Jump to content
Juoksufoorumi.fi

pjh

Teivocup

Recommended Posts

Avataan nyt Teivocupille oma ketju, kun sellaista ei vuosien varrella jostain syystä ole syntynyt. Kyseessä on siis Tampereen seudulla talvikaudella juostava Teivo Stayersin järjestämä 5km testijuoksu (ja on siellä muitakin matkoja). Täältä lisätietoja.

Varsinainen cup alkoi eilen lauantaina ja KLe ehtikin kommentoida kisaa jo toisessa ketjussa (oheinen lainaus).

Eilinen Teivo-cup osui minulla keskelle treenijaksoa, joka tähtää parin viikon päässä olevaan Cooper-testiin ja saman viikon lopulla olevaan joulukuun Teivo-cupiin. Ennakko-odotukset olivat n. 19:30 loppuaikaan tai vähän alle. Toiveena oli alittaa toukokuussa yksin juoksemani 5000m:n ennätys 19:26.

Eka kilometri meni aikaan 3:47, joka oli 3-5 s aiottua nopemmin. Toisen kilometrin alamäessä ei kannattanut alkaa himmaileen, joten päätin katsoa miltä alkaa tuntumaan. Kääntöpaikan jälkeen vauhti pääsi hetkeksi vähän laskemaan, kun jäin toisen juoksijan taakse. Tuntui, että pystyn kovempaankin vauhtiin, niinpä en siinä pitkään ollut. Kuvittelin, että loppuaika tulee olemaan jotain 19:15-19:20. Yllätyksekseni aika olikin 19:02. Melkein harmitti, etten puristanut lopussa kovempaa, kyllä sen kolme sekuntia varmasti olisi pystynyt kirimään. Eihän se ole kuin jotain 15 m. Joka tapauksessa uusi hieno henkilökohtainen ennätys. Toivottavasti joulukuussa on hyvä keli, silloin pitää ottaa tavoitteeksi 19 minuutin alitus.

Tämä ketju näyttääkin olevan yleistä-osiossa. Jottei mene ihan off-topiciksi, niin tällä kertaa Hunksi otti selvän voiton partaziisuksesta.

Oma juoksuni meni odotusten mukaan, joskin hieman parempaa toivoin. Menomatka oli hyvä 9:10, mutta paluussa viivyin vähän turhan kauan (9:25) ja loppuaika oli siten 18:35. Tuo oli se mihin realistisesti nyt kunto riittää, mutta toiveissa oli kyllä 10s parempi aika. Ei vaan mennyt. Tuskin pääsen talven aikana kovempaa, kun aion enempi vain määrää juosta. Mutta ehkä sitten huhtikuun viimeisessä kisassa. Käyn kyllä reippaan harjoituksen tekemässä täällä aina kun vain aikatauluun sopii ja kun terveenä olen.

Onnittelut vielä KLe:lle enkasta! Joulukuussa voi meidän tulojärjestyksemme olla jo toinen...

Kiitos onnitteluista! En silti usko, että puolta minuuttia pystyn parantamaan, vaikka tehotreenijakso onkin vielä kesken.

Minäkin ajattelin alkaa pk-kauden tämän jakson jälkeen, joka siis jatkuu joulukuun Teivo-cupiin asti. Pyrin kyllä Teivo-cupissa käymään.

Katselin vähän Teivo-cupin tilastoja. Vaikka juoksin nyt ylivoimaisesti parhaan aikani, niin pisteeni olivat toiseksi huonoimmat ikinä. Johtuen Järvenpään Jarkon huikeasta voittoajasta. Niille, jotka eivät tiedä, niin pisteet lasketaan suhteellisesti voittajan nopeuteen nähden.

Hyvä, että tällekiin saatiin oma ketju.

Oma juoksuni meni odotusten mukaan, joskin hieman parempaa toivoin. Menomatka oli hyvä 9:10, mutta paluussa viivyin vähän turhan kauan (9:25) ja loppuaika oli siten 18:35. Tuo oli se mihin realistisesti nyt kunto riittää, mutta toiveissa oli kyllä 10s parempi aika. Ei vaan mennyt. Tuskin pääsen talven aikana kovempaa, kun aion enempi vain määrää juosta. Mutta ehkä sitten huhtikuun viimeisessä kisassa. Käyn kyllä reippaan harjoituksen tekemässä täällä aina kun vain aikatauluun sopii ja kun terveenä olen.

Onnittelut vielä KLe:lle enkasta! Joulukuussa voi meidän tulojärjestyksemme olla jo toinen...

Itselläni eka puolisko meni omasta mielestäni ihan hyvin aikaan 9:19, mutta toisella puoliskolla se juoksemattomuus sitten näkyi, eli uhrasin peräti 10:05 aikaa siihen, loppuaika oli siis 19:24.

Uskon että aika paranee tuosta kyllä, kunhan vaan pääsee kunnolla harjoittelun makuun joksikin aikaa ennen seuraavaa Cupia, nyt olin vasta palailemassa juoksun pariin pahojen polviongelmien jälkeen. Aikomus olisi siis juosta jokainen Teivo Cup, mitään pakkasrajaahan ei mulla ole.

Onnittelut täältäkin KLe:elle hienosta uudesta enkasta!

Muokattu

Urani ensimmäinen Teivocup mutta tuskin viimeinen. Mielestäni kisassa oli kaikki tarvittava mitä nylkky voi testijuoksulta vaatia: järjestelyt toimivat, selkeä juoksureitti, osanottajia mukavasti (80!) jolloin kaikentasoisille juoksijoille riitti vetoapua. JJ veti kyllä kärjessä kovaa: alle 3min/km tuossa kelissä nostaa hatun päästä. Itselläni kunnon mukainen suoritus 17.31. Toivottavaa olisi että viimeiseen osakilpailuun mennessä aika alkaisi 16:lla mutta voi olla helpommin sanottu kuin tehty.

Avataan nyt Teivocupille oma ketju, kun sellaista ei vuosien varrella jostain syystä ole syntynyt. Kyseessä on siis Tampereen seudulla talvikaudella juostava Teivo Stayersin järjestämä 5km testijuoksu (ja on siellä muitakin matkoja). Täältä lisätietoja.

Muuten hyvät sivut, mutta en keksinyt ainakaan heti, että mistä tuolta ne itse juoksun tulokset löytyy...

Muuten hyvät sivut, mutta en keksinyt ainakaan heti, että mistä tuolta ne itse juoksun tulokset löytyy...

Ne on ihan sillä linkin sivulla. Kelaa vähän alaspäin ja otsikon "aikataulu" alla on lista kisoista ("Esi-TC", "tc1", jne.) Se vasemmassa reunassa oleva linkki on samalla tuloslinkki.

Sitten vielä sivulta "TC numeroina" löytyy kaikki mahdolliset tilastot ja tulokset kautta aikojen. Voi hakea juoksijan nimellä etc. On perusteellisen hienot systeemit;-)

Ne on ihan sillä linkin sivulla. Kelaa vähän alaspäin ja otsikon "aikataulu" alla on lista kisoista ("Esi-TC", "tc1", jne.) Se vasemmassa reunassa oleva linkki on samalla tuloslinkki.

Sitten vielä sivulta "TC numeroina" löytyy kaikki mahdolliset tilastot ja tulokset kautta aikojen. Voi hakea juoksijan nimellä etc. On perusteellisen hienot systeemit;-)

Ok, tänks.

Oma juoksuni ei mennyt ihan niin kuin olin suunnitellut, itseasiassa ei sinne päinkään. Esi-teivossa juoksin 19.41 ja nyt oli tarkoitus tavoitella n. 19.30 aikaa. Mutta kun ei kulkenut niin ei kuljenut ja aika huononikin yli puoli minuuttia. Ilmeisesti edellisen viikon sairastelu vaikutti yhä, vaikka luulinkin että kyllähän sitä viikossa toipuu täysin. No, joulukuussa yritetään uudestaan.

Voi tsiisus miten kova taso vitosella...

Joo, sen verran kova on taso että meikäläistä ei varmaan ikinä nähdä tuolla kuin korkeintaan katsomossa.

Mutta hieno tapahtuma ja palvelee kyllä tarkoitustaan niille ketkä haluaa kisanomaisia juoksuja vetää harkkamielessä.

Ja sivut tosiaan on loistavat.

Rookie

Päivitetääs tätäkin ketjua taas. Tänään siis oli helmikuun Teivo-cup. Oli osaltani kauden kolmas, joulukuu jäi väliin flunssan takia, mikä oli harmi, kun olin juuri siihen harjoitellut. Sen jälkeen alkoikin peruskuntokausi ja määrää on tullut juostua. Tammikuussa kävin Teivossa juoksemassa ajan 20:16. Keskiviikkona tein 5x4 minuutin vedot, joka ehkä avasi vähän paikkoja, koska tänään juoksu tuntui yllättävän hyvältä. Ensimmäinen puolisko sujui varsin kevyen tuntuisesti, toisella joutui sitten puskemaan tuulta vastaan, mutta 20 minuuttia alittui, vaikkakin niukasti. Aika oli 19:57, johon olen kohtuullisen tyytyväinen.