Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Düsseldorfin maraton

Recommended Posts

Mulla on kaveri juossut sen maratonin kerran. Kaupunkihan on loistava ja tapahtuma kuulemma ihan hyvin järjestetty. Pidän sen varasijalla kevään suunnitelmissa, jos Hampuri myydään täyteen. Luulen tekeväni päätöksen osallistua johonkin juoksuun vasta 3-4 viikkoa ennen kisaa kunnon mukaan. En viitsi ilmoittautua nyt mihinkään ja jäädä sitten pois. Jalkojen pitää kestää talvi/kevät ja kunnon pitää tyydyttää minua.

Toissa vuonna juoksin Düsseldorfissa. Hyvät muistot jäi kaupungista ja maratonista. En muista tarkkaan paljonko oli porukkaa, mutta taisi olla vain joitakin tuhansia, eli ei ollut liian ruuhkaista missään. Reittikin oli riittävän nopea, vuonna 2010 voittaja juoksi Euroopan kärkiajan. Joku lyhyt pätkä taisi olla mukulakiveä, mutta ei se juuri haitannut. Ei olisi haitannnut lainkaan, mutta siellä loppupätkällä missä mukulakiveä oli, oli pientä tihkusadetta ja vähän piti varoa liukkaita kiviä (ei se liukkaus kyllä mun vauhdeissa haittaa oikeasti). Kaupungissa on muuten Euroopan suurin japanilaisyhteisö ja jos sushi maistuu, kannattaa käydä japanilaiskorttelissa syömässä. Käytiin yhdessä palkitussa ravintolassa ja hyvää oli, en kyllä enää muista ravintolan nimeä. Vappua vietettiin valkoset kotsat päässä ja pati muutakin suomalaista bongattiin vappuna.