Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Sign in to follow this  
poppeli

Korkealaippaiset aerovanteeet ja venttiilien jatkokappaleiden pituus?

Recommended Posts

Avorenkaiden sisäkumit tarvitsevat venttiileihin jatkokappaleet, jotta venttiilin pää tulisi esille korkealaippaisen aerovanteen sisäpuolelta.

Kuinka pitkiä venttiilinjatkoja olette käyttäneet? Jos sisäkumin venttiili on esimerkiksi 41 mm ja vanteen laippa 60 mm, mikä on hyvä jatkon pituus? Esim. (41 + 75) mm tuottaisi 116 mm pitkän tötterön, joka puskisi 56 mm esille. Pitkältä tuntuu.

Entäs se valmistajasuositus ulkokierteelle tuleville jatkoille? Topeak, Zipp, Fast Forward vai mikä muu alumiininsorvaajainsinööritalo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kokeilen viritystä, jossa sisärenkaiden venttiilit ovat 60 mm. Näihin tulevat 30 mm ja 60 mm venttiilin sisäkierteille istuvat Continentalin jatkopalat. Kuvittelen saavani näillä aikaiseksi 80 mm ja 110 mm pitkät tappilot, kun venttiileistä kaivetaan ensin sisuskalut pois. Vanteiden laipat ovat 60 mm ja 90 mm.

Katsotaan, miten käy...

Muokattu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niin kauan kuin mahdollista vanteen korkeuden puolesta niin suosin ainakin itse pitkää michelinin messinkiventtiiliä koska siinä venttiili ei ole irrotettavissa ja siten se kierre ei voi myöskään vahingossa aueta eikä hajota. Kesällä tuli nimittäin koettua sekin että ensin kerran tuollainen irrotettava venttiili löystyi ja päästi ilmat pihalle (hetken sain ihmetellä mistä ne ilmat tuli ennenkö tajusin). Sitten toisen kerran kun pumppasin tuollaista venttiiliä topeakin jengaan kierrettävällä mainiolla minipumpulla tien päällä niin koko venttiiliosan kiinnittävä kierre rusahti poikki vaikka mitenkään kohtuutonta voimaa en käyttänyt. Misukan kiinteillä venttiileillä ei ikinä tule tuollaisia kämmejä. Se pisin Michelin lateksien venttiili ainakin ylsi aikanaan HED Alps etukiekon (n. 50mm?) vanteesta ulos juuri sen verran että sen pystyi pumppaamaan ilman jatkoakin. HED3 etukiekkoa en ole vielä kokeillut, mutta vanhan takakiekon sai myös pumpattua tarvittaessa sopivalla pumpulla ilman jatkoa (pitkällä venttiilillä) vaikka kiekkojen mukana tulikin se alumiininen pillijatko. Jos ei kiinteä venttiili riitä niin sitten nuo hankkimasi Contin kunnolliset jatkot tms. varmaan ihan paikallaan (hyvin kiristettynä).

Muokattu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Ketjua lukevat   0 members

    Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä





×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy