Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Siltojen juoksu 16.09 Jyväskylässä

Recommended Posts

Tämänvuotinen Siltojen juoksu järjestetään syyskuun 16. päivä Jyväskylässä. Juoksun reittiä on kehuttu yhdeksi kauneimmista, missä Suomenniemellä juoksutapahtumia järjestetään. Reitti on myös suhteellisen nopea, koska korkeuseroja siinä ei juurikaan ole, kun reitti kiertää aivan järven rannassa melkein koko matkan. Vain kovalla tullella on ongelmia, kun reittillä on pitkähkö avoin järvenrantaosuus.

Itselläni on suunnitelmissa kirmaista vain yksi kierros tuolla, kun seuraavana viikonloppuna on joko Joutsenon mara tai Vaajakosken maastoultra. Tai tietenkin viimeisenä vaihtoehtona on osallistua tapahtuman järjestelyihin talkoohommissa, mikäli jostakin syystä en ole juoksemassa.

http://www.kesli.fi/tapahtumat/siltojen_juoksu/

• Replies 144
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...

Hatapa, kumpaa sinä suosittelitisit reittinä ensikertalaiselle? Entä löytyykö Jyväskylästä esim 5,30 jäniksiä?

Jänöistä en tiedä. Pitäisi kysyä järjestäjilta, onko niitä.

Itse meinasin juosta vain yhden 14 km:n lenkin, kuin se Joutseno on seuraavana viikonloppuna...

Lonkalta heittäisin, että tuo Siltojen Juoksun lenkki on helpompi. Siinä ei ole kuin yksi pieni nyppylä, tosin se on aika terävä, mutta lyhyt. Reitti on kuitenkin tuuliherkkä. Sopivalla tuulella koko matka, joka juostaan aivan veden tuntumassa, on vastatuulta (n. puolet koko reitistä). Tämä jos sattuu luoteen ja lännen välinen tuuli.

Olin eilen lenkillä katsovinani, että reitti juostaan vastapäivään, eikä myötäpäivään, kuten olin kuvitellut. Ainakin kilometrimerkinnät oli raitilla jo maalattuina.