Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Rooman maraton 18.3.2012

Recommended Posts

• Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...

Hyvä paikka juosta eka ulkomaankisa: lähtöpaikalla reilusti porukkaa (tunnelmaa) ja nähtävyyksiä riittää. Jos tunteet ei vielä lähtöruuhkassa nouse pintaan, niin viimeistään Vatikaanin porteilla kun Pietarinkirkko tulee näkyviin. "Nupulakivijuoksua" kannattaa harjoitella, koska muinaiset roomalaiset ovat innostuneet rakentamaan sentyyppisiä katuja aika reilusti reitin varrelle ;;)

Tulossa maratonille. Lennot jo varattu ja matkakuume nousussa vaikka reissuun onkin vielä aikaa. Ensimmäinen ulkomaanmara kyseessä ja voi olla, että menee maisemia katsellessa. Juostaan ennätyksiä sitten myöhemmin kotisuomessa.

Kyllä mulla on aikomuksena juosta ennätykseni Roomassa. Nähtäväksi sitten jää, miten menee...

Eiköhän nimenomaan ulkomaiden kisoissa juosta ne ennätykset. Niissä on yleensä aina kovempi taso kuin Suomessa. Eikä niitä maisemia välttämättä muista kuitenkaan. Itse en muista yhtään esim. missä Berliinin reitti meni, kun tuli keskityttyä silloin siihen juoksuun, vesilammikoiden välttämiseen ja siihen, ettei ruuhkassa tule hirveästi törmäyksiä. Muilla maratoneilla on sitten enemmän tarttunut mieleen tunnelmiakin, mutta eihän maratonkisa mikään sightseeing-reissu ole. Sellaiselle ajelulle voi mennä jäykin jaloin sitten vaikka seuraavana päivänä.

Tänään tuli käytyä lekurissa ja todistus tuli tehtyä. Lähetin sen tänään nettisivujen kautta järjestäjälle ja nyt odottelen, että tulee lopullinen vahvistus osallistumisesta...

Itse itseäni lainaten totean, että muutamassa tunnissa oli tullut sähköpostiin vahvistus lopullisesta vahvistuksesta "Your registration to XVIII Maratona di Roma 2012 is now complete."

Yes, nyt kun vielä saa tämän nuhapaskan taltutettua, niin eiköhän lenkkipolut kutsu :D. On se jännä, miten kierrokset alkavat nousta vaikka juoksuun onkin vielä pitkähkö aika. Oikein tuntee

motivaatiokaivon täyttyneen.

Nyt on lääkärintodistus lähetetty nettisivujen kautta eteenpääin, saas nähä koska vahvistus tulee. Itse en kyllä suoranaisesti ennätystä lähde hakemaan, mutta jos kunto antaa myöten niin voishan sitä yrittää. Vaikka tämä Baldinia järkyttääkin niin aion katsella maisemia kaikesta huolimatta ja nauttia sightseeing-reissusta.

• 4 weeks later...

Onko muuten väliä hotellin sijainnin suhteen, kannattaako ottaa lähtöpaikan läheltä vai jostain metroreitin varrelta?

Oletteko käyneetl ääkärintodistusta varten lääkärissä vai allekirjoittaneet paperin itse?

Otinpa hotellin aivan lähtöpaikan läheltä, jotta ei tarvii aamulla kuin kävellä lähtöpaikalle :hali_knuffl_rein:

Sain alla olevan viestin ilmoittauduttuani:

"Please, now complete your registration: send us a copy of your 2012’s membership card of your club. The club must be associated with a national sports federation acknowledged by IAAF or IPC (International Paralympic Committee). Alternatively, a sports medical certificate specific to athletics. A valid form is the one downloadable at http://www.maratonadiroma.it."

Ylläolevan kysyksen mukaisesti voiko näitä todistuksia väsätä itsekin?

Pitännee jonkun lekurikäynnin yhteydessä pyytää lekuria täyttämään lappu samalla.

Vai pitäisikö ihan johonkin seuraan liittyä?