Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Ke 14.12


Baltsu
 Share

Recommended Posts

15 km.

Pikkaisen mäkisempi peruslenkki. Uutena kokeiluna startti kahdella kahvikupillisella ja yhdellä paahtoleipäviipaleella käynnistäen. Jotenkin nurkan takaa yllätti pienoinen kiinnostus ottaa ohjelman rungoksi Samuel Wanjirun aamuiset 15 km tyhjällä vatsalla ja katsoa pystyisikö sittenkin tekemään säännöllisesti tuplia. Huvittaisi näet kovastikin juosta edes muutama sellainen legendaarinen sadan mailin viiikko (ja ainakin yksi "oikea" 15-25-20-30-15-35-25 km).

PS kun en muutakaan luontevaa paikkaa keksinyt, tässä pari linkkiä:

http://www.youtube.com/watch?v=QB5DxltIkTI muistellaan jälleen kerran Montrealin 5000 m:n finaalia mutta tavallista kiinnostavammin

http://maratoncastellon.org/index.php?option=com_content&view=article&id=70&Itemid=70〈=es hieman toisenlaista maratontreeniä (pienellä päättelyllä ja arvailulla sekä googlen kääntäjällä pärjää)

Link to comment
Share on other sites

Pikkaisen mäkisempi peruslenkki. Uutena kokeiluna startti kahdella kahvikupillisella ja yhdellä paahtoleipäviipaleella käynnistäen. Jotenkin nurkan takaa yllätti pienoinen kiinnostus ottaa ohjelman rungoksi Samuel Wanjirun aamuiset 15 km tyhjällä vatsalla ja katsoa pystyisikö sittenkin tekemään säännöllisesti tuplia. Huvittaisi näet kovastikin juosta edes muutama sellainen legendaarinen sadan mailin viiikko (ja ainakin yksi "oikea" 15-25-20-30-15-35-25 km).

Itse teen kaikki aamulenkit tyhjällä vatsalla, lähtö n. 10 min heräämisestä. Pystyn tekemään koviakin lenkkejä tyhjällä vatsalla (en kuitenkaan mitään maksimitonneja) ja esim. olen juossut 3h:n pitkiksenkin tyhjällä vatsalla, mutta tuollaista hidasta pystyykin juoksemaan tyhjällä vatsalla.. noi kovemmat ne vaikeuksia tuottaa... Joskus syön yöllä vessassa käydessäni pientä yöpalaa, jos tiedän että aamulla on kova tiedossa :)

Ja omalle vatsalle ylläoleva toimiikin paljon paremmin, kuin esim. 4h kunnon ruokailusta aloitettu treeni.. silloin vatsa menee tosi usein sekaisin.. Myös syke itsellä paljon alhaisempi aamulla kuin illalla...

Tuo kahvi muuten tekee hyvää kun starttaa lenkin tyhjällä vatsalla.. lähtee rasva-aineenvaihdunta nopeemmin käyntiin! Tai näin ainakin mulle on isot ja viisaat ihmiset joskus kertoneet :) Saman tekee esim. joku kofeiinipitoinen energiajuomashotti..

Tänäänkin aamulla taistelin vastatuulen ja vastakaatosateen kanssa 10km duuniin, lähtö 05:10 :)

Muokattu
pikkuisen vaihtelin noita QUOTE -merkintöjä, ettei näyttäisi ihan kauhealta... :)
Link to comment
Share on other sites

Pitkästä aikaa uniongelmia! Tuntui kuin ei olisi yhtään nukkunut, koko päivän aivan vetelä olo. Mikäpä piristäisi enemmän kuin lenkki ihanassa loskassa, ai että! Vain liukkaus jäi puuttumaan kun lopussa sain jalatkin kastumaan.

5,5 km, 0:33. Raskaammalta tuntui mitä "vauhdista" voisi olettaa.

Muokattu
Link to comment
Share on other sites

ilta: 19,2km 5.30min/km vauhtia, josta kimppalenkki reilu 13km. Vaikka se osuus meni varmaan jonkun verran kovempaa (mutta yli 5 min/km) niin olin kyllä tänään se jarruttava lenkki, koska alkaa olla kroppa aika väsynyt. Vika kilsa ennen kämppää alkoi olla jo tunne, etten jaksa enää olla kunnolla hereillä. Siihen asti oli kyllä ihan jees. Neljässä päivässä nyt 73,4km ja 3 bootcampia. 10 tuntia nyt taukoa kunnes treenit jatkuvat. Vielä olisi 2kpl bootcampeja ja 26,6km juoksua ennen kuin viikkotavoite on kasassa.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy