Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Ma 12.12


Baltsu
 Share

Recommended Posts

Aamu:

bootcamp 6.30-7.30

on tämä semihullua siihen nähden, että eilen juoksin 28km ja nukuin yöllä vain 2 tuntia. Toisaalta treeni oli paljon löysempää kuin kuvittelin ja keskivartalojutuista etc. voi olla hyötyä juoksuun. Sitä paitsi uusia juttuja on ihan hauska kokeilla. Palataan illalla tässä ketjussa asiaan lenkin muodossa.

ilta:

palautuslenkki 9,8km 5.50min/km vauhtia. Olipas paikat jäykkinä, mutta hyvä joskus palautuslenkkejäkin tehdä.

Muokattu
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 30
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Bootcampin kuvittelisi olevan jotain ohjattua salitreeniä ryhmässä tehokuurina joka aamu?

(Kotinurkille avautuu kohdakkoin uusi kuntosali; jospa sieltä löytäisi jotain vastaavaa tai edes ympäristön jossa viihtyisi sen verran että treeni pysyisi vähän pitempään ohjelmassa...)

10 km.

Superpalauttavaa jo senkin takia ettei jaloista olisi ollut muuhun. Portaissa ei ollut mitään ongelmia kumpaakaan suuntaan (eli etureidet eivät huutaneet tuskasta kuten joskus ensimmäisten maratonien jälkeen) mutta muuten jalat olivat sen oloiset kuin niillä olisi juostu elämän ensimmäinen 50 km. Asteikolla 1-10 lukema on ehkä jotain väliltä 0,7-0,9, mutta pientä kipua tuntuu lähes jokapuolella lihaksissa ja jänteissä ja tuntuu kuin jalkoja kuumottaisi koko ajan. Minkä eron 15 km "normaalipitkiksen" päälle tekeekään seuraavana päivänä!

Link to comment
Share on other sites

Bootcampin kuvittelisi olevan jotain ohjattua salitreeniä ryhmässä tehokuurina joka aamu?

No mä luulin, että se on sellaista navy seal henkistä kovaa treeniä, jossa huudetaan fuck youta koko ajan, mutta se onkin päinvastoin aika hidastempoista. Idea on kai saada kroppa liikkeelle, kun se tosiaan on klo 6.30. Tosin itse olen tänään ollut vain väsyneempi, johtuen tietysti lyhyistä unista, mutta ehkä ensi yönä saan aiemmin unta. Treeneistä tullessa olo oli toki virkeä. Se on jotenkin yhdistelmä kamppailulajeja, joogaa, pilatesta, voimistelua ja kuntosalia. Omalla kropalla tehdään liikkeitä. Välillä tehdään erilaisia liikkeitä, välillä lyödään ja potkitaan jne. Ideana kai parantaa liikkuvuutta, ketteryyttä, tasapainoa, hengittämistekniikkaa. Huomenna kai enemmän koordinaatiota. Maratonjuoksijalle tempo ei ole kovin kova, joten syke ei nouse kovin korkealle. Hyvää treenissä on se, että siellä ei ole musaa kuten ryhmäliikunnassa yleensä. Mua ärsyttää se poppirenkutus. Hyvää on myös se, että liikkeet on aika helppo oppia. Lisäksi siihen kuuluu ravinto-ohjeetkin. Tosin itse en niitä luomujuttuja jaksanut lukea, vaan syön ainakin nyt kuten huvittaa. Tosin olen lukenut omatoimisesti huvikseni yhtä kirjaa unesta, keskittymisestä, meditaatiosta jne., joten jonkinlaista uutta tapaa lähestyä päiviin tässä suunnittelen. Tuossa bootcampissa keskitytään lyhyisiin setteihin eli tehdään liikettä vain minuutti ja sitten vaihdetaan kunnes palataan taas samaan juttuun. Vähän samalla tavalla olen lukenut, että duunijutuissakin pitäisi olla usein (max 90min välein) breikkejä, koska aivan samalla tavalla kuin tuollaisessa treenissä ei jaksa olla täysi focus jonkun biisin ajan 3-5 minuuttia niin töitäkään ei jaksa tehdä loputtomiin ilman taukoa.

Mä en tiedä onko se varsinaisesti mikään tehokuuri, vaan ne yrittää saada ihmisille sen elämäntavaksi. Se maksaa joku 250 -> 200 euroa per kuukausi (hinta laskeva asiakkuussuhteen keston mukaan), jos siellä käy jatkuvasti tunnin joka arkiaamu. Itse otin viikon kokeilun pilkkahintaan. Ei ole nyt muiden kiireiden takia missään nimessä mahdollisuutta sitoutua pidemmän päälle joka aamu johonkin tuollaiseen, mutta kenties opin jotakin, koska olen esimerkiksi pirun laiska venyttelemään ja kankea. Ainakin se on mielenkiintoinen kokeilu. On hauska kokeilla uusia juttuja, ei pelkästään tuota heräämistä, vaan uutta lajiakin. Saattaa olla, että keväällä kokeilen muitakin lajeja.

Link to comment
Share on other sites

Aamu:

bootcamp 6.30-7.30

Tossa Baldinin bootcampissa on paljon samaa Trainer's Housen Fight Club-konseptin kanssa. Fight Club kestää 6 kk ja se edellyttää tiukkaa sitoutumista ilmeisesti lähes joka aamuiseen ryhmäliikuntaan. Jos poissaoloja tulee liikaa, joutuu lahjoittamaan hyväntekeväisyyteen kurssimaksun verran (n. 1 000 euroa). Tekis mieli kokeilla tota settiä, mutta ensin pitäis saada tietää enemmän siitä minkälaista liikuntaa homma pitää sisällään. 6 kk on pitkä aika ja 1 000 (tai 2 000) euroa on paljon rahaa.

Link to comment
Share on other sites

paluu astin viereen, ei vielä uskalla sanoa että astialle. 7.5km@6:00 ja mattoillen. Ei heleppoo, ei vaikeeta, vitutti joka metri, mutta tulipahan tehtyä. Ainiin elopaino 93,6kg eli etelän hetelmät toi n.4kg lisää massaa. Juoksukin tuntu kuin olis tankannu... Mutta katotaan nyt miten pitkään pystyy nyt touhuumaan kun joku paikka kosahtaa... Tänään ei mitään kipuja ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share


×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy