Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Västilän maraton 19.5.2012

Recommended Posts

Avaanpa ketjun tällekin hienolle pikkutapahtumalle.

Eli Tampereen kyljessä juostaan pitkien perinteiden maraton (ja puolimaraton) mukavassa kylätapahtumassa. Olin viime vuonna mukana ensimmäisen kerran ja tarkoitus on avata kevään juoksukausi täällä tänäkin vuonna. Erikoisuutena oli ainakin viime vuonna juoksun päälle tarjottu sauna ja lämmin ateria. Palkintojakin riitti lähes kaikille, kun sarjoja oli niin paljon;-)

Saa nähdä minkälaiseen kuntoon sitä saa itsensä nostettua, mutta ainakin viime vuoden 3.20-aikaa on tarkoitus parantaa.

• 2 weeks later...

Itse olen kotoisin tuolta Längelmäeltä, missä tuo on, tosin toiselta puolelta järveä, ja monena vuonna miettinyt, että kiva olisi kotikunnassakin maraton juosta, mutta aina mennyt jotain tuon kanssa päällekkäin, ettei ole päässyt..

Tosin Längelmäkikin ehti sitten jo lakata olemasta, mutta ehkä tuonne tänä keväänä voisi ehtiä..

• 1 month later...

Minkälainen reitti mahtanee olla siellä? Juostaanko useampaan kertaan jotain pikku rinkiä vain mennäänkö jotain härkätietietä? ;)

Reitti on kokonaan asfalttia, eli maantien laitaa. Liikennettä ei juuri ole, eli ihan mukava reitti juosta. Se on "edestakainen" T-kirjaimen muotoinen reitti. Lähtöpaikalta juostaan vajaa pari kilsaa risteykseen, josta juostaan edestakaisin ensin yhteen suuntaan ja sitten toiseen suuntaan ja lopuksi taas takaisin lähtö- ja maalipaikalle.

Maasto on kumpuilevaa ja reitti siis on kohtalaisen mäkinen.

• 2 weeks later...