Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Baltsu

Huomenta pöytään

Recommended Posts

Joka tapauksessa valo palaa taas ja urakka oli aika helppo. Vaikein oli saada se uusi poltin sinne lukittumaan. En ole itseasiassa ihan varma, menivätkö ne rautalangat, jotka lukitsevat sen, ihan samoihin paikkoihin, missä olivat alunperin, mutta senhän näkee sitten pääseekö heilumaan vai ei.

:thumbsup:

Aamulla seitsemän jälkeen alkoi kuulua ulkoa ääni, joka oli ihan kuin jotain lautakasaa olisi rämistelty. Ehkä jonnekin tuli puutavaraa. En tiedä. Ihan ok aika muuten herätä, mutta menin kyllä vasta 02 nukkumaan, kun tilailin FC Bayernin mestaruuspaitoja ja tulostelin certificat medicalin. Pienestä väsymyksestä huolimatta olen aivan loistavalla tuulella. Vaikka ilmavirta on vielä keväisen kylmä niin sää on sopivan lämmin ja olen kesäfiiliksellä. Sain muuten tilattua lääkärillekin ajan, jotta se laittaisi nimen paperiin ja saan osallistua hölkkäkisaan. Turhaa byrokratiaa kyllä. Liityn heti urheiluseuraan, jos tulee sellainen EU-lisenssi, ettei tarvitse mitään tollaisia läpysköjä. Heh.

Himassa oli yöllä 26c ja niin kosteata, että kun käännyin sängyssä niin lakanat kääntyivät mukana. Ei hyvä fiilis. Niinpä tuli nukuttua vain 4 horas (02-06). Tosin aikaisessa heräämisessä oli se hyvä, että pääsin ainakin liikenteeseen ennen mahdollisia ukkosia, enkä kastunut, mutta huonoa se, että olen nyt kiskaissut kaksi tuplaespressoa ja aloitellut ensimmäistä energiajuomaa, eikä vieläkään sellaisia piristymisen merkkejä, että pystyisin kunnolla tekemään asioita. Vähän puolivaloilla mennään. Ja pakarakin on taas kipeä. Core ja foam roller pakko kaivaa taas esiin.

Huomenta. Aamu on 8.10, eikä taida sataakaan juuri tällä hetkellä. Kenties tänään ei kastukaan kuten eilen. Ketjun alussa oli tuhopolttajia liikkeellä, onkos tänään tapahtunut mitään? Istanbulista löytynyt lisää jotain omituista? Onko palstalla Turkin kirjeenvaihtajaa? Itseasiassa meinasin kerran ostaa lennot Istanbulin kautta, olla siellä yksi yö ja katsella meininkiä. No aikailin, lennot kallistuivat, joten ostinkin Finskin lennot ja vuokrasin auton, jolla ajoin loput 600km. Sillä kertaa se oli lopulta onnekas sattuma, sillä Istanbulin kentällä oli pommi-iskussa ja juuri sinä päivänä, kun siellä oli tarkoitus olla. 

Oon nukkunut nyt 2 yötä putkeen melkein 8h. Nytkin menin 2.30 nukkumaan ja heräsin 10.21. Pitkään vaivannut unettomuus on ehkä hellittämässä. Menenköhän arkena liian aikaisin nukkumaan kun yritän nukkua jo klo 24-1 ja sen takia herään sitten joskus neljältä ja uni menee pilalle. Jos pystyisin nukkumaan joka yö 0.30-7.30 tai vaikka 1.00-7.30, ei olisi mitään univelkaa ikinä. 

Arvostan pitkää aamua kahvikuppien äärellä musiikin soidessa taustalla. 
Eilen reviitii sängystä töihin:kuteet niskaa ja menoks ja siihen teet sitten suoraan 10, 5h töitä + tunnin työmatkat pyörällä -20c pakkasessa.
Ai että, sanon.

Nukuin pommiin. Heräsin ennen kelloa, laitoin herätyksen kiinni ja nukahdin vahingossa vielä tunniksi ja heräsin klo 8.20. En ole näin myöhään arkisin herännyt sitten keuhkoputkentulehduksen. Ei se mitään, en tee Olli Lindholmeja, kun nukun. Tosin en kuorsaa, eikä korvat soi, mutta silti. 

Mulle tulee tätä nykyä kaikenmaailman kyselyitä, millon mistäkin. Kalastellaa usein myös koehiireks ties mille rokotuksille.
Viimesin tutkimus oli siitä, miten minun taloudessani katsotaa ( jos katsotaan, eli täällä:ei) telkkaria tai muuta tv-viihdettä ja kuoressa oli palkkakin suoraan käteisenä. No, tottahan mä uhrasin sen 10min siihe, että laitan rastia ruutuu että en kato ku ei kiinnosta:lipsrsealed:

Tein eilisellä lenkilläni päätöksen lopettaa harjoittelu ja tänä aamuna oli ihan uskomattoman hyvä fiilis. Heräsin 5.38 (tarkoitus oli herätä 7.30) ja tuskin maltoin päästä tietokoneen ääreen. Suihkussa mietin, että hitto näin hyvä fiilis on ollut viimeksi joskus kesällä. Nyt tehdään toistaiseksi jotain itselleni tärkeämpää asiaa kuin maratonharjoittelua. Enkä mene tänään ollenkaan lenkille! Varmaan Mäkelänrinteeseen vesijuoksemaan tms. Juoksin muuten keuhkoputkentulehduksen jälkeen 36 päivää putkeen ilman lepopäiviä. Kunto on huomattavasti parempi kuin silloin, mutta ei se niin lähellä haluttua kisakuntoa ole (ei edes vaikka olisi ollut 13 viikkoa aikaa harjoitella), että se breikki nyt harmittaisi.