Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Baltsu

Huomenta pöytään

Recommended Posts

Vaikka ei kysyttykään miulta niin vastaan että kyllä. Varsinkin nykyään kun minulle on saatu kaaliin istutettua se ajatus malli, että pitkis voi olla myös kevyttä hölkkää ;) (kiitos kaikille opastajille ;)) Eli eilen 2h10min ja nyt jalat siinä kunnossa että menis samanlainen. Mutta jos tänään aikataulut menee nappiin niin 5-6km@6:30-7 palauttavaa.

Niin ja aiheeseen, eli tänäaamuna 3-4h yöunen jälkeen huomenta pöytään ei kovinkaan kummonen ollut. Siihen päälle 1h45min työmatka, niin olo oli töihin tullessa jo sellanen rapsakan mukava. Kyllä aamut on ihmisen parasta aikaa .... :/

Vaikka ei kysyttykään miulta niin vastaan että kyllä. Varsinkin nykyään kun minulle on saatu kaaliin istutettua se ajatus malli, että pitkis voi olla myös kevyttä hölkkää ;) (kiitos kaikille opastajille ;)) Eli eilen 2h10min ja nyt jalat siinä kunnossa että menis samanlainen. Mutta jos tänään aikataulut menee nappiin niin 5-6km@6:30-7 palauttavaa.

Mä olen pyrkinyt menemään pitkikset PK1 sykkeillä, aina se ei onnistu ja joudun tyytymään PK2:seen. Yhtä kaikki meno on hidasta, noin 8:45/km - 9.35/km. Jaloissa tuo ei tunnu, paitsi joskus säärissä (toivun penikoista), mutta muuten keho on seuraavana päivänä hieman väsynyt. Ohjelman mukaan pitkistä seuraava päivänä kahdella rankalla viikolla tulisi tehdä PK-lenkki, kevyellä viikolla taas pitkiksen jälkeen on lepo. Mietin siis vaan, että tekeekö keholle hallaa lähteä lenkille, jos yleistunne on hieman vetämätön? Ja tämän kysymyksen voisi asettaa taviskuntoilijalle, jolle tulee juoksukilometrejä viikossa 30-60....

Siis voi minusta, kunhan rasitus pidetään kevyenä/ palauttavana. Eikä esim kevyt kuntopyöräily ole tosiaankaan pahaksi, väitän että se nopeuttaa palautumista. Otin pyörän puheeksi siksi, kun puhuit penikoista. Ne vaivaa itelläkin aika-ajoin. Paljon tulee itte niitä hierottua/ annettua kylmää, ihan vaikka ei olis kipujakaan...

Mä olen pyrkinyt menemään pitkikset PK1 sykkeillä, aina se ei onnistu ja joudun tyytymään PK2:seen. Yhtä kaikki meno on hidasta, noin 8:45/km - 9.35/km. Jaloissa tuo ei tunnu, paitsi joskus säärissä (toivun penikoista), mutta muuten keho on seuraavana päivänä hieman väsynyt. Ohjelman mukaan pitkistä seuraava päivänä kahdella rankalla viikolla tulisi tehdä PK-lenkki, kevyellä viikolla taas pitkiksen jälkeen on lepo. Mietin siis vaan, että tekeekö keholle hallaa lähteä lenkille, jos yleistunne on hieman vetämätön? Ja tämän kysymyksen voisi asettaa taviskuntoilijalle, jolle tulee juoksukilometrejä viikossa 30-60....

Kyllä minä jotain kevyttä yleensä teen seuraavana päivänä. Useimmiten niin, että kävelyä on joukossa ainakin kolmannes ellei jopa puolet, jotta pysyy varmasti tarpeeksi kevyenä.

Minullekin ihan mahdottomuus pitää sykkeet pitkiksillä PK1-puolella, joten otan kävelytaukoja (esim. 1/3 rytmityksellä, eli kolmannes kävellen), jotta edes keskimäärin sinne päästäisiin.

Keväämmällä sitten vetäisen kyllä jokusen kunnon pitkiksen ihan koko matkan juosten. Ihan sama vaikka menisi osittain VK:n puolelle. Pakko saada jostain sitä itsevarmuutta, että maraton ei ole mahdottomuus ;) Viime keväänähän tein idioottina jopa 25 km pitkiksiä koko matkan juosten, vaikka syke oli reilusti VK:n puolella. Kyllä niistäkin hengissä selvittiin, mutta silloin ei kyllä seuraavana päivänä tullut kuulonkaan lähteä millekään lenkille :D

Muokattu

hohhoijaa, heräsin jo 04, ei taas tullut nukuttua juuri mitään. Olen miettinyt, että Arena saisi olla auki 24h päivässä, silloin sinne voisi mennä silloin, kun asia itselle sopii. Olisin mennyt neljältä ja tullut lenkin jälkeen uudelleen nukkumaan. Nyt ei varmaan sitten saa nukutuksi lisää ennenkuin lähden Tallinnassa käymään.

Täälläkin nukuttu huonosti. 4 tuntia oltu jo hereillä. Heräsin jo ennen kolmea, eikä ole sen jälkeen väsyttänyt. Ja menin sentään nukkumaan vasta puoliltaöin. Niinku että mitä v*****!!! ....yleensä nukun sen 9 tuntia!

Kyllä korpee ja kun jalka on kipeä niin ei edes lenkille voi lähteä. Lojutaan sitten sohvalla, tuijotetaan telkkaa -> lihotaan ja tylsistytään....

Eihän Arena ole ainut paikka, jossa voi juosta. Mene ulos juoksemaan! Saat samalla raitista ilmaa. Sitä paitsi kokemuksesta voin sanoa, että ulkona liikkuminen auttaa paremmin univaikeuksiin kuin sisäliikunta.

hohhoijaa, heräsin jo 04, ei taas tullut nukuttua juuri mitään. Olen miettinyt, että Arena saisi olla auki 24h päivässä, silloin sinne voisi mennä silloin, kun asia itselle sopii. Olisin mennyt neljältä ja tullut lenkin jälkeen uudelleen nukkumaan. Nyt ei varmaan sitten saa nukutuksi lisää ennenkuin lähden Tallinnassa käymään.
Muokattu

Hoh hoijaa, nyt taas mennyt muutama yö niin, että uni loppuu noin neljän aikoihin eikä sen jälkeen ole puhettakaan kunnon nukahtamisesta... Tätä ollut nyt aina aika ajoin, perhana. Nukahtamisvaikeuksia ei ole mutta aika inhottavaa tämäkin on. En kuitenkaan ainakaan tunnista stressioireita joista tämä voisi johtua..

Hoh hoijaa, nyt taas mennyt muutama yö niin, että uni loppuu noin neljän aikoihin eikä sen jälkeen ole puhettakaan kunnon nukahtamisesta... Tätä ollut nyt aina aika ajoin, perhana. Nukahtamisvaikeuksia ei ole mutta aika inhottavaa tämäkin on. En kuitenkaan ainakaan tunnista stressioireita joista tämä voisi johtua..

Ihan sama tilanne. Ja koko ajan sellanen pöhnänen fiilis päällä, ihan kun olisi jonkinmoisessa horroksessa.

Mielenkiintoiseksi tekee sen, ettei treenamiseen ole vaikuttanut yhtään negatiivisesti, päinvastoin kunto on kovempi kun koskaan aiemmin.

Pitkästä aikaa kunnon yöunet. Nukkumaan 24 jälkeen ja ylös vasta nyt. Olin toki hereillä 6, 7 ja 9 jälkeen. 7 jälkeen luin uutiset netistäkin, mutta menin uudelleen nukkumaan. Yksi asia, mikä tuli mieleeni on se, etten ole nähnyt juoksuaiheisia unia enää pitkään aikaan, kun ennen näin niitä joka yö. Syynä lienee se, kun tämä on nyt ns. välivuosi niin kisat eivät stressaa. Viime yönäkin näin sellaisen unen, jossa naispuolinen meteorologi, tässä tapauksessa vieläpä Ruotsista saakka yritti keksiä kaikki mahdolliset argumentit, jotta olisi päässyt kanssani treffeille ja minä yritin puolustautua ja keksiä syitä, miksi ei olisi tarvinnut mennä.

Hitto kun käsi on edelleen jumalattoman kipeä. Ei Burana, jumppa tai venyttely ole auttanut yhtään, enkä tiedä, onko tämä datauskaan esimerkiksi hyväksi. Tänään on joka tapauksessa pyhä, joten voisi yrittää rötväillä. En taida viitsiä mennä Arenallekaan, vaikka sinänsä joku kevyt parikytkilsainen voisikin kiinnostaa.

Viime yönäkin näin sellaisen unen, jossa naispuolinen meteorologi, tässä tapauksessa vieläpä Ruotsista saakka yritti keksiä kaikki mahdolliset argumentit, jotta olisi päässyt kanssani treffeille ja minä yritin puolustautua ja keksiä syitä, miksi ei olisi tarvinnut mennä.

.

käytitkö sitä tekosyynä, että nyt on pakko mennä espooareenalle homostelemaan? Se olis varmasti tepsiny heti alkuun