Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Kysymys Move!:n harjoituksesta

Se Elmeri
 Share

Recommended Posts

Ensi viikolla on Move!-nettivalmentajan harjoitusohjelmassa 45 minuutin juoksu, jonka otsikkona on "TV kevyt (6-6½min/km),6x100m rennosti kovaa". Mitenkähän tuo 6x100m on tässä yhteydessä tarkoitus toteuttaa? Teenkö 100 m:n pyrähdyksiä muutaman minuutin välein tuon 45 minuutin aikana vai teenkö ne yhdessä ryppäässä harjoituksen loppuvaiheessa tai peräti erikseen sen jälkeen? Jos yhdessä ryppäässä, niin millaiset palautukset?

Koska en tiedä, kuka ohjelman on laatinut, en ole voinut suoraan kysyä keneltäkään (Harri Hännisen ohjelmat ovat kyllä ihan saman näköisiä). Juoksija-lehdestäkään en ole saanut vastausta - enkä kiireitä lehden uuden numeron ja toimiston muuton vuoksi. Toivottavasti täällä joku osaa auttaa!

Kun itse käytin Movea, niin tein nämä keskellä lenkkiä esim. kilometrin välein. Edelleen joskus teen vastaavia.

Tämäkin käy, silloin puhutaan ns. ruskoista. Itsekin olen näitä paljon tehnyt mutten ole kutsunut niitä Heikki Ruskon mukaan vaan harjoituspäiväkirjaani olen kirjannut ne käyttäen sanaa "iskuja". Samaa käytti Leevi Seppänen aikoinaan.