Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Ti 15.11.

Dexalite
 Share

Recommended Posts

20 km.

Peruslenkki turvallisesti päälle 5 min/km. Eipä toisaalta ollut suurta riskiä vauhdin karkaamisesta, sen verran kaukana freesistä ja herkästä juoksu oli. Kuitenkaan ei unohdettu kevyitä välikirejä, jotka irtosivatkin yllättävän mukavasti ei-niin tuoreilla jaloilla.

PS Lenkin ainoa "tapahtuma" oli selvästikin Saharan eteläpuolisesta Afrikasta omaavan juoksijan kohtaaminen. Hän juoksi yhtä vakaasti omaa vasenta kuin minä oikeaa laitaa, mutta siirryin hyvissä ajoin keskemmälle - onhan periaatteeni: "Fiksumpi väistäköön!" - joten ei tarvinnut katsoa kenen kantti kestää. Sen sijaan huikautin "Sinähän olet Englannista!", johon ei tullut vastausta eli naama pysyi nyrpeänä. No, eipä se ollut minulta pois (ja itse asiassa minua viihdytti parin kilometrin ajan ajatus siitä kuinka hän kotiin päästyään kertoo tuohtuneena kohdanneensa taas jonkun rasistisen juntin joka selitti jotain)!

PPS menee off-topic muisteluksi, mutta menköön: isävainaa, joka oli muuten ns. tyypillinen suomalainen mies eli puhumattomaksi ja sulkeutuneeksi kuvattava, puhui yhtä lailla tutuille ja tuntemattomille. Kerran kun olin erityisen kiusautuneen näköinen sen takia että hän oli taas mennyt möläyttämään jotain ihan vieraille, hän ihmetteli pitäisikö tässä nyt ruveta ihmisiä pelkäämään? No, ei kulunut niin hirveän monta vuotta, kun yhtenä kauniina päivänä tajusin olevani tässä asiassa ihan samanlainen...

Työmatkaa fillarilla 2x15 km. 35/40 min, avg 143/134.

Aamulla pakkasta 4 ja jonkinsortin kuutamo, sekä tähdet loistivat taivaalla ja paluumatkalla pakkasta n.2 ja oranssinpunainen iltaruskon kajo, komeaa katsottavaa. Varustauduin hieman paremmin kuin eilen, eikä viluttanut nyt lainkaan :).

Muokattu

VL/PK 10,3 km @ 5:13/km, ave 156. Eli perustamppausta ja kuusi piiiitkää mäkeä kiihtyvästi ylös. Max 189. Tämä on yksi lempitreeneistäni. Kunhan tiet eivät jäätyisi (eikä tulisi sitä valkoista tavaraa sotkemaan kuivia pyöräteitä), voisi tehdä tätä kerta viikkoon. Jos näillä seuduilla haluaa mäkitreeniä, niin Papinsaari ylös on jo ihan riittävä pätkä. Tämä hyvä lenkki, kun kaksi viimeistä mäkeä pisimmät (Papinsaari se viimeinen). Ei voi vetää all-out ensimmäisissä mäissä. Tai voi toki, mutta treeni menee plörinäksi. Kun en tässä vaiheessa halua tehdä MK-treeniä, ei voi muutenkaan vetää ihan täpöllä noita pitkiä ylämäkiä. Ja koko homma kevyillä jaloilla, kuten kuuluukin. Hyvä treeni.