Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Su 23.10


Pete L
 Share

Recommended Posts

  • Replies 28
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

35 km.

Kaksi ensimmäistä tuntia hyvin rauhallisesti eli mittarissa yritettiin pitää lukemaa 65% ja loput vähän vähemmän rauhallisesti eli kun mittari näytti 72% himmattiin ihan pikkaisen.

Eroa viimeviikkoiseen oli ihan hiivatisti eli tällä kertaa "päästiin omilla jaloilla maaliin"; jalkoja olisi ehkä riittänyt maratoninkin verran, mutta kovin paljon lisävauhtia niistä ei olisi löytynyt. Selvää edistystä kuitenkin tapahtui jo yhden pitkän lenkin ansiosta ja edistys, olipa se nopeaa tai hidasta, lienee tärkeintä.

Jatkossa tullaan menemään samalla kaavalla viikosta toiseen: yksi lenkki ylä-PK:ta, yksi treeni pitkiä (1-4 km) vetoja, yksi pitkä (35 km) lenkki ja välipäivät ala-PK:ta tai PK-miinusta, yhteensä 130 km. Harjoittelun progressio syntyy, sikäli kuin syntyy, pitkän lenkin laadun parantamisesta loppupäästä alkaen. Mitään rytmitystä kovempiin, kevyempiin, määrä- tai tehoviikkoihin ei ole, vaan tarkoitus on vetää samaan putkeen kahdeksan viikkoa (ja katsoa sitten mistä päästä kana munii or whatever), toki vain jos koko "body and soul"-osasto pysyy vireänä eikä vaivoiksi tule "smÃ¥skavanker" tai pahempaa.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share


×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy