Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Pomarkun Maraton la 10.12.2011

Recommended Posts

• Replies 40
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Harkinnassa minullakin, jos sää säilyy näin hienona. Sateessa juoksen, mutta lumella en.

Tarkoitus oli mennä Rautavedelle, mutta luin kalenteria väärin ja myöhästyin startista vuorokaudella...

Onko tietoa reitin mäkisyydestä? Lienee melko tasainen, kun ei kai tuolla alueella mäkiä edes ole?

Onko tietoa reitin mäkisyydestä? Lienee melko tasainen, kun ei kai tuolla alueella mäkiä edes ole?

Kyllä sille reitille mäkiä mahtuu, mutta eivät ole hirvittävän pahoja. Nousummaksi taitaa tulla jotakin vähän päälle 200 metrin.

Olen luvannut tulla Jatossulle kuskiksi ja tarkoitus on itsekin siellä hölkätä maraton.

Reitti on todella mukava ja hyvin hiekoitettu.

Tämä on viimeinen mahdollisuus juosta maraton tänä vuonna. Se olisi 1.jdd (ensimmäinen jälkeen diabetes-diagnoosin)

Pidättekö minusta huolta?

Kunto on nousussa.

En mää ainakaan tuolla kiirettä pidä. Tapaan muutenkin vähän kattella,miten ihmiset voi.

Reitti tosiaankin sisältää nousua ja laskua ja jopa siltoja/ sillan? joen yli, mikä ylitetään monesti. Maisema vaihtelee. Mun muistikuvan mukaan reitti on suojaisa tuulilta. Tänään polvi oikkuili juostessa, mutta olen toiveikas, että pystyn ton ja vähän ekstraa päälle tuolla juoksemaan. Se olis mulle vuoden eka maraton + synttärijuoksu.

Ja Lanttu tosiaan lupasi kyydin, jotta kyllä mun kelpaa. Olen jo jopa kisan maksanut.

Sivuilla ei lue, että mikä tämä Pomarkku on. Tulee mieleen se joku markku-seura, mistä on ollut juttua joskus. Tässä se on yhdistetty vielä viime aikoina tulvineeseen Po-jokeen, mutta silti on ihan hämärän peitossa, missä tämä joen ja markkujen "salamesta" on.

Vertailun vuoksi voidaan todeta, että myöskään Helsinki City Marathonin sivuilla ei kerrota, että mikä se Helsinki on. Ei kuulu juoksutapahtuman järjestäjän toimenkuvaan paikkailla aukkoja ihmisten sivistyksessä. Pitäisi voida olettaa, että ihmiset kykenevät itse sivistämään itseään näin helppojen kysymysten osalta, mutta näköjään sekin on näinä uusavuttomuuden aikoina liikaa vaadittu.

Pomarkku on kunta Länsi-Suomessa. Se sijaitsee kivenheiton päässä Noormarkusta (ei Söörmarkkuun päin vaan juuri päinvastaiseen suuntaan). Siellä ei ole Po-jokea vaan Pomarkunjoki.

Muokattu

Ei kannata toitottaa yleisesti, jos yleissivistys on jäänyt heikoksi.

Käsi sydämellä: osaisitko itse sijoittaa kaikki Suomen kunnat kartalle edes noin sinnepäin? Ja jos et, mikä tekee Pomarkusta muita "pieniä ja mitättömiä" kuntia merkittävämmän?

(No, voisihan sitä toki pelkällä yleissivistykselläkin olla jotenkin perillä siitä mistä näitä -markkuja yleensä löytyy.)

Sitä paitsi Baldini oli ehkä lähempänä totuutta kuin arvasikaan: Markku-liitto teki vuonna 2005 virallisen vierailun Pomarkkuun.

PS Lantun mainitsemasta noususummasta ja kahdeksan kierroksen maratonista voisi päätellä että reitillä on korkeuseroa n. 20 metriä patosillalta kirkonmäelle.