Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Pe 28.10.

Tombe76
 Share

Recommended Posts

20 km.

Palauttavahkoa juoksua kosteassa ilmassa harmaan taivaan alla maisemassa, jonka ruskeiden ja harmaiden sävyjen keskellä keltaiset koivunlehdet näyttivät loistavan.

Nyt kun syketasoja vastaavat vauhdit on osapuilleen määritetty, voin luopua sykemittarin käytöstä (josta en erityisemmin pidä) ja siirtyä kontrolloimaan rasitusta yksinomaan vauhtia tarkkaillen. Tämänpäiväisen lenkin vauhti oli 45-60 s/km päälle varovaisesti asetetun maratonvauhdin (eli 60-75 s/km päällle ensi kevään toivevauhdin).

10 km + 10 km olisi ollut monin tavoin parempi vaihtoehto, mutta huomasin maanantaina etteivät tuplat sovi minulle tällaisella treenimäärälle. Päivän toinen lenkki tuntuu vaativan kohtuuttoman määrän henkistä energiaa ja on paljon helpompaa kun voi jo aamupäivällä lenkin jälkeen todeta päivän urakan olevan täynnä. Sitä paitsi niin tärkeät mutta usein laiminlyödyt venyttelyt, jumpat ja lihastreenit tulee tehtyä paljon suuremmalla todennäköisyydellä, kun harjoitusohjelmassa ei ole merkitty muuta iltapäivälle tai illalle.

Ensi viikosta lähtien kaava on: tehokkaammat treenit ma (10-15 km tempo) ja ke (1-3 km vedot), pitkis (35 km) la, peruslenkki (10-20 km] ti, pe, palauttavat (10 km) to, su. Yht. 120-125 km

Duunin kuntotestit ja Cooper. Huomaa, ettei ole tullu paljoakaan vauhtia treenattua vaan lähinnä lönnitty maratonia ajatellen :D jaksoin sinnitellä 2600m (mun ikäluokassa kiitettävä meni yli 2500m). Mut ihan jees tyytyväinen olin, parempaan ei minusta aamu-9:ltä ole!

Lihaskuntopuolen testeistä kiitettävillä paahdettiin.

Larussa taas. Joku 9,5km kevyttä. Harmikseni astuin pimeässä sellaiseen sadeveden hiekkatielle tekemään uraan ja nilkka taittui sen verran, että toinen jalka tuli sitten alas sen taittuneen jalan sääriluuta päin. Toivottavasti ei käynyt mitään ihmeempää. Ihan hyvä keli ja juoksikin kulki mukavasti.

:sleep: Ei pysty, ei kykene.

Sama fiilis oli mullakin iltapäivällä. Tulin melko kekseliäästi junalla Hangosta Helsinkiin, koska auto oli täällä. Ihmiset ihmettelivät ratkaisuani, mutta se meni hyvin se matka. Silti olin aika väsynyt sen jälkeen, mutta se on vain niin, että pakko lähteä ulos niin kyllä se lenkki piristää. Varsinkin kun eilen jäi lenkki sateen takia väliin niin ei voinut jättää toistaa rastia peräkkäin taululle. Niin ja oli jo su-ma tuplapummi tuossa aiemmin.