Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Kuntomies76

Garmin Connect

Recommended Posts

Varusteiden mukaantulo on hyvä uudistus. Olen pitänyt kenkien kilometreistä tähän saakka erillistä kirjanpitoa, mutta nyt näyttäisi hoituvan kätevästi Connectin kautta.

Minäkin olen saanut kengät määriteltyä omilla nimillään. En ole lisännyt kenkä-tietoa vanhoihin suorituksiin, mutta parin uuden suorituksen perusteella Connect kyllä laskee kenkien kilometrit. Kilometrinäytön saa esille, kun valitsee vasemmasta ylänurkasta aukeavasta valikosta valinnan "Varusteet".

Joo, nuo kokonaiskilsat näkyy näemmä tuossa pääsivulla vai mikä etusivu se on olevinaan mutta jos valikosta valitsee varusteet ja sitä kautta menee niin ei näytä kokonaiskilsoja.

Edit. eli kilsat näkyy siinä pikkukuvakkeessa muttei kokosivun näkymässä.

Muokattu

Joo, nuo kokonaiskilsat näkyy näemmä tuossa pääsivulla vai mikä etusivu se on olevinaan mutta jos valikosta valitsee varusteet ja sitä kautta menee niin ei näytä kokonaiskilsoja.

Edit. eli kilsat näkyy siinä pikkukuvakkeessa muttei kokosivun näkymässä.

Minulla kyllä näkyy kilometrit kokosivun näkymässäkin.

Mielenkintoinen havainto eilen, kun siirsin TREMK:n joulumaratonin tiedot Connectiin, niin se tarjosi jo valmiiksi nimen tuolle tapahtumalle: Nokia Juoksu. Olikohan joku samalla lenkillä ollut aiemmin jo lähettänyt tietonsa ja nimennyt ne noin, vai mistä tuo nimi mahtoi ilmestyä?

Kyse on varmaan samasta kuin Juha212 ylempänä kirjoitti, ilmeisesti Gc vaan nimeää harjoituksen paikkakunnan mukaan.

Mielenkintoinen havainto eilen, kun siirsin TREMK:n joulumaratonin tiedot Connectiin, niin se tarjosi jo valmiiksi nimen tuolle tapahtumalle: Nokia Juoksu. Olikohan joku samalla lenkillä ollut aiemmin jo lähettänyt tietonsa ja nimennyt ne noin, vai mistä tuo nimi mahtoi ilmestyä?

Minulla kyllä näkyy kilometrit kokosivun näkymässäkin.

Näkyykö kokonaiskilsat vai vain joka lenkin kilsat eriteltynä? Minä en sinne kenkiä ole laittanut mutta pyörät merkkasin ja kokosivunnäkymässä näkyy toki yksittäisen lenkin kilometrit muttei kokonaismäärää.

Näkyykö kokonaiskilsat vai vain joka lenkin kilsat eriteltynä? Minä en sinne kenkiä ole laittanut mutta pyörät merkkasin ja kokosivunnäkymässä näkyy toki yksittäisen lenkin kilometrit muttei kokonaismäärää.

Minulla näkyy kenkien kokonaiskilometrit. Toimisiko sitten pyörillä jostain syystä eri tavalla?

Minulla näkyy kenkien kokonaiskilometrit. Toimisiko sitten pyörillä jostain syystä eri tavalla?

Koitin kokeeksi syöttää yhden tänä vuonna käyttöön otetun kengän kilometrit. Sama homma. Kokosivunnäytössä ei näy kokonaiskilometrejä mutta etusivun pikkukuvakkeessa näkyy. No samapa tuo, pääasia että näkyy niin on nyt helpompi seurata kengillä juostua matkaa. Kaivattu uudistus mielestäni.

En kyllä meinaa alkaa muiden jo käytössä olevien tietoja syöttämään, sen verran hidasta hommaa :-)

Onko connectiin tullut joku ominaisuus että se antaa harjoitukselle nimen. Normaalisti harjoituksen kohdalla on nimetön ja itse olen lisännyt siihen esim. reipas yms. Nyt siinä lukee valmiiksi paikkakunta ja juoksu. Rupesin vaan mielenterveyttäni epäilemään..

Hahaa, tätä samaa olen itse ihmetellyt ja ensimmäisenä tosiaan aloin huolestumaan oman mielenterveyteni puolesta! Kyseessä siis ilmeisesti joku connectin uusi ominaisuus.

Onko joku saannut tehtyä noita osuuksia(segment) minulle ei ole valjennut miten niitä tehdään?

1. Valitse suoritus, jonka sisältämän alueen haluat muuttaa osuudeksi.
  2. Valitse suorituskartan alapuolelta Luo osuus. (<-- tuota ei näy kartassani)
  3. Valitse osuuden lähtö- ja loppupiste kartassa tai korkeuskaaviossa.
  4. Tallenna

Missä mielessä ei toimi? Eikö siis näy mitään säätietoja?

Minulla näkyy pieni sääikoni aina harjoituksen (näytä tiedot) sivulla, muistaakseni nykyisin siinä kartan oikeassa ylänurkassa.

Toinen juttu on sitten se, että aina nuo säätiedot eivät osu aivan kohdalleen. Esimerkiksi toissapäivänä pakkasta oli pari astetta ja Garmin näytti -7. Lienee aivan oikea havainto, mutta lähin sääasema on 30 kilsan päässä sisämaassa ja tässä rannalla on lämpimämpää.