Jump to content
Juoksufoorumi.fi

optiwax luistovoide

Arvostele ketju:

Blackbird1
 Share

Recommended Posts

En ole kokeillut kuin Optiwaxin luistonauhoja ja ne ovat ihan toimivia. Jos enemmän hiihtää, tulee noiden käyttö suht kalliiksikin. Satunnaiselle hiihtäjälle varmasti kätevä. Eivät ainakaan minulla ole kestäneet sen paremmin kuin normaali kuumavoitelu(yleensä sinistä parkkua). Itse olen käyttänyt luistonauhaa reissukäytössä, jos ei ole voitelutiloja tarjolla. Pikkupakkasessa on tullut ulkonakin kuumavoideltua, mutta ei se mitään herkkua ole.

Ainakaan minua ei vakuuttanut kun kokeeksi laitoin vaimon suksiin. Varmaankin luisto on samanlainen kuin muussakin vahavoitelussa, en osaa sanoa kun suksilla ei ole vielä hiihdetty.

En ymmärrä miksi kannattaisi maksaa moisesta paperikerästä 15 euroa kun samaan lopputulokseen pääsee halvemmalla ja lähes yhtä helposti. Siis siten että hinkkaa parafiiniä suksenpohjiin vetää raudalla ja harjaa, siinä kaikki. Minä maksoin ne eurot, mutta oppirahathan aina joutuu maksamaan.

Eikä se paperin käsittely ole niin auvoista hommaa kun tuolla mainosvideolla annetaan ymmärtää. Mielestäni se vaha ei edes leviä siitä paperista tasaisesti pohjiin. Tähän tulokseen tulin kun rautaa paperilla vedin. Paperin läpi näkyi tummempia kohtia joista nähtävästi vaha oli sulanut pohjaan. Mutta oli myöskin vaaleita kohti joista vaha ei ollut sulanut, joten raudalla joutui kihnuttelemaan edes takaisin että sai kaikki sulamaan. Lienisikö sitten suksenpohjat olleet jotenkin epätasaiset, niin kuin varmaan monilla tavallisilla hiihtäjillä joille tuota paperisysteemiä juuri suositellaan.

Ei tuo vahapaperi mikään maailmoja mullistava viisastenkivi ole voitelumaailmaan. Se on vain yksi tapa päästä samaan lopputulokseen johon pääsee muutenkin, huomattavasti halvemmalla ja melkein yhtä helposti.

• 4 weeks later...

Osallistu keskusteluun

You are posting as a guest. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy