Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Recommended Posts

Syksyllä 2013, jos Luoja suo, juoksen Ateenasta Spartaan.

Jees, niinhän sitä sanotaan, että In God We Trust ja Kreikassa maksetaan käteisellä. Palstalta löytyy monia spartahlonisteja, jollainen itse en todellakaan ole. Laitan nyt kumminkin tiedoksi nuo alla olevat ehdot. Varmaan niitä on monessa ketjussa käsiteltykin. Itse en enää tässä iässä (sama kuin Kouroksen) haaveile Spartahlon -debyytistä ja yhtenä kompastuskivenä on tuo, monelle varmaan kevyt, kohta a.

[TABLE="class: maincnt_content contentpaneopen, width: 655"]

[TR]

[TD]

1. Conditions of participationEvery runner/athlete meeting one of the following conditions, has the right to participate in the race “SPARTATHLON 2012”a. Having concluded an at least 100kl race in less than 10.30 hours time.

b. Having participated in “SPARTATHLON” before and having passed NESTANI (172kl) in time less than 24.30 hours.

c. Having finished the “SPARTATHON” race

d. Having participated and finished, regardless of time, in an over 200kl race without setup.

e. Having finished in time the race NEMEA-OLYMPIA within 28 hours.The above conditions are valid, if what is required has taken place within the three (3) last years, including the year of the “SPARTATHLON” race in which the athlete wishes to participate.

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Itse en enää tässä iässä (sama kuin Kouroksen) haaveile Spartahlon -debyytistä ja yhtenä kompastuskivenä on tuo, monelle varmaan kevyt, kohta a.

Älä huoli. Riittää kun juokset jonkun 200km+ kisan maaliin. Sitten ei muuta kuin kisaan mukaan. Tuolla ei tarvi kun juosta 81km alle 9:30 ja sitten saa jo hiljentää :)

Itse en enää tässä iässä (sama kuin Kouroksen) haaveile Spartahlon -debyytistä

Ikä ei ole este vaan korkeintaan hidaste. Vuoden 2007 Spartathlonissa Jorma Karppi ja Yukio Moroshita juoksivat molemmat debyytti-Spartathloninsa menestyksekkäästi maaliin, ja molemmilla oli ikää 58 vuotta. Jorma ja Yuki ovat juosseet Spartathlonin myös toisenkin kerran.

Syksyllä 2013, jos Luoja suo, juoksen Ateenasta Spartaan.

Nyt on hyvä aika alkaa pikku hiljaa ottaa tämä tavoite huomioon, kun suunittelet treeniä. Olin itse samassa tilanteessa, ei niin kauan sitten, ja jos todella aiot panostaa hommaan, voin kertoa miten itse ajattelin ja toteutin treenit. Spiros on ollut vahvasti mukana neuvoja antamassa, ja ei ole vielä tarvinnut bussikyytiin turvautua, vaikka olen varmasti yksi hitaimmista suomalaisjuoksijoista viivalla. Nyt on itsellä pitkästä aikaa pää juoksuun addiktoituneessa latingissa, ja pikkuvaivat ei huoleta, eikä isommillakaan sinänsä väliä. Sinne mennään taas. Jos on pää kainalossa syksyllä, lähden matkaan joka tapauksessa huollon puolelle, Bar london huoltopisteenä.

Laitoin yksärinä puhelinnumeroni sinulle, jos haluat jutella aiheesta, tässä ketjussa totta kai myös, mutta asiaa on niin paljon, että yhdellä puhelulla tulee käytyä paremmin asiat läpi.

Tärkeintä on joka tapauksessa sitoutuminen nousujohteiseen, ankaran "kurinalaiseen" harjoitteluun, jossa kuri on kahdessa roolissa; ei luppopäiviä jos ei ole ehdoton pakko, eikä innostuksissaan tehtyjä järjettömiä kropan sietokyvyn yli meneviä määrä- (tai teho)pölhöilyjä, jotka vaan saavat aikaan vammanpoikasia ja pitkäänkin kestäviä väsymystiloja, joita tulee kun väkisin runttaa liikaa lyhyeen aikajaksoon.

Piru kun on tyttö kaatanut tämän näppäimistön päälle kokislasin, ja joutuu koko ajan käymään tekstiä läpi sana sanalta, mistä puuttuu välilyönti tai kirjain.

Tähän on nyt sitten tultu. Ai mihin? Siihen, että Sparta-Ateena -rypistys alkaa salakavalasti pyöriä mielessä. Viikon takainen E24 meni sen verran lähelle 200 km aika vähäisellä harjoittelulla, että ajatuksen Spartathlonin juoksemisesta uskaltaa jo mainita. Ensi vuonna mittarissa on jo 52 vuotta... mutta se tuskin on este, ainoastaan hidaste. Nyt pitää vain pysyä poissa telakalta ja päräyttää Perniössä satanen alle 10 h.

Piru kun on tyttö kaatanut tämän näppäimistön päälle kokislasin, ja joutuu koko ajan käymään tekstiä läpi sana sanalta, mistä puuttuu välilyönti tai kirjain.

Jos on tavallinen pöytäkoneen näppis niin ei muuta kuin avaat sen ja peset (huuhtelet) sisältä löytyneet muovikalvot + kumimaton vedellä. Kuivatat ja näppis kasaan. Pari kertaa on tullut kaadettua näppikselle vettä ja ainakin pari kertaa jotain juomia, mutta aina on saatu toimiva näppäimistö aikaiseksi pesun jälkeen.

Pahoittelut offarista.

Jos on tavallinen pöytäkoneen näppis niin ei muuta kuin avaat sen ja peset (huuhtelet) sisältä löytyneet muovikalvot + kumimaton vedellä. Kuivatat ja näppis kasaan. Pari kertaa on tullut kaadettua näppikselle vettä ja ainakin pari kertaa jotain juomia, mutta aina on saatu toimiva näppäimistö aikaiseksi pesun jälkeen.

Pahoittelut offarista.

Kiitos vinkistä, olin jo lähdössä ostamaan uutta. Pitää kokeilla. Pöytäkone on.

Juu-u, salainen unelmahan tämä kilpailu on, mutta vielä 2013 en ole mukana, jos koskaan. Nuo vaatimukset, jo itse kisaan osallistumiseen oikeuttavat, ovat kovat. Haetaan nyt pari vuotta kokemuksia maratooneilta, ja mietitään sitten ekaa ultraa, ja ehkä sitten tämän urakan läpäisyä. Tämän legendaarisen urakan suorittamista arvostan kyllä kovasti, kaikki läpäisseet hiton kovia poikia ja tyttöjä. Ehkä minäkin joskus pyydän täällä neuvoja kokeneemmilta urakan suorittamiseen.. Onnea kaikille yrittäjille, ja jo maaliin selvinneille!