Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Challenge Barcelona 30.9.2012

Wallu
 Share

Recommended Posts

• Replies 29
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Juu Hast jätti leikin kesken kun juttelin hänen kanssaa T2:ssa. Ei ilmeisesti kulkenut niin kovaa että oisi kannattanut vetää loppuun vaanfiksumpi jättää kesken ja palautua nopeemmin kuin hakea sijoitus jolla ei ole hälle merkitystä. Niin Hast oli siinä vaiheessa jo lopettanut kun minä olin lähdössä fillaroimaan.

Juu Hast jätti leikin kesken kun juttelin hänen kanssaa T2:ssa. Ei ilmeisesti kulkenut niin kovaa että oisi kannattanut vetää loppuun vaanfiksumpi jättää kesken ja palautua nopeemmin kuin hakea sijoitus jolla ei ole hälle merkitystä. Niin Hast oli siinä vaiheessa jo lopettanut kun minä olin lähdössä fillaroimaan.

Hä, vediksää aironmänin?

Aika sissi!

Rookie

• 1 month later...

Täällä Barcelona-Maresme kisassa taitaa jonnin verran käydä myös suomalaisia. Mieluusti kuulisin kokemuksia, miten olette hoitaneet logistiikkapuolen Epsanjan päässä.

Miten pyörät kulkee välillä Barcelonan lentikenttä - Calella? Onko kenties isoja takseja helposti saatavilla?

Hyviä hotellisuosituksia perheelliselle pienten lapsien kanssa liikkuville?

Täällä Barcelona-Maresme kisassa taitaa jonnin verran käydä myös suomalaisia. Mieluusti kuulisin kokemuksia, miten olette hoitaneet logistiikkapuolen Epsanjan päässä.

Miten pyörät kulkee välillä Barcelonan lentikenttä - Calella? Onko kenties isoja takseja helposti saatavilla?

Hyviä hotellisuosituksia perheelliselle pienten lapsien kanssa liikkuville?

Hotellista en osaa sanoa, mutta lentokentältä pääsi kovin edullisesti metrolla calellaan. Toki se vaati kentällä bussilla toiseen terminaaliin, sieltä metrolla keskustaan, siellä vaihto calleelan metroon ja perillä. Hintaa oli yhteensä hieman vajaat 4 euroa. Calellassa metroasema on aivan kisakeskuksen vieressä. Taksi toki lienee ihan harkittava vaihtoehto jos on pieniä lapsia mukana eikä halua ruuhka-aikana seikkailla metrossam, sikäli lennot niin sattuvat. Oman majoitukseni varailin booking.com kautta, mutat mun majoitus ei kyllä sopisi lapsiperheille. Mutta Calella on kyllä suht edullista aluetta majoittua eli rohkeesti vaan lueskeleen hotellien kuvaukset ja matkaajien kommentit.

Hmm pitää kysellä yhdeltä osallistujalta jossain vaiheessa kommentteja koska hän oli tuolla perheen kera kisaamassa ja varmasti samat lähtökohdat sun kanssa. Pitäisi vaan törmäillä jossain vaiheessa kun en tiedä lueskeleeko hän näitä forumeita.

Hotellista en osaa sanoa, mutta lentokentältä pääsi kovin edullisesti metrolla calellaan. Toki se vaati kentällä bussilla toiseen terminaaliin, sieltä metrolla keskustaan, siellä vaihto calleelan metroon ja perillä. Hintaa oli yhteensä hieman vajaat 4 euroa. Calellassa metroasema on aivan kisakeskuksen vieressä. Taksi toki lienee ihan harkittava vaihtoehto jos on pieniä lapsia mukana eikä halua ruuhka-aikana seikkailla metrossam, sikäli lennot niin sattuvat. Oman majoitukseni varailin booking.com kautta, mutat mun majoitus ei kyllä sopisi lapsiperheille. Mutta Calella on kyllä suht edullista aluetta majoittua eli rohkeesti vaan lueskeleen hotellien kuvaukset ja matkaajien kommentit.

Hmm pitää kysellä yhdeltä osallistujalta jossain vaiheessa kommentteja koska hän oli tuolla perheen kera kisaamassa ja varmasti samat lähtökohdat sun kanssa. Pitäisi vaan törmäillä jossain vaiheessa kun en tiedä lueskeleeko hän näitä forumeita.

Ois kyllä mukava tosiaan kuulla kokemukset perheen kera puljailustakin....

Mallorcalla ei esimerkiksi isoja takseja ollu ollenkaan, joihin olis pyörän saanut. Tyylikkäästi kahdella taksilla ajeltiin sitten lentokentälle. Metrokin ajatuksena tuntuu aika rohkelle vedolle. Onhan poijaat kuitenkin jo 2 ja 3 vuotiaat tuolloin ;)

Ois kyllä mukava tosiaan kuulla kokemukset perheen kera puljailustakin....

Mallorcalla ei esimerkiksi isoja takseja ollu ollenkaan, joihin olis pyörän saanut. Tyylikkäästi kahdella taksilla ajeltiin sitten lentokentälle. Metrokin ajatuksena tuntuu aika rohkelle vedolle. Onhan poijaat kuitenkin jo 2 ja 3 vuotiaat tuolloin ;)

No tiivistetysti voisin kommentoida kun sain vastauksen kaverilta. Eli taksin olivat kyllä saaneet lentokentältä mutta heidän tekemä nettivaraus ei sitten kuitenkaan toiminut vaikka olivat vahvistuksen saaneetkin. Eli tuokaan ei liene ongelma mutta hieman aikatauluun pitänee varata joustoa. Niin ja olivat olleet tyytyväisiä hotelliinsa "Saint Jordi".

• 4 months later...

Herätellääns tätä ketjua, tämä alkaa näyttää erittäin varteenotettavalta kisalta suorittaa elämäni eka pitkä kisa.

Onkos foorumilta ketään tänne lähdössä tänä vuonna (-12)? Kisahan käydään 30.9. pääkallopaikkana ollen Calella, joka google-navigaation perusteella sijaitsee aivan Barcelonan vieressä.

Muutama peruskyssäri "vanhoille konkareille":

1. Miten lentoasemalta pääsee kätevimmin (ja halvimmalla) Calellaan? Metro oli tuossa yläpuolella mainittu, pääseekö BCN lentoasemalta suoraan metrolla vai pitääkö siirtyä eka jonnekin ja sieltä metrolla perille?

2. Kisa on sunnuntaina. Olen ajatellut päräyttää itseni paikan päälle saman vkon torstaina. Saa tehdä viimeistelyt lokaalissa ilmastossa ja tutustua kisakylään etukäteen. Onko tuo 3 päivää ennen kisaa hyvä idea vai pitäisikö mestoilla olla aikaisemmin? Tapahtuuko tuolla esim. mitään merkittävää ennen lauantain briiffausta ja check-inniä?

3. Kisa.

- Järjestelyt ylipäänsä? Miten tankkauspisteet pelittävät? Kannattaako fillarissa pitää enempää kuin litraa nestettä päällä? Onko jaossa normaalien veden ja urheilujuoman lisäksi jotain, esim geelejä, patukoita, muuta purtavaa?

- Reitit? Nettisivuilla fillariprofiili näyttää ihan lättänältä, tosin mitään skaalaa tai metrejä ei ole näkyvissä. Onko tiet ajokuntoisia? Montako varakumia kannattaa ottaa matkaan mukaan?

- Onko jotain erityistä mitä pitäisi ottaa kisaa ajatellen huomioon?

Tässä päällimmäisiä mielenkiinnon kohteita. Kiitokset etukäteen infosta!

• 2 weeks later...

Muutama peruskyssäri "vanhoille konkareille":

1. Miten lentoasemalta pääsee kätevimmin (ja halvimmalla) Calellaan? Metro oli tuossa yläpuolella mainittu, pääseekö BCN lentoasemalta suoraan metrolla vai pitääkö siirtyä eka jonnekin ja sieltä metrolla perille?

Metrolla pitää tehdä yksi vaihto barcelonan keskustassa mutta homma sujui näppärästi ja halvalla, oiskohan 7-8 euroa maksanut, taksilla tuskin alle 100e päsee.

2. Kisa on sunnuntaina. Olen ajatellut päräyttää itseni paikan päälle saman vkon torstaina. Saa tehdä viimeistelyt lokaalissa ilmastossa ja tutustua kisakylään etukäteen. Onko tuo 3 päivää ennen kisaa hyvä idea vai pitäisikö mestoilla olla aikaisemmin? Tapahtuuko tuolla esim. mitään merkittävää ennen lauantain briiffausta ja check-inniä?

Itse menin viimevuonna torstaina ja se riitti ainakin minulle, perjantaina taisi olla iltasella pasta-party. Toki aiempi saapuminen voi ehkä hieman auttaa mutta tuskin sillä ihan mieletöntä merkitystä on, ellei sitten suomessa ole kylmä kesä ja kesän ainoot helteet koet sitten barcelassa tms.

3. Kisa.

- Järjestelyt ylipäänsä? Miten tankkauspisteet pelittävät? Kannattaako fillarissa pitää enempää kuin litraa nestettä päällä? Onko jaossa normaalien veden ja urheilujuoman lisäksi jotain, esim geelejä, patukoita, muuta purtavaa?

- Reitit? Nettisivuilla fillariprofiili näyttää ihan lättänältä, tosin mitään skaalaa tai metrejä ei ole näkyvissä. Onko tiet ajokuntoisia? Montako varakumia kannattaa ottaa matkaan mukaan?

- Onko jotain erityistä mitä pitäisi ottaa kisaa ajatellen huomioon?

Huolto pelasti mun mielestä loistavasti, poislukien fakta että viimeisellä fillarikierroksella loppui vikalta tankkauspisteeltä vesi, urheilujuomaa kyllä oli. Mutta helteessä olisi ollut kiva roiskia vettä hieman päällekin... Tarjolla oli ainakin geelejä ja juoksuosuudella oli patukkaakin tarjolla. Olisikohan ollut banaania tms tarjolla, mutta kun en moisia käyttänyt niin en sitten sano varmaksi. Mutta siis hyvät tarjoilut heillä oli ja itse ainakin pärjäsin lähdöstä alkaen yhden pullon voimin ja otin täytöt aina joka pistellä.

Pyöräreitillä ei ollut mitään maailmaa järisyttäviä nousuja, muutama kohtalainen nousu suuntaansa. Mutta samaan henkeen totean että 2011 kisan ainaka rannan vieressä ajettu pitkääkin pidempi suora oli todella tuulinen ja vastatuuleen nopeus luokkaa 22-24km/h ja takaisin 40km/h - ja tuo näkyi sitten juoksun alkumetreillä kun keskeyttäneitä oli hillittömät kasat. Johtui varmastikin siitä että pyöräily oli rankempi kuin moni odotti ja vetivät sitten itsensä piippuun. Jälkikäteen ainakin brittiforumeilla kommentit tukivat omia tulkintoja. Tiet olivat mielestäni loistokuntoisia, ainoa kunnon möykyt olivat isolle kierrokselle menemisen ja sieltä poistumiseen käytetyllä väylällä jossa on autoille hidastekumpuja... Itselläni taisi olla kaksi varakumia mutta kummallekaan ei onneksi ollut tarvetta.

Ensimmäisenä tulee mileen se että kovasti on suu suolavettä täynnä uinnin ajan ja vettä tuskin kannattaa litratolkulla juoda :) Meressä tuntui olevan virtauksia jonkin verran ja suuntaansa sai korjata jatkuvasti. Vaihtoalueella on varmasti kuhinaa välillä joten tarkkana kannattaa olla ettei hoppuile muiden takia liikaa. Niin ja aurinkorasvaa kannattaa hankkia, jossa kerroin on riittävän suuri. Tosin järjestäjät ainakin viimekerralla tarjosivat niskaan 50 kertoimista aurinkorasvaa juoksuun lähtiessä. Juoksulenkki on myös suht kuuma paikka ainakin niin kauan kunnes aurinko päättää mennä piiloon, sikäli kisassa niin kauan menee.

Suosittelen kyllä varmaamaan hotellin suht piakkoin jotta sen saa jostain läheltä. Minä onnistuin ottaan itselleni huoneen vain pari sataa metriä kisapaikalta. Ainakin ensikertalaiselle kokemus oli mahtava ja syksyllä takaisin :)

Tässä päällimmäisiä mielenkiinnon kohteita. Kiitokset etukäteen infosta!

• 4 weeks later...

Metrolla pitää tehdä yksi vaihto barcelonan keskustassa mutta homma sujui näppärästi ja halvalla, oiskohan 7-8 euroa maksanut, taksilla tuskin alle 100e päsee.

Kiitos hyvistä vastauksista Finndude! Innostuin itsekin ilmoittautumaan. Barcelona ei ole ennestään tuttu ja tuota metroa tulee ehkä kokeiltua.

• 4 months later...

Minä ja suuri suuni suomen mahdolisesti kylmän kesän arpomisesta ja Barcelonan tulevasta helteestä - eli nyt näyttää kyllä suht huonolta yhdistelmältä vetää tuota kisaa. Ainakaan mulla ei oo pohjalla kuin yksi pidempi yhtäjaksoinen harjoitus hellekelissä, muutoin kaikki siinä 20 asteen tietämillä, pääsääntöisesti varmaan vielä allekin. No pitää kysellä viimehetken vinkkejä sitten kisapaikalla osaajilta...

Näytti youtubeen tulleen demo kisan reittiin liittyen joten laitetaan moinen jakoon.

Minä ja suuri suuni suomen mahdolisesti kylmän kesän arpomisesta ja Barcelonan tulevasta helteestä - eli nyt näyttää kyllä suht huonolta yhdistelmältä vetää tuota kisaa. Ainakaan mulla ei oo pohjalla kuin yksi pidempi yhtäjaksoinen harjoitus hellekelissä, muutoin kaikki siinä 20 asteen tietämillä, pääsääntöisesti varmaan vielä allekin. No pitää kysellä viimehetken vinkkejä sitten kisapaikalla osaajilta...

Näytti youtubeen tulleen demo kisan reittiin liittyen joten laitetaan moinen jakoon.

Tosi makee video, kiitti levityksestä.

Tuosta säästä on vaikea mennä sanomaan mitään näin yli 2 viikkoa etukäteen. Esim ensi viikolle on luvattu pilvistä ja sateista, jolloin lämpötila voi olla alle 20 eli sama kuin Suomessa. Itse toivoisin aurinkoista säätä ja 25-30 astetta, ettei tarvitsisi sinne asti palelemaan lähteä. Jos menee 30 rikki, niin aina vaan eksoottisempaa. Vauhtiahan voi jokainen vapaasti sovittaa olosuhteiden mukaiseksi kisan aikana.

Semmoinen +25 puolipilvinen olisi kisapäivälle tilauksessa. Olen samaa mieltä että olisi ihan kiva kun ei tarvitsisi palella, mutta kauhean kuumakaan ei ole hyvä kun tuo helletreeni on Suomessa tänä kesänä ollut melko piukeassa..

Onko arvauksia miten tuolla pätee märkäpukusäännöt? Viime päivinä merivesi on ollut n. +26c, joten onkohan mahdollista että kieltäisivät pukujen käytön kokonaan? Toivottavasti ei, mun uinti menee rinuliksi siinä vaiheessa.. :redface:

Niille jotka ovat pyörää mukaan ottamassa ja Finskillä lentämässä: jos ette ole varanneet vielä pyörälle paikkaa, niin kannattaa tehdä se pikimmiten. Tänä päivänä kun soittelin torstain 27. pvä lennolle pyöräpaikkaa, emäntä langan päässä sanoi että menolennolla on jo kaksi pyörää ja yrittää järjestää mulle pyöräpaikan.

YRITTÄÄ JÄRJESTÄÄ. Hyvä juttu, olisihan tuo ihan mukava saada mukaan. :tongue: