Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Hämeenlinna 22.7.

Recommended Posts

Tuolla lyhyemmillä matkoilla Hämeenlinna jo on, mutta tässä ei, joten avataan tännekin ketju. Kuinka moni on menossa juoksemaan Hämeenlinnaan kokonaisen? Onko ketään 4 tunnin alittajia (yrittäjiä). Minä yritän alittaa, vaikka helle ei ole juoksukeleistä suosiollisin. En ole aikaisemmin kuljettanut omia juomia, mutta nyt ajattelin tehdä senkin. Pitääkö pullot merkitä kilpalunumerolla vai nimellä? Olen haalinut puolen litran vichypulloja, joita hyödynnän kisassa. Olen onneton mukista juoja ja yritän saada muutaman minuutin juoksuajasta pois sillä, ettei tarvitse pysähtyä juomaan. Katsotaan, kuinka käy.

• 2 weeks later...
  • Replies 32
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tarkoitus olisi lähteä kokonaista kokeilemaan ja alle 4 tuntia on mielessä. Eri asia sitten on alittuuko se. Täytyy vain toivoa, että ei ole kovin paha helle Hämeenlinnassa. Vajaa viikko sitten tuli rypistettyä Mikkelissä puolikas ja siellä ainakin oli ihan tarpeeksi kuuma. Tosin mitään ongelmia ei kuitenkaan ilmennyt.

Tarkoitus olisi myös lähteä juoksemaan kokonaista Hämeenlinnassa. Vielä on niin paljon aikaa tohon juoksuun, että keleistä ei oikein voi sanoa vielä mitään. Mutta useampana vuotena Hämeenlinnassa on ollut aika kuumat olosuhteet. Mä en oikein ole mikään hellejuoksija, mutta sopivan löysällä alulla ja riittävällä juomisella olen kahtena viime vuotena päässyt ihan hyviin tuloksiin omaan kuntooni nähden myös kuumissa keleissä (Forssa ja Paavo Nurmi 05). Tässä on kesälomalla ollessa tullut hieman löysäiltyä juoksemissa, joten ihan mitään huippu kuntoa ei nyt ole, mutta tarkoitus olisi lähteä tavoittelemaan 3.10-3.15 aikaa.

Osaisiko joku valaista onko Hämeenlinnassa kovin mäkinen reitti? Miten muuten ootte ajatelleet syödä maratonpäivänä? Itselleni iltapäivällä alkava maraton on ihan uusi elämys (kaksi aikaisempaa ovat alkaneet aamulla). Hieman mietityttää, mitä sitä suuhunsa laittaisi ennen juoksua ja miten paljon. Aamupalan ajattelin syödä siinä klo 8.30 kieppeillä, mutta siinä hieman ennen klo 11 ajattelin vielä jotain suuhuni laittaa.

Reitti on muuten mukava ja aika tasainenkin, mutta Tampereentien jälkeinen teollisuusalueen halkaisu ja siellä oleva loiva ja pitkähkö ylämäki on aika helvetillinen. Ei kannustajia ja jalkakin alkaa painaa ainakin viimeisellä kierroksella. Onneksi siinä mäessä saa taapertaa edes varjossa.

Helle näyttää seuraavan tätä kisaa, 2003 oli virallisesti mitattuna 30 astetta ja kahtena viime vuonnakin on pyöritty hellerajan tuntumassa.

Nostan Hämeenlinnaa taas himan ylemmäs, jos vaikka joku vielä innostuisi kisasta. Taitaa tulla meille ihan suht hyvä juoksuilma, jos viilenevä sää jatkuu vielä yli viikonlopun. Yes! Sitten paukutellaan hyviä aikoja...tai ainakin yritetään kovasti. Edelleen olen yrittämässä neljän tunnin alitusta ja ainakin vielä hyvillä mielin. Kerrankin ehjä valmistautuminen, toivottavasti kestää loppuun saakka. Nyt vain levolla ja tankkauksella juoksukunto huippuun. Perhoset joutaisi kyllä häätää vatsasta pois pyörimästä.

Ei pääse perhosista eroon - ei. Mulla perjantait on perhospäiviä - normaalisti.

Kropan ja psyykkeen viikkorytmiä on mielenkiintoista seurata - pitkälti samat asiat toistuvat. Miksi mitäkin tapahtuu, sitä en teoriatasolla tiedä, mutta pääasia on, että tiedän, että vetelyksestä kuoriutuu hölkkämaratoonari aina starttiin mennessä.