Jump to content
Juoksufoorumi.fi

XIX Vantaan Maraton 14.10.2012

Recommended Posts

• Replies 522
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ei mennyt puolikas tavoitteeseen. Pari minuuttia jäin. Ei alajalat kestäny asfalttijuoksua. Juoksu ei rullannut yhtään. Mutta ennätys kuitenkin.

Puolimaraton 16km meni kutakuinkin tavoitevauhtia 4.30 tavoitteen 1.35 sisällä. sitten vauhti hyytyi. Sykkeet ei kuitenkaan laskeneet aikalailla pohjekrampin rajoilla kituuttelua melkein 5min vauhtia .Viimeisen kilometrin pystyi pusertaa vähän enemmän jotain 4.40. Maalissa meinasin kaatua kun ei pysynyt pystyssä. Nilkat ja pohkeet aivan kipeät ja jäykät.

Koskaan ei ole menneet lihakset niin kipeäksi että 2 päivää pappa-askelilla köpöttelin. Pohkeiden alaosat etenkin kipeyti ollessa 4päivää kipeenä. Ehkä ne pitkät housut olisi auttaneet pitämään alkumatkan pohkeet ja nilkat lämpimänä sillä se alku ei ollut normaalin rentoa niinkuin tuota vauhtia pystyisin alussa pitämään. Nilkat oli etuosasta niin tuskaisen kipeät että joutu aika kömpelöllä askelluksella edetä kunnes ne lämpeni. Kylmä ei ollut muuten vaan juoksun aikana sopivan lämmin. Lämmittelyn tein liian aikasin ja ehti jäähtyä.

Keskisyke oli aika korkea ja uusi ennätys 191. Mun maksimi on 206.

Vähän pettymys tuo oli kun kunto tuntui olevan vähän korkeammalla tasolla kuin keväällä. Mutta harjoittelu ei ole ollut ihan parasta asfalttijuoksua varten. Metsäjumiakin pukkas ennen tapahtumaa.

Puolimaraton 16km meni kutakuinkin tavoitevauhtia 4.30 tavoitteen 1.35 sisällä. sitten vauhti hyytyi. Sykkeet ei kuitenkaan laskeneet aikalailla pohjekrampin rajoilla kituuttelua melkein 5min vauhtia .Viimeisen kilometrin pystyi pusertaa vähän enemmän jotain 4.40. Maalissa meinasin kaatua kun ei pysynyt pystyssä. Nilkat ja pohkeet aivan kipeät ja jäykät.

Koskaan ei ole menneet lihakset niin kipeäksi että 2 päivää pappa-askelilla köpöttelin.

Keskisyke oli aika korkea ja uusi ennätys 191. Mun maksimi on 206.

Hyvin olet saanut koneesta irti, tuo 191 keskisyke herättää kyllä pientä kunnioitusta. Itse omaan suurin piirtein saman maksisykkeen, ehkä nykyään n. 200, mutta koskaan en ole keskisykettä yli 190 saanut, muistaakseni jollain aktian kympillä oli 188, puolikkaalla olen päässyt 181:een. Nykyään en juuri sykkeitä mittaile, pitääkin marraskuun aktiassa tsekata miten on pulssit iän myötä hiipuneet.