin jos vähänkään oireilee. Ei oireillut. Sain ilmeisesti eilen tuon tehokkaasti venyteltyä ja hierottua auki.

Se olisi tämän treenijakson "mättöosuus" sitten siinä. Viimeisen 7 päivän aikana tullut mittariin 84,5 km ja 30 päivän saldo 213 km. Molemmat heittämällä uusia ennätyksiä. Ensiviikolla tosi kevyt viikko ja vedellään uusi kympin testi. Sen jälkeen yksi pitkis ja sitten alkaakin jo käytännössä keventelyt kohti Kööpenhaminaa.

Fiilis on hyvä.

EDIT: Lisättäköön, että varsinaiseen treeniohjelmaan näin kovat viikkokilometrit eivät kuuluneet, mutta kun viime viikolla oli pakko juosta pitkis torstaina ja tällä viikolla keskiviikkona, niin minkäs teet. Tuskin se ylimääräisen 24 h lisääminen väliin nyt niin hirveästi olisi vaikuttanut, että tässä minkään erityisen suuren riskin otin.

Muokattu
Link to comment
Share on other sites

Pitkästä aikaa mukavaa keuhkojen tuulettamista: VK 7,5 km, 0:35. Voisin tässä mainita vastatuulesta, pehmeästä alustasta, ylämäistä ja vaikka mistä, mutta en sitä tee (:icon_redface:) sillä reittiennätyksestä lähti jo minuuttikaupalla pois (tehty VL:nä tosin), jääpähän joka tapauksessa vielä parannettavaa!

Link to comment
Share on other sites

Parin kevyen päivän jälkeen vuoden ensimmäinen mäkitreeni. Juoksin kaverin kanssa viisi kertaa pelottavan kuuluisan Lukonmäen ylös (noin 500m, 10% keskijyrkkyys). Palautuksena polviin nojailua ja hölkkää mäki alas, noin 3min. Reidet huusi armoa ja happi oli kortilla. Ensi kerralla pitää jaksaa mielellään 8 kertaa...

Todella hieno fiilis, että jalat kestivät ihan OK!

Treeni siis vr3 + 5x 2-3min mäkiveto / 3min hölkkäpalautus + vr4.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy