Jump to content
Juoksufoorumi.fi

To 29.4


Tombe76
 Share

Recommended Posts

Jos lopettaisi "salatreenauksen" ja rupeaisi (ainakin satunnaisesti) taas listaamaan treenejä. Noiden muilla foorumeilla kirjoittelevien pyynnöstä.

Tänään siis vuoden ensimmäinen vetotreeni eli 6*1km `2 (kävelypalautuksin)

3.58, 3.58, 3.58, 3.57, 3.55, 3.49

Ennen ja jälkeen 3,5km veryttelyjä @5.50.

Ihan ok treeni, vedon ka. 3.56, tuo n.4s hitaampi kuin tasan vuosi sitten juostussa vastaavassa harjoituksessa. Tosin viime vuonna E24 oli kuukautta aikaisemmin.

EDIT: Päivä siis 39.5, ei kun 29.3.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 31
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vähän lumiset oli kelit huhtikuun lopuksi, mutta tällaista tuli tehtyä:

8 km VK (2 km VR + 4 km hieman maratonin tavoitevauhtia kovempaa (@6:12 min/km, avg. 147) + 2 km VR sis. muutamat ruskohenkiset)

Pitänee selvästi vähän hankkia rutiinia tuommoisen 6:20 vauhdin pitämiseen. Nyt oli koko ajan joko 6:10 tai sitten mentiin yli 6:30. Noh, toivotaan, että Kööpenhaminan jänis osaa asiansa ja minä hänet paikallistan.

Huomenna lepo, viikonloppuna 10 km testijuoksu.

Link to comment
Share on other sites

Jos lopettaisi "salatreenauksen" ja rupeaisi (ainakin satunnaisesti) taas listaamaan treenejä. Noiden muilla foorumeilla kirjoittelevien pyynnöstä.

Tänään siis vuoden ensimmäinen vetotreeni eli 6*1km `2 (kävelypalautuksin)

3.58, 3.58, 3.58, 3.57, 3.55, 3.49

Ennen ja jälkeen 3,5km veryttelyjä @5.50.

Ihan ok treeni, vedon ka. 3.56, tuo n.4s hitaampi kuin tasan vuosi sitten juostussa vastaavassa harjoituksessa. Tosin viime vuonna E24 oli kuukautta aikaisemmin.

EDIT: Päivä siis 39.5, ei kun 29.3.

Juuri kun Paunonen pääsi sanomasta, että tonneja ei kannata vetää.

http://www.juoksija-lehti.fi/BLOGI/tabid/3181/entryid/83/Default.aspx

Link to comment
Share on other sites

Juuri kun Paunonen pääsi sanomasta, että tonneja ei kannata vetää.

http://www.juoksija-lehti.fi/BLOGI/tabid/3181/entryid/83/Default.aspx

Paunoselta unohtui tekstistään täysin se että palautustauolla tonnien välissä on suuri merkitys. Pk-kaudella käytän 90sek palautusta ja sekin aktiivisesti, jolloin hapenotto ei ehdi laskea merkittävästi tauon aikana, jolloin Paunosen saarnaama pidempien vetojen (1200m-2000m) etu eli: "opettavat ylläpitämään korkeaa hapenoton tasoa ja taloudellisuutta sekä kestämään ratakierrosten henkistä piinaa" toteutuu sittenkin myös tonneja kiskoen. Tai joskus vedän vuorotellen kilsan MK:ta ja perään palautan kilsan LT-alueella. Jos vetojen välissä maleksii passiivisesti yleiseen tapaan sen 3min paikallaan niin silloin pidemmät on tietty parempi vaihtoehto, mutta onko 1200m nyt ratkaisevasti pidempi kuin tonni. Ei. 2km olisi tässä tapauksessa paras. Sori vaan Arska, minä ainakin vetelen tuttuja ja turvallisia tonneja jatkossakin.

Link to comment
Share on other sites

Juuri kun Paunonen pääsi sanomasta, että tonneja ei kannata vetää.

http://www.juoksija-lehti.fi/BLOGI/tabid/3181/entryid/83/Default.aspx

No perhana. Toisaalta viime vuonna toinen (vedin koko vuonna tasan 2) vetotreenini oli 5*2km... joten ehkä se sallitaan. Toisaalta, ensi viikolla ajattelin hyökätä 5K ennätyksen kimppuun ja tehdä treeninä tosikovan kiihtyvän vitosen.

Sama tuli mieleeni tuota Tomben viestiä lukiessani. Tonnit ovat pitkänmatkanjuoksijalle vetoina liian lyhyitä.

Sitten pitää lyhentää matkaa. Kuinka paljon tarvitsee?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share


×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy