Jump to content
Juoksufoorumi.fi

2012 MM Istanbul

BorntoRun
 Share

Recommended Posts

Eurosportin suomenkielinen selostaja jonka nimen olen jo onnekkaasti unohtanut melkein onnistui pilaamaan noiden kisojen seuraamiseen. Joku voisi kertoa kaverille, että pikajuoksijoita tulee sellaisestakin maasta kuin Bahama (joka muuten lukee myös kyseisen maan juoksijoiden edustusasun rintamuksessa suhteellisen isolla) eikä lyhenne BAH todellakaan tarkoita Bahrainia.

Minun herkkää korvaani taas pikkuisen kiusasi Ylen selostajien ilmeisesti Anssi Kukkosen urheiluselostusoppaasta "Kaikki minun tuntemat possessiivisuffiksit" omaksuma tapa puhua muodollisesti kirjakieltä jättäen kuitenkin possessiivisuffiksit pois. Siis enhän minäkään niitä normipuheessa käytä mutta jos kirjakielelle mennään niin sitten ilman muuta.

Onneksi kuitenkin yleisurheilussa on vielä olosuhteet monikossa, mäkihypyssähän on nykyään vain yksi "olosuhde" joka on sitten sitä tai tätä...

Vielä on "vähän" matkaa Lagatin ja kumppaneiden aikoihin. Kaveri antaa kyllä väärän kuvan juoksusta. Ei se noin helpon näköistä ole.

Joo, mutta Daniel Komenin kolmosen sileän ME:t on ihan käsittämättömän kovia. Sisäradalla 7:24,9 ja ulkona melkein absurdi 7:20,6 mikä tekee kaks tonnivitosta peräjälkeen á 3:40...

Joo, mutta Daniel Komenin kolmosen sileän ME:t on ihan käsittämättömän kovia. Sisäradalla 7:24,9 ja ulkona melkein absurdi 7:20,6 mikä tekee kaks tonnivitosta peräjälkeen á 3:40...

Ei sopine unohtaa Komenin kahden mailin rallatuksia: 7.58,61 ja 7.58,91. Pari haamumailia putkeen saa minulta hatun pois päästä, vaikka toki tuo sileä on silti huikeampi suoritus.

Eurosportin suomenkielinen selostaja jonka nimen olen jo onnekkaasti unohtanut melkein onnistui pilaamaan noiden kisojen seuraamiseen. Joku voisi kertoa kaverille, että pikajuoksijoita tulee sellaisestakin maasta kuin Bahama (joka muuten lukee myös kyseisen maan juoksijoiden edustusasun rintamuksessa suhteellisen isolla) eikä lyhenne BAH todellakaan tarkoita Bahrainia.

Onneksi TV2:n selostaja kompensoi tuon virheen toistamalla kymmenen kertaa yhden juoksun aikana kuinka Brunein juoksija tekee sitä tai tätä. Lyhenne oli BRN ja paidassa luki koko ajan isoilla kirjaimilla Bahrain...