Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Teivocup

Recommended Posts

Päivitetääs tätäkin ketjua taas. Tänään siis oli helmikuun Teivo-cup. Oli osaltani kauden kolmas, joulukuu jäi väliin flunssan takia, mikä oli harmi, kun olin juuri siihen harjoitellut. Sen jälkeen alkoikin peruskuntokausi ja määrää on tullut juostua. Tammikuussa kävin Teivossa juoksemassa ajan 20:16. Keskiviikkona tein 5x4 minuutin vedot, joka ehkä avasi vähän paikkoja, koska tänään juoksu tuntui yllättävän hyvältä. Ensimmäinen puolisko sujui varsin kevyen tuntuisesti, toisella joutui sitten puskemaan tuulta vastaan, mutta 20 minuuttia alittui, vaikkakin niukasti. Aika oli 19:57, johon olen kohtuullisen tyytyväinen.

Ai niin, se olis ollut lauantaina.

Hyvän ajan olet juossut, oli se tie hyvin aurattu, mutta lumi on aina lumi, pikkasen hidastaa väkisinkin.

Itse kävin myöhään illalla lenkillä juuri Teivocupin reitillä ja olihan sitä vastatuultakin välillä.

Tosin itse hölköttelin ihan hiljaista peekoota (nopein kilsa 4:39), että ei se siinä vauhdissa vielä haitannut yhtään.

Jos maaliskuussa saan määrää tarpeeksi nylkytettyä, niin silloin viimeisen Teivocupin huhtikuussa saatan itsekin juosta.

• 2 weeks later...
  • Replies 160
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kun nimi on mainittu, lienee syytä kommentoida. Koska en voi ottaa asiaan kantaa kokeneen juoksijan näkökulmasta, enkä tietenkään ala kokeneemmille isottelemaankaan, niin tuon keskustelun uutena tulok

Niin kauan kuin muistan sun kisarapsoja lukeneeni, niin sulla on aina aika kova aloitus. Kokeiles huvikses edes kerran maltillisempaa aloitusta. Väitän että pääsisit parempaan lopputulokseen. Jos vauh

Täällä Foorumilla on ehkä juuri kaikkein parasta se, että saa kokeneilta juoksijoilta vinkkejä niin harjoitteluun kuin kisojenkin vauhdinjakoon. Arvostan.

Posted Images

Kenties 10.3 viivalla. Illal ois yhet tuparit Tampereella, joten 5km rypistys sopis hyvin tähän. Aurinkoista keliä se nyt lupaa ens viikoksikin. Onko siis mitään mahdollisuutta että tuo reitti olisi edes osaksi sula? Täällä Turussa monet kevytväylät ovat jo osittain ihanan kesäisen mustia.

Asun tässä reitin varrella Ylöjärvellä ja ainakin tällä hetkellä Sauriontien kääntöpisteen lähellä on pyörätie ihan jäinen ja siis todella liukas. Nastattomilla en lähtisi sille juoksemaan. Jos tämän hetken tilannetta vertaa marraskuun Teivocupiin, niin silloin tilanne oli hyvä, ei mitään valittamista, vain pikkasen mustaa jäätä siellä täällä.

Nyt taas jäätä on paksu kerros ja vain nastureilla tuolla juoksee.

Ja ehtiikö sitten sulaa lauantaiksi edes osittain? Itse en usko siihen ja sitä tukee tuo ennuste: http://www.motot.net/saa/ennuste/Ylöjärvi kuten myös tämäkin Forecan http://www.foreca.fi/Finland/Ylojarvi/tenday . Eli päivät viileitä ja vielä torstain ja perjantain vastainen yökin hyvin kylmä ja vasta lauantaina alkaa pikkasen lämmetä päivällä.

Jäävaroituksista huolimatta lähdin juoksemaan. Olin varautunut juoksemaan nastakengillä, mutta eihän siellä jäätä ollut, vaan pinta oli pehminnyt ja oli nyt hiukan nuljuva. Nastoistani ei ollut mitään hyötyä, joten vaihdoin jalkaan Salomonin maastokengät. En tiedä paraniko pito, mutta tuskin heikkenikään.

Juoksu sujui ihan ok. Aika oli sekunnin tarkkuudella sama, kuin helmikuussa. Vähän parempaa odotin, olen sentään tehnyt nyt muutamia vetoharjoituksia. Kovin pettynyt en silti ole, koska minulla on hyvä selitys valmiina: sairastin viikko sitten influenssan ja keuhkot eivät vieläkään ole täysin kunnossa. Pääsin sentään alle 20 minuutin, vaikkakin niukasti.

Voittajan aika taisi olla 16:20.

• 8 months later...

Itselläni niin vähän vauhtitreenejä takana viime aikoina, että jonnekin väliin 20:30-20:59 menisi aikani jos lauantaina juoksen, eli en taida viitsiä. Ja kyllähän tuon oman kuntonsa aika hyvin tietää, viime vuonna ennustin että mulla menee Teivocup ykkösessä varmaan juuri alle 19:30 ja aikani olikin sit 19:24.

Me kokeneet juoksijat pystytään arvioimaan se oma, sen hetkinen kuntomme noilla tuon pituisilla matkoilla yleensä aika tarkasti.

Muokattu

Hyvä treeni, ja tavoitteeksi viimeiseen Teivoon keväällä asemoidaan 16.59.:smile-new: Kiitosta vaan järjestäjille.

Samat olisi tavoitteet mullakin, tosin aikatavoite tuntuu omalta kohdaltani hiukan epätodennäköiseltä. Tänään hyvissä olosuhteissa aika ~17.18 ja meno tuntui jo aivan riittävän raskaalta. Neljää pitkää sekuntia per kilometri pitäisi pudota, mutta on se yritettävä kuitenkin. Kiitokset järjestäjille munkin puolesta.

Samat olisi tavoitteet mullakin, tosin aikatavoite tuntuu omalta kohdaltani hiukan epätodennäköiseltä. Tänään hyvissä olosuhteissa aika ~17.18 ja meno tuntui jo aivan riittävän raskaalta. Neljää pitkää sekuntia per kilometri pitäisi pudota, mutta on se yritettävä kuitenkin. Kiitokset järjestäjille munkin puolesta.

Vuorovedolla sitten huhtikuussa...:running::running:

Muokattu
eiku:-)

Osallistu keskusteluun

Voit nyt heti vastata ketjuun ja rekisteröityä myöhemmin. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Ketjua lukevat   0 members

Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä

• Tästä mainospaikka alkaen 30e+alv/kk. 

Yli 10 000 kävijää/kk

n. 350 000 sivulatausta/kk

• Sivulataukset 13.11.2020 alkaen: Web Hits

Yksittäiset kävijät 13.11.2020 alkaen: Web Hits
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy