Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Baltsu

Huomenta pöytään

Recommended Posts

Aamu loppuu klo 12. Sinun pitää palata kommentoimaan aamulla ellet ole jossain toisella aikavyöhykkeellä. ;) ;) ;)

Aamun ajankohta on hyvinkin "debatable". Ja minähän voin kommentoida tähän aikaan, koska olen toisella aikavyöhykkeellä. (Kaius ressu tosin saa varmaan taas trauman, kun "juomasanko besserwisseröi", mistä pahoittelut etukäteen.)

Valinnan paikka tänä aamuna. Olisi hirveä halu lukea nyt kirjaa, mutta olin ajatellut meneväni Arenalle klo 12. Kai sitä on sitten mentävä juoksemaan ja luotettava, että jaksaa lukea juoksun jälkeen. Olisi ollut kyllä näppärämpää aloittaa se juokseminen vähän myöhemmin. Muutenkin on kyllä huonofiilis tänään. Juttelin illalla kaverin kanssa, joka on masentunut ja aamulla heräsin itsekin huonolla fiiliksellä. Alitajunta tartutti minuun huonot fiilikset. Nyt pitää syödä aamupala, jos meinaa olla klo 12 Espoossa juoksemassa.

Inhoan sellaista rutinaa, että kyllä muualla on asiat niin paljon paremmin. Silti on pakko todeta, että tällaiselle yökyöpelille vaikkapa New York on huomattavasti kivempi kaupunki kuin Helsinki. The City That Never Sleeps :icon_syda: Jos ei tule uni, ei hätää, voit mennä vaikka salille - oli kello mitä tahansa. Etkä ole yksin. Täällä sitten voit....no, katsoa kaapelilta jotain väsynyttä leffaa tai avata läppärin ja tehdä töitä :icon_rolleyes:

Yleensä aamuisin nukuttaa kyllä siihen malliin, ettei moisia joudu miettimään. Tämä aamu olikin poikkeus ja heräsin jo aamuyöstä parin tunnin yöunien jälkeen :angry:. Ajattelin sitten hoitaa rästityöt pois ja väsäsin muutamat dokumentit. Se on kyllä kumma, että vaikka sitä kuvittelee käyvänsä vähien unien jälkeen ihan täydellä pakalla, niin tuotosten tarkempi tutkiminen myöhemmin paljastaa totuuden...

Nyt pitäisi kyllä päästä :sleep:

Tänään ei saa taas millään nukutuksi. Kurkkukipu on muuttunut yskäksi ja päänsäryksi. Aikani kuluksi ynnäilin kilometrit tuosta vihosta ja olen kuin olenkin ylittänyt viime vuoden juoksumäärän. Viime vuonna oli 1781km ja tänä vuonna näytin jäävän paljon jälkeen, kun olin niin kauan juoksematta, mutta syys-joulukuun 200-300km kuukausimäärät ovat nostaneet juoksumäärän nyt kuitenkin yli 1800 kilsan. Eli oman lenkkeilyurani ennätys.

onnea enkasta. Malta nyt huilia jos kipeenä olet!! Muistaakseni sinun jos kenen se pitäs tietää. Hyvää joulua sinne!!

Hyvää joulua itsellesikin. En ole kai varsinaisesti kipeänä, on vain hieman tuollaisia vilunväristyksiä ja melkoinen yskä. Siinä mielessä, jos ei olisi sadekeli niin olisi tehnyt mieli käydä vähän Garminia ulkoiluttamassa. No, tauko tekee kyllä hyvää. En ole ehtinyt hierojalle ja itsehieronnalla tuo määräviikosta kireäksi tullut säären yksi kohta ei ole auennut ja se haittaa kyllä juoksua. Ei parantunut vaikka pidin jo su, ma, to tässä breikkiä.

Olipas yllätys, kun nousin ylös. Makuuhuoneen sälekaihtimet olivat kiinni, joten kun lueskelin sängyssä, en tiennyt millainen sää ulkona on. Sitten kun lähdin liikkeelle ja katsoin ulos niin yllätyin: ulkona on lunta. Jo toista kertaa tämän vuoden aikana. Vielä erikoisempaa on se, että meri näytti jotenkin erityisen siniseltä ja siellä oli jotenkin valoa, mutta nyt kun katson ulos niin on niin harmaata kuin olla ja voi joka suunnassa. Jopa se meri näyttää nyt vaaleanharmaalta ja masentuneelta. En tiedä mikä ihmeen valonsäde siihen osui puolisen tuntia sitten.

Pitäisi siivota, pitäisi pakata, pitäisi käydä kaupassa ja pitäisi käydä Arenalla. Tosin pohje on taas ärtyneempi, joten vähän mietin, että onkohan se Arena nyt taas hyvä juttu.

Taas sama kuin bootcampin aikoihin. Juuri kun olin saanut unta, piti herätä ja olisi nukuttanut hyvin. Sen eilisen lenkin jälkeen innostuin vasta aika myöhään illalla juomaan vettä, eikä todellakaan tullut heti uni. No joku 1-2 tuntia tuli nukutuksi. Nämä pakkoherätysaamut ovat kyllä niitä elämän ei-tähtihetkiä.

Mulla on sama juttu, että pitkän lenkin (joka mulla tässä vaiheessa pn 17-20 km) jälkeen on vaikea nukkua, vaikka kuinka luulee syöneensä ja juoneensa hyvin sekä ennen että juoksun jälkeen. Viimeksi kävi niin, että vk-lenkin jälkeinen yö meni levottomasti. On sellainen jännä olo....sitä pyörii sängyssä ja olo tuntuu levottomalta.

Mulla on sama juttu, että pitkän lenkin (joka mulla tässä vaiheessa pn 17-20 km) jälkeen on vaikea nukkua, vaikka kuinka luulee syöneensä ja juoneensa hyvin sekä ennen että juoksun jälkeen. Viimeksi kävi niin, että vk-lenkin jälkeinen yö meni levottomasti. On sellainen jännä olo....sitä pyörii sängyssä ja olo tuntuu levottomalta.

Minulla oli samaa vikaa, kunnes päätin, että tuo ei ole hyvä asia. Pudotin sykkeitä pitkiksillä ja vähensin VK:ta viikkotasolla.

Nyt taas uni maistuu (vaikka on tehnyt määrältään minulle raskaita 45-50 km viikkoja). Oman perstuntuman perusteella siis sanoisin, että tuo on oire jonkin sortin ylirasituksesta. Jokainen toki luottakoon oman persaukseensa tässä asiassa ;)

EeroK: niin se varmaan on. Jännä juttu kuitenkin sikäli, että erään pitkiksen jälkeen sain nukuttua hyvin, vaikka pitkis oli elämäni pisin (3 h) ja sillä viikolla tuli juoksukilometrejä hieman yli 50 (enkka!) mukaan lukien yksi vk lenkki.

Olen tullut siihen tulokseen, mini asia vaikuttaa ja kaikkien tulisi olla kunnossa, jottei mitään oireita tulisi.

Käytkö muuten pitkiksen jälkeisenä päivänä kevyellä lenkillä?