Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Mitä teet, kun et käy lenkillä

Umpimähkä
 Share

Mitä puuhailet välipäivinä  

140 ääntä

1. 1. Mitä puuhailet välipäivinä

• Lepäilen ja kerään voimia, löhöilen
      30
    • Käyn kuntosalilla, kuntopiirissä, joukkuepelaamassa
      22
    • Käyn jumpassa, spinningissä, ratsastamassa
      2
    • Uimassa, sukeltamassa, kuviokellumassa
      7
    • Teen kotitöitä, metsätöitä, pihatöitä, ruoanlaittoa
      24
    • Pyöräilen, hiihdän, soudan, melon
      11
    • Seurustelen puolisoni, lasteni kanssa, käyn vieraissa
      32
    • Tapaan ystäviä, käyn leffassa, konserteissa, viinaksetkin maistuu
      14
    • Luen, askartelen, teen käsitöitä, ristikoita, sudokuja
      14
    • Käyn aina lenkillä
      8

Recommended Posts

No ihan kaikenlaista.

Esim. tänään kun on välipäivä, meni suurin osa päivästä työntekoon ja junassa matkustamiseen. Kotona odottivat päivän lehdet, lasten nukkumaan laittaminen, hyvä kirja ja pientä syömistä. Harrastuksiin kuuluu erityisesti lukeminen ja penkkiurheilu. Perhe pitää huolen siitä että yli kymmeneen vuoteen ei oo tullut vastaan tilannetta "mitähän tekis?"

Nyt olen ajautunut jo 6pv viikkorytmiin, sentään vielä 1 välipäivä viikossa. Useimmiten nykyään lauantai. Perjantaina kova harjoitus, sauna, muutama (palauttava) olut + jotakin ampumapeliä kunnes uni tulee (nyt menossa selkäpiitä karmiva Alan Wake).

Lauantaina lapset herättää viimeistään 8:30. Välipäivä on perussettiä perheelliselle: kotitöitä, kaupassa käyntiä, lasten harrastuksia ja/tai laatuaikaa perheen kanssa ulkona & sisällä. Ihan jees.

Tänä lauantaina olin tytön kanssa 2pv jalkapalloturnauksessa korvessa. Vietin välipäivän, kuten kaikki muutkin isät & äidit siellä - vaikka oli loistavat ulkoilumaastot vieressä.

Mä juoksen, sauvakävelen ja käyn salilla. Välipäiviksi lasken ne päivät, joina en tee noita. Välipäivinä teen kotitöitä eli siivoan, käyn kaupassa, vaatehuoltoa yms. Alkuvuoden olen joka tiistai ollut valokuvakurssilla, mutta nyt se kurssi loppui, mutta toivottavasti kuvailen edelleen. Tykkään myös lukea ja kuulun kirjallisuuspiiriin, joka kokoontuu 5-6 viikon välein. Muitakin kavereita tapailen silloin tällöin. Kirjojen lisäksi luen paljon lehtiä. Kutonutkin olen tänä talvena pitkästä aikaa, mutta nyt on sukat ja paidat valmiina, joten pitäisi päästä taas lankakauppaan. Sitten mä olen erityisen hyvä löhöämään ja leikkimään sohvaperunaa, samalla saatan kuunnella radiota tai surffailla netissä, telkkari meillä ei ole ollut 15 vuoteen. Leffassa tulee käytyä noin kerran kuussa ja silloin tällöin teatterissa, oopperassa, taidenäyttelyissä, konserteissa, keikoilla jne.

Jaa - nyt mä alan itsekin ymmärtää, miksi mun aika ei meinaa riittää mihinkään...

Välipäivinä tulee tehtyä vähän vaikka mitä. Yhtenä välipäivänä ohjelmassa on ainakin kuntosalia. Usein tulee myös liikuttua lasten kanssa: uintia, luistelua, hiihtoa tms. Välipäivien pitäminen tuntuu monesti tosi hankalalta, niin lasten kanssa liikkuminen vähän helpottaa vieroitusoireita. Tosin lasten kanssa urheilen kyllä muulloinkin, ei se nyt sentään minun välipäivistäni ole kiinni. Ja onneksi voi aina soittaa pianoa, neuloa ja lukea, niin ei tarvi olla ihan joka päivä juoksemassa.

Meillä menee välipäivä aina muksujen kanssa touhutessa- yhdessä siivotaan ja käydään kaupassa, ulkoillaan ja sitten joskus vaan löhötään kasassa sohvalla.

En tiedä onko muilla vastavaa kokemusta välipäivistä mutta ite jotenkin odotan sitä vesi kielellä kun on kovia treenejä että ihanaa kun parin päivän päästä on lepopäivä. Sit kun se välipäivä tulee, ei jotenkin koekaan sitä ihmeellistä levon ihanuutta vaan päinvastoin mulla on jotenkin lepopäivän jälkeinen treeni aina jotenkin vaikeampi, jalat jotenkin tukossa.

Onko tuo vieraissa käynti nyt ihan takuuvarmasti tuossa tarkoituksella? Itse nimittäin olisin mielelläni valinnut kohdan "seurustelen puolisoni ja lasteni kanssa", mutta vieraissa ei tule käytyä.

Se on kategorisointia. Jokainen valitkoon rastin ruutuun, jos tekee jotain sen kategorian juttuja. Esim. ei ole pakko sekä uida että kuviokellua.

Listalta puuttuu työ, matkustaminen ja muu edustaminen, jotka vievät useimmiten ajan, jos tulee välipäivä. Tosin esim. eilinen (pitkiksen jälkeen) meni lepäilyn, voimien keräämisen piikkiin.

Välipäivä, mikä se on?

Välipäiviä liikunnasta ei käytännössä ole kuin ääriharvoin. Joka päivä tulee jotain tehtyä, jos ei muuta niin kevyttä kävelyä, pilatesta, venyttelyä ym. kehonhuoltoa.

Jos välipäivällä tarkoitetaan välipäivää juoksusta, niin niitä tulee pakosti vähintään joka toinen päivä, sillä jalat ei oikein tykkää perättäisistä juoksupäivistä. Tällaisina välipäivänä teen muuta liikuntaa laidasta laitaan: punttia, pyöräilyä, muuta aerobista, kahvakuulaa, jumppia, ym. ym.