Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Baltsu

Huomenta pöytään

Recommended Posts

Viime yönäkin näin sellaisen unen, jossa naispuolinen meteorologi, tässä tapauksessa vieläpä Ruotsista saakka yritti keksiä kaikki mahdolliset argumentit, jotta olisi päässyt kanssani treffeille ja minä yritin puolustautua ja keksiä syitä, miksi ei olisi tarvinnut mennä.

Hitto kun käsi on edelleen jumalattoman kipeä.

Paranisikohan se käsi jos kävisit useammin treffeillä ? :smiley:

Paranisikohan se käsi jos kävisit useammin treffeillä ? :smiley:

Ei pitäisi vastata kun ei ole enää aamu, mutta käsi tuli kuntoon viime viikonloppuna. Matkalaukun kantaminen Italiassa ja muu siellä tapahtunut nostaminen kautta säätö kuten veneen köysien kiristäminen varmaan aiheuttivat sen. Mulla on kuitenkin tossa kädessä virhekulma, joten mm. käsin kirjoittaminen kipeyttää sen joskus pahasti, joten käytän mielummin tietokonetta. Tosin mietin, että hartiajumit ovat myöskin voineet vaikuttaa sinne, kun oli puutumistakin, joten jumppasin sitä kyllä Esportissa. Joka tapauksessa nyt on kondiksessa.

Läppäri ei yhdisty langattomaan nettiin. Hohhoijaa. Tietotekniikka on ihmeellistä räpeltämistä. No ehkä se on parempi sitten mennä tästä koneelta pois ja tehdä offline asioita. Eilen muuten tapahtui myöskin tilanne, jossa olin tekemisissä NR-ilmiön kanssa, en tietokonenörttien kanssa kylläkään, vaan lähipiirissäni. Minulla on nimittäin sellainen tilanne, että matkalaukkuni menevät kokojen mukaan eli eri tyyppisille matkoille on eri tyyppiset laukut. Yksi Samsonite on sitten osoittautunut loistavaksi valinnaksi 4-5 päivän matkoille ja kun olen tehnyt niitä reissuja ihan sikana ja vetänyt sitä laukkua perässäni jos jonkinlaisilla alustoilla (laatoitus, hiekka, lumi, asfaltti, betoni, kaakeli, puu jne.) niin renkaat ovat menneet puhki. Zürichissä hajosi toinen, eikä sen laukun vetäminen enää oikein onnistunut, kun rengas oli riekaleina. Lukuunottamatta renkaita, laukku on yhä kuin uusi. No, purin sen laukun ja otin pois sen pyöräelementin, mutta liike oli sitten kiinni kesän, jolloin sain vasta heidän lomien jälkeen renkaan sinne ja olivat sitä mieltä, että se korjataan. Toisin sanoen uusi pyörä sinne ja uusi akseli, koska se on sellainen nastasysteemi. Pyörä vaikuttaa olevan standardipyörä, joten no problem. Ihmettelin silti, kun sanottiin 3-4 viikkoa, ajattelin, että se olisi 5 minuutin homma. No lopulta tilanne olikin se, että sieltä tuli kokonaan uusi elementti, joka oli kaiken lisäksi 15 euroa ainoastaan. Ruuvasin sen kiinni ja säästin sen rikkinäisen sitä varten, että parempi rengas myöskin hajonnee jossain vaiheessa. Jos olisin tiennyt, että ne ovat elementteinä tarjolla niin olisin tilannut jo alunperin 2 kpl.

Se elementti oli kaapin päällä valmiina duunissani. Ei tarvitsisi sitten mitään muuta kuin viedä Museokadulle se rikkinäinen elementti, aikanaan hakea uusi, purkaa laukkua ja ruuvata se uusi paikoilleen. Kuinka ollakaan maaliskuun alussa näin sen vielä siellä kaapin päällä, mutta kun pari päivää myöhemmin rengas alkoi hajota niin elementti olikin yht'äkkiä poissa ja kateissa. Sitten pari viikkoa myöhemmin se oli jo totaalisen puhki se rengas ja nyt viime reissulla jo riekaleina, jolloin vetäminen alkoi käydä jo hyvin raskaaksi. Minulle vakuutettiin koko ajan, että joku on laittanut sen jonnekin kaappiin ja että se etsitään. No etsiminen oli koko ajan mañana-meininkiä. Sekin selvisi, kuka sen on siitä ottanut, muttei mukamas tiedä yhtään minne sen on laittanut. Siis aivan uskomatonta, se oli lähipäivinä menossa liikkeeseen niin sitten se jemmataan jonnekin, eikä mukamas muisteta mihin. Eilen kun asiaa tivasin ja ihmettelin, ettei mm. kaapin päällä ollut radio ole kadonnut, kun sekin oli tosiaan siellä kaapin päällä niin minä olin yht'äkkiä se terroristi. Minähän esitin vain yksinkertaisia todisteita. Siis helvetti, jos asia on harvinaisen yksinkertainen: rikkinäinen mallikappale odottaa viemistä liikkeeseen sen takia, etten viitsi purkaa laukkua ja viedä sitä siinä olevaa pyörää, koska jos tulee joku reissu niin tuo laukku voi olla kooltaan juuri oikea valinta eli se 3-4 vkoa on minulle nyt mahdotonta. Edellisen pyörän säästäminen oli juuri se pointti, ettei laukkua tarvitse ennen aikaisesti purkaa. Kuitenkin juuri ennen liikkeeseen viemistä pyörä anastetaan tai piilotetaan ja NR-jengi tekee minusta terroristin. Jos se on jonnekin laitettu niin voisivat etsiä kääntämällä vaikka jokaisen kiven ympäri, mutta ei: se ei käy. Ja toisekseen jos joku on sen jonnekin laittanut niin miten on mahdollista, ettei ole mukamas mitään muistikuvaa minne. On kyllä sellainen luottamuspula ja vituttaa koko NR-kulttuuri, jossa kaikki tehdään yleensä järjestelmällisesti päin helvettiä. Vähän niinkuin Naisten Kymppi, juostaan tahalteen hiljaa, eikä oteta aikaa kun taas juoksussa on yleensä tapana juosta niin kovaa kuin pystyy ja ajanoton mukaan parhaat menestyvät.

Joo ei ota yhtään päähän.

Vähän väsynyt meininki ollut täälläkin, mutta onneks keho pakottaa mielen virkenemään ja ulos / salilla reenaamaan. Kevätväsymys, voiko semmosta olla? Kesälomaa ootellessa....

Mulla keho pakottaa mielen pysymään kotona. Hiukan poikkeavasti en ole vielä päättänyt, vietänkö kesälomaa vai en.

Tänään en herännyt 9.30 kuten tavallisesti, vaan 5.30. Paljon ei tullut nukuttua, mutta naapurin likoilla tuntui olevan jotkut jatkobileet, joiden meluun heräsin. Sitä kesti ainakin seitsemään saakka. En viitsinyt mennä uudelleen nukkumaan enää sen jälkeen ja vasta nyt alkaa väsyttää oikein kunnolla. Onneksi minulla on leppoisaakin viihdelukemista, koska noin aamulla ei jaksaisi mitään hirveän raskasta lukea. Luin siis aamulla Nalle Wahlroosin kirjaa. Nyt täytyy varmaan ottaa muutama espresso ja Red Bull ennen kuin olen kykenevä tekemään mitään. Alkaa nimittäin nukuttaa. Tosin hyvä fiilis siitä, että klo on 8.30 ja olen jo pelipaikoilla. Tänään vois notkua taas futismatseihin saakka, koska jalka on niin kipeä, etten uskalla juosta varmaan tänäänkään, ettei akillesjänne napsahda poikki. Ärsyttäviä tuollaiset vaivat, jotka eivät ole puhtaasti miehen ja kipukynnyksen välisiä, vaan pitää passailla.

osta uusi laukki, ei ne niin kalliita ole. Jos kokonaisen työpäivän käyttää pyörän etsintää, niin johan sillä tuloksen teon menetyksellä olis ostanut monen monta laukkua....

En ole nähnyt noita samoja laukkuja myynnissä missään Euroopassa. Joo, varmaan 400 euroa saisi vastaavan laukun, mutta ei ehkä yhtä mieluisaa mallia, joten jos vain rengas kulunut niin en viitsi ostaa. Laukkuhan ei ole nimittäin kulunut lainkaan, vaan pelkästään kumi. Vähän sama kuin mun moottoripyörässä on kulunut eturengas, vaikka pyörä on muuten kuin uusi. Vaihdatan siihen renkaan, enkä osta uutta prätkää. Se pointti oli kuitenkin se, että se oli pyörän vaihdon helpottamiseksi säästetty se elementti, mutta joku sähläsi sen jonnekin. Eli siinä oli periaatteellinen menettelytapavirhe, josta joku olisi saanut ottaa vastuun. Nyt siinä on kuitenkin uusi rengas, joten no problem enää.

Toki kyllä mulla muutamia laukkutarpeita on, joten jossain vaiheessa kun kerkeän niin menen ostoksille. Mulla puuttuu yhden kokoluokan laukku välistä, kun mietitään kuinka monen yön reissuja tekee. Hyvin pieniä on pari kpl ja sitten on isompia useampi, mutta juuri sellainen parin yön laukku puuttuu niin että mahtuisi esim. juoksutossutkin mukaan. Se koko, mitä esim. lentokoneiden miehistöllä on yleensä. Heillä on usein se kovana laukkuna, mutta en pidä niistä oikein, koska osa niistä ei ole oikein hienosti verhoiltuja. Tosin Riwohan olisi aika poikaa, mutta säästyvän painon vuoksi olen ajatellut sitä lähinnä XXL kokoluokkaan. Jos tilaisi tuolta niin https://www.worldshop.eu/product/RIMOWA-Lufthansa-Alu-Collection-Jumbo-trolley-XXL/1660912?1 niin saisi halvallakin. Suomessa taitaa olla yli 700e. Tosin matkustan tällä hetkellä harvoin pidemmäksi ajaksi, kun tulee aika harvoin menoa Euroopan ulkopuolelle, enkä matkusta ikinä mihkään lomamatkoille, joten XXL saa odottaa. Pitää ostaa ensin se pienempi laukku, jotta saa kokojen puolesta kaikki aukot täytetyksi.

Hyvvee lommoo...naattikee Nuantalissa niin että pahhoo tekköö ;)

kiitos. pidettiin ERITTÄIN hauskaa. Nyt äskeisen lenkin jälkeen alakaa tuntumaan että ehken tässä eloon jäädään ;) Meno oli kuin parikymppisellä, meinaan että aurinkon nousuun jne... Aivan mahti reissu, kiitos vaimolle <3

hohhoijaa. Heräsin 05. Toinen hyvin vähillä unilla mennyt yö putkeen. Nyt syynä se, että pari viime päivää olen joutunut olemaan tiloissa, jossa ilmastointilaite on jotenkin sekaisin. Puhaltaa täysillä kylmää ilmaa, eikä sitä saa kiinni tai hiljaisemmalla. Joku 15 astetta max varmaan lämpötila. Niinpä tullut nivunen tosi kipeäksi siitä vedosta. Pakko oli nousta nyt ottamaan tosiaan Buranaa enkä saa nyt enää unta.

tällästä viikkoa en muista ihan lähihistoriastani. Jos nyt oikein muistan niin unta saanut tähän päivään mennessä ma/11, ti/10, ke/9, to/9. Suurin syy tähän on se että nuorimmainen on ollut ilman korvatulehdusta jo 3 viikkoa (kop kop kop) viime kesällä sama juttu kun hoitopaikasta pääsi lomille.

Hänen "taudin" kuvaan kuuluu mm. heikko immuuni, joten tartunnat tulee tooosi herkästi. Mutta nyt on hyvä kausi menossa =)

Nyt muutenkin hieno fiilis, kun työasiat täysin taustalla, ja väsymyksestä ei tietoakaan, heti kulkee lenkilläkin rennommin. Eilenkin 5kg reppu selässä 5:12min/km vauhtia ja tosi rennon mukava fiilis, toki alakynnyksellä käytiin, mutta helppo tunnin hölkkä.

Eli lyhyesti Hyvää huomenta kaikille. Tänään alkaa vaimollakin 4 viikon loma, ja huomenna mennään itämerelle ihan kahdestaan <3.