Jump to content
Juoksufoorumi.fi

California calling...

Strider
 Share

Recommended Posts

Tervehdys lajitoverit,

Foorumin keltanokka täällä varovasti huhuilee - toivottavasti kukaan ei pure ;)

Pari vuotta sitten Suomesta Kaliforniaan muuttaneena ja sittemmin ultra/trail-puuhasteluun hurahtaneena ryhdyin miettimään, että olisipa hupaisaa juosta ensi vuonna jokin täkäläinen tapahtuma suomalaisseurassa. Ruuhkaksi asti ei ole tähänastisissa kisoissa maanmiehiä/-naisia näkynyt...

Juoksin ensimmäisen 50 kilometrin kisani joulukuussa 2009 ja tänä vuonna uskaltauduin ensimmäistä kertaa 50-mailista kokeilemaan. Paikalliset vuorimaisemat ovat vieneet mennessään ja nyt pohdiskelen haasteita tulevalle vuodelle. Satamailiselle en ihan vielä lähde tähtäämään, mutta kilometrisatanen voisi hyvinkin kiinnostaa.

Kysymys kuuluukin, löytyykö palstalta potentiaalisesti innokkaita ultrahulluja, jotka voisivat ajatella jossakin vaiheessa ensi vuotta lähtevänsä rapakon takaisia polkuja valloittamaan? Omassa mietinnässä olisi periaatteessa mitä tahansa väliltä 50 km-100 km, esimerkiksi näiltä sivuilta löytyy hyviä juoksukalentereita:

http://ultrasignup.com/default.aspx

http://www.ultrarunning.com/calendar.html

Jään mielenkiinnolla odottelemaan vastauksia...

Olen itse tulossa vuodenvaihteessa rapakon taakse ja olen maisemissa kesäkuun loppuun. Suurimman osan ajasta tulen viettämässä Pohjois-Carolinassa, mutta reissaan kyllä joka tapauksessa jonkin verran, ja länsirannikonkin koluaminen on suunnitelmissa viimeistään kesäkuussa.

Ultrissa en ole vielä kisannut, mutta treenissä on 50+ km taittunut ja vähän houkuttelisi kokeilla jotakin ultramatkaa kisassakin. Mielummin kyllä lyhyemmästä päästä näin aluksi. Toisaalta tuohon keväälle on myös joku mara suunnitelmissa, joten nämä pitäisi onnistua ajoittamaan sopivasti.

Mutta periaattessa on siis kiinnostusta jos keväällä tai alkukesästä löytyy sopiva tapahtuma.