Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Amsterdam, Berliini vai Venetsia

Recommended Posts

Olen juossut nuo kaikki marat ja kaikkia voin suositella. Kaikissa olen tehnyt omat ennätykset silloisilla kunnoilla. Vähän ne ovat erilaisia ja mihin kannattaa mennä riippuu vähän siitä mitä maraltaan haluaa. Minun mielestä Venetsian reitti oli kaunein ja varsinkin alkumatka ennen siirtymistä itse kaupunkiin oli tosi kivaa sekä maisemiltaan että juoksureittinä. Siltojen ylitykset lopussa olivat ainut negatiivinen kohta. Berliini on nopea reittinä. Sen huono puoli on armoton ryysis. Ja Amsterdamiin menisin jos haluaisin tehdä enkan. Siellä massaa ei ole niin paljon ja reittikin on nopea. Jos jonkun huonomman puolen siitäkin kaivelen niin ehkä sitten tuulisuus.

Eli Venetsiaan fiilistelemään, Berliiniin massajuoksuun ja Amsterdamiin enkkoja tekemään. Lähtisin uudestaan mille vaan.

Moi,

mulla on takana kaksi maratonia, Venetsia 2005 ja Tukholma 2006. Jos pitäisi valita, lähtisin ehkä uudestaan Venetsiaan, koska siellä ryysis oli vähäisempi ja meno jotenkin leppoisampaa (juoksin siellä 7 min. nopeamman ajan kuin Tukholmassa), kannustajia tosin oli paljon vähemmän reitin varrella. - Oletko koskaan käynyt Venetsiassa? Siellä kuljetaan vesibusseilla, minkä takia logistiikka toimii ehkä jonkin verran vaivalloisemmin kuin muualla. Tavarat piti viedä luovutukseen aikaisin ennen maratonin alkua, jotta ne saatiin vietyä lähdöstä maalialueelle ajoissa ennen ensimmäisten juoksijoiden tuloa. Venetsiassa juoksu alkoi aamulla kello 10, mikä sopi kyllä minulle mainiosti (ei koko aamun kestävää jännitystä) mutta samasta logistiikkasyystä herätys tuli sitten jo kukonlaulun aikaan, että ehdittiin ajoissa lähtöalueelle. Italiassa tuli nautittua saman matkan aikana ihanasta ruuasta ja viineistä, joten jos olet kulinaristi, mene Venetsiaan! Ja jos et muuten ole ajatellut käydä siellä, niin käytä maratonia hyvänä tekosyynä; kaupunki on todella kaunis ja erikoinen (itse en juoksun aikana nähnyt muuta kuin sykemittarin lukemia, mutta jos osaat nauttia nähtävyyksistä niin Venetsiassa niitä riittää).

Tanja

Haaveissa täälläkin syksyllä mara ulkomailla, Venetsia olisi muuten oiva kohde mutta syksyllä sinne ei enää ole suoria lentoja joten ei oikein pelkkä pitkä viikonloppu kannata..Toinen vaihtoehto Amsterdam ja enkkahan siellä pitäisi tietysti tehdä. Olisi hyvää aikaa harjoitella vielä lomahässäkän jälkeen.