Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Mahdollisesta ylirasituksesta palautuminen

Arvostele ketju:


Recommended Posts

Tässä oli sen verran viisautta, että piti lukea useamman kerran. Noin se kait pitää tehdä, excelit, kellot, kartanmittaukset ja sykkeet vähäksi aikaa lomalle. Vaikka mieli tekisi lenkkeillä, niin malttaa pitää. Onhan sitä kesään (ja etenkin elokuuhun) vielä aikaa, vaikka nyt vähän huilisikin...

Tai sitten hankit sykemittarin jolla voit seurata harjoituskuormitustasi. Esim Polarin RCX5:ssa polarpersonaltrainer.com sivustoilla toimiva on hyvä.. Liitän kuvana taulukon talvikauden treeneistä. Vihreällä alueella tapahtunut harjoittelu on ollut kestoltaan ja tehoiltaan helpompaa ja näen milloin kehoni on palautunut seuraavaa treeniä varten. Oranssilla alueella tulee välttää rasittavaa harjoittelua ja punaisella alueella treeneistä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Taulukossa näkyy tammikuun lopun ironman kisani rasitus: hyppää ulos käyriltä. Ohjelma laskee autiomaattisesti moisen jälkeen reilun viikon "punaisen" ajan jolloin vain huilataan.

https://www.polarpersonaltraining.com/user/progress/trainingload.ftl

post-3407-14304185259445_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites

Terhi, tuo linkin kuva ei näy. Personaltrainer on suojattu sivu ja sinne ei voi suoraan linkittää. Täytyy kaapata kuvaa yms. jos haluaa saada julkisesti nähtäville.

Nappasin kuvan omasta käyrästä alkaen tammikuulta. Kevyttä on ollut meno pääasiassa.

Kuormitus.jpg

Vaalea raja oikeassa reunassa kertoo tämän hetken tilan. Yksi viivaväli on yksi päivä. Mulla näkyy tuossa selkeästi kaksi sairausjaksoa.

Muokattu
korjasin kirjoitusvirheitä
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Osallistu keskusteluun

You are posting as a guest. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Our picks

    • Osallistu tutkimukseen, jossa vertaillaan ennalta määritettyä ja yksilöllisesti mukautuvaa juoksuohjelmaa määrä- ja intervalliharjoitusjaksoilla!
      Tämmöistä olisi tarjolla Jyväskylän yliopiston toimesta:
       
      "Kaipaatko harjoitteluusi uutta potkua? Osallistu tutkimukseen, jossa vertaillaan ennalta määritettyä ja yksilöllisesti mukautuvaa juoksuohjelmaa määrä- ja intervalliharjoitusjaksoilla!
       
      Huhti-toukokuun  2021 aikana alkaa Jyväskylän yliopiston liikuntabiologian kestävyysharjoittelututkimus, johon rekrytoidaan tutkittaviksi perusterveitä kestävyysharjoittelutaustan omaavia ja säännöllisesti juosten harjoittelevia (4-6x/vko) 20-45-vuotiaita miehiä (20 hlö) ja naisia (20 hlö). 
       
      Tutkimus koostuu kolmen viikon valmistavasta jaksosta, kuuden viikon määräjaksosta sekä kuuden viikon intervallijaksosta. Jokaista jaksoa edeltää ja seuraa testiviikko, jonka aikana tehdään tutkimukseen liittyviä suorituskykytestejä ja paastomittauksia. Tutkimukseen osallistuvat saavat tutkimusjakson ajaksi juoksuharjoitusohjelman sekä tarkkaa tietoa omasta kestävyyssuorituskyvystään ja palautumistilastaan." 
       
      Linkki: https://www.jyu.fi/sport/fi/ajankohtaista/uutiset/osallistu-tutkimukseen-jossa-vertaillaan-ennalta-maaritettya-ja-yksilollisesti-mukautuvaa-juoksuohjelmaa-maara-ja-intervalliharjoitusjaksoilla?fbclid=IwAR1wT-CyCYHndjLDWEy_u8c_6Aw5n41crFG3VA3wP4Ih3P1odLQdKaXKxNI
       

       
      Olettaisin etteivät tarkoita perusterveillä pelkästään 3h alittajia 🙂
      • 1 vastaus
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy