Jump to content
Juoksufoorumi.fi

La 21.1

Pete L
 Share

Recommended Posts

• Replies 28
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Eli mitä LT meinaa?

lättyyn=v****moinen vastatuuli

Joo 6,4km aamulenkki, ei oltu rannoilta ulkoilureittejä aurattu. Jossain oli yhdet jalanjäljet, jossain yhdet suksenjäljet, jossain vain polveen saakka kinostunutta lunta. Aveksi tuli nyt joku 7.10min/km ja pahimmillaan menin vain jotain 7.45min/km. Oli kyllä kauhea vastatuulikin.

No kohta lentokentälle ja kaljalle. Niin ja muistakaa: JIPII!!! Tänään on Aktia-sää! Reitti on erinomaisessa kunnossa ja suurin osa juoksee piikkareissa kuuluttanee se äijä kohta Vantaalla eli kuin kesän ratakisa. Oi, mitä juhlaa.

Halu oppia uusi lyhenne (siis minulle) Eli mitä LT meinaa?

LT lyhenne sanoista lactate threshold, jonka olen apinoinut alunperin Marius Bakkenilta ja jota olen tykännyt käyttää koska se kuvaa paremmin kyseistä vahtia/tehoa, kuin ns. anaerobinen kynnysvauhti. Ei ole ihan niin nuukaa kumminkaan minulle, sykkeet siinä 80-90% välillä, tunne ratkaisee. Eli alkaen ~maratonvauhdista, mutta ei yllä ns. maksimikestävyysalueelle.

Hallikauden avaus Areenalla. Ensin 10 km hölköttelyä, sitten 50 min. kahvakuulailua ja loppuun vielä 2 km hölköttelyä, joka sisälsi kaksi noin 50 m vetoa. Olin ensimmäistä kertaa kahvakuulatunnilla. Kivaa oli, vaikka otinkin liian pienet kuulat. Sitä 4 kg kuulaa en sitten käyttänyt kuin vatsaliikkeessä ja liian vähän se oli siihenkin.

Tässä treenissä oli ainakin hinta-laatusuhde kohdallaan. Esportissa oli avoimet ovet, eikä mikään maksanut mitään!