Jump to content
Juoksufoorumi.fi

5.11


joukor
 Share

Recommended Posts

Viikonlopun harjoitussuunnitelmat routi sitten täysin. Eilinen pelko flunssasta toteutui, illalla oli lämpöä ja kurkku niin hemmetin kipeä. Tänäänkin kurkussa tuntuu ja melko tukkoinen olo ynnä että nenä vuotaa. Tuleepahan keskityttyä gradun tutkimussuunnitelman tekoon, kun minnekään ei pääse. Pitää kuitenkin illalla käydä vähän tuulettumassa.

Link to comment
Share on other sites

Aamulla satoi, joten lenkki lykkääntyi. Tein töitä, mutta niin kuin aina uuden hankkeen alkuvaiheessa, päivä pitää päästä katkaisemaan. Kun sade taukosi, päätin lähteä pitkälle. Tukevista tankkailuista huolimatta kulki ihan normaalisti. Tämä olikin ensimmäinen päiväpitkä sitten toukokuun - muuten olen juossut pitkät aamulla niin kuin lenkit yleensä muutenkin.

2.35.53 - 151. Alkupuolella syke 140-145:n välissä. Lopussa yritin kiristää vauhtia, mutta ei sitä kovin paljon jaksanut. Epäilyjäni vastoin tänään olikin näköjään ihan normaali lauantaipäivä, joten lenkin alku ja loppu kului ostoskatuja ja liikennevaloja vältellen.

Link to comment
Share on other sites

Ensin suht kevyttä ja tekniikkapainotteista vapaauintia 3km, myöhemmin pyöräilyä:

1) 500m tasapaino-/koordinaatioharjoituksia sis. 2x50m kutakin - potkuja kyljellään käsi ojennettuna, sama kädet sivuilla, kolme hengitystä kyljellään potkien & kyljen vaihto vedolla, yhden käden vaparia ja vielä tahdistettua vaparia

2) 4x100m hengittäen joka kolmannella vedolla, mahd. hyvä tekniikka

3) 2x50m selkää

4) 4x50m hengitys joka kolmannella laskien vetojen määrä per 25m (oli n.20)

5) 2x600m keskittyen käden palautukseen. Jälkimmäiset 150m osissa vuorotellen ilman pullaria/pullarin kanssa. Ilman pullaria -osuuksilla harjoituksia ranteet vedessä/sormet vedessä palauttaen.

6) 2x50m 3/4 drill eli vuoron perään aina 3 vetoa vaparia+4 vetoa selkää

7) 2x200m vaparia keskittyen 2-tahtiseen potkurytmiin

8 ) jähyttely eli 100m selkää

Illalla sisäpyöräilyä harjoitusvastuksella - vauhtileikittelytyylinen harjoitus a'la Joona Laukka:

1h 20min sykealueella 70-75% maksimista (ka noin 141) jonka aikana 4kpl 2min vetoja reippaalla vk-alueella (85-90% maksimista eli suurimmillaan syke oli 178). Kadenssi koko harjoituksen ajan melko tasan 100. Voi pojat tuli hiki.

Vielä luvassa huolellista venyttelyä ja iltateen siemailua Lazio -Inter pelin merkeissä. Olipas hyvä pyhäinpäivä!

Link to comment
Share on other sites

Varovainen aloitus flunssatoipilaana. Sauvakävelyä maastossa n.45 min :oops: . Kait se on paremi kuin ei mitään. Muutamia juoksuaskeliakin tuli otettua kun ei millään malttanut kävellä koko aikaa. Oli tosi orpo olo kun sykemittarini on huollossa. Huomenna vois kokeilla jo oikeesti lenkkeilyä ja vaikka jatkeeksi vähän kuntopiiriä. Kyllä tää tästä.

Link to comment
Share on other sites

10 km, 141, 5:56 min/km, Vammalassa kympin kisa. On se kumma homma toi sykkeen kisalisä.

Vaimolle kyseessä oli eka juoksu numerolapun kanssa ja pisin lenkki heinäkuun lopussa alotellun juoksuharrastuksen tiimoilta. Hänen keskisyke oli 159 ja huiput 169. Viikolla vielä puhuttiin 70 min alituksesta, mutta tänään juteltiin, että voitais kokeilla tunnin haamurajaa. Ja onnistuihan se 59:17 oli tulos.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy