Jump to content
Juoksufoorumi.fi


Prun

Mihin aikaan taittuu Malminkartanon mäen portaat?

Recommended Posts

Olen vain siellä kerran ollut ja silloin tehtiin niin, että rappuset ylös niin kovaa kuin pystyy ja sitten sitä hiekkatietä lasketellen alas. Niin mä ajattelin tehdä, mutta vähintään 10 kertaa. Niin monta kertaa kuin jaksan ja sitten se loppuverkka sinne uimahallille.

edit. tosin niin kovaa kuin pystyy oli haasteellinen niiden portaiden kaltevuuden takia. En oikein päässyt myöskään sinuiksi sen välin kanssa eli kannattaako juosta 2 vai 1 porrasta kerrallaan. 2 on minun askelpituudelleni vähän liian pitkä eli jalat varmaan liian lyhyet, mutta yksi menee sahaamiseksi, joten pääasiassa juoksin 2 porrasta kerrallaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen vain siellä kerran ollut ja silloin tehtiin niin, että rappuset ylös niin kovaa kuin pystyy ja sitten sitä hiekkatietä lasketellen alas. Niin mä ajattelin tehdä, mutta vähintään 10 kertaa. Niin monta kertaa kuin jaksan ja sitten se loppuverkka sinne uimahallille.

edit. tosin niin kovaa kuin pystyy oli haasteellinen niiden portaiden kaltevuuden takia. En oikein päässyt myöskään sinuiksi sen välin kanssa eli kannattaako juosta 2 vai 1 porrasta kerrallaan. 2 on minun askelpituudelleni vähän liian pitkä eli jalat varmaan liian lyhyet, mutta yksi menee sahaamiseksi, joten pääasiassa juoksin 2 porrasta kerrallaan

Tulee aika hajottavan hapokas treeni vetää 10xtäysillä ylös. Kaksi porrasta kerrallaan mennen homma ei kyllä enää ole juoksua kovinkaan kauan. Sykkeet saa aika nopeasti tappiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

- kaveri 1.02, 30+ urheilija

- minä DNF, 50+ "urheilija"

Oli tosi hapokasta hommaa. Vetoni hyytyi ankaran hapotuksen jälkeen 2-tasolle ajassa 58s. Jatkoin siitä sitten reilun tauon jälkeen ylös ajassa 32s. Eli yhteisaikani oli 1.30.

Kaverini veti hienosti. 2-tasolla meno oli vielä sulavaa, mutta pian sen jälkeen iskivät megahapot. Aika oli kuitenkin hieno 1.02.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toinen yritys. Taas portaat veivät miehestä voiton. Tarkoituksena oli tehdä suoritus portaita kunnioittaen, maltillisella alkuvauhdilla. Ei toteutunut suunnitelma. Vedin nyt kuitenkin "laiturin" päähän karmeissa hapoissa surkeassa ajassa 1.51. 2-tason jälkeen iskivät hapot korviin asti, mm. kädet menivät tunnottomiksi. Ilmeisesti pitää jättää nämä happoleikit nuoremmille. Viisasta se ainakin olisi. Mutta ehkä keväällä kuitenkin "hyökätään" seuraavan kerran portaita vastaan, nöyränä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toinen yritys. Taas portaat veivät miehestä voiton. Tarkoituksena oli tehdä suoritus portaita kunnioittaen, maltillisella alkuvauhdilla. Ei toteutunut suunnitelma. Vedin nyt kuitenkin "laiturin" päähän karmeissa hapoissa surkeassa ajassa 1.51. 2-tason jälkeen iskivät hapot korviin asti, mm. kädet menivät tunnottomiksi. Ilmeisesti pitää jättää nämä happoleikit nuoremmille. Viisasta se ainakin olisi. Mutta ehkä keväällä kuitenkin "hyökätään" seuraavan kerran portaita vastaan, nöyränä.

Se on vähän niinkuin maratonilla kolmenkympin jälkeen, että jos kakkostasanteelta on päässyt vähän eteenpäin ja vielä kulkee jotenkin, niin sitten jaksaa vetää sisulla loppuun. Muuten tulee luovutusmieliala. Viime kerralla keskeytin, mutta uudestaan molemmilla tasanteilla huilien 1:09. Tuostakin tuntuu että voisi useita sekunteja vielä parantaa, jos kelit jatkuu hyvinä.

Tuntuisi aika hyvin vaikuttavan eri asioihin riippuen tavasta millä tekee. Ainakin musta tuntuu siltä että pitkiä askelia kävellen saa voimaa jalkoihin. Kolmasosia täysillä tikaten kehittää nopeutta. Ja koko siivun raastaminen tekee hyvää hapenotolle.

Muokattu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se on vähän niinkuin maratonilla kolmenkympin jälkeen, että jos kakkostasanteelta on päässyt vähän eteenpäin ja vielä kulkee jotenkin, niin sitten jaksaa vetää sisulla loppuun. Muuten tulee luovutusmieliala. Viime kerralla keskeytin, mutta uudestaan molemmilla tasanteilla huilien 1:09. Tuostakin tuntuu että voisi useita sekunteja vielä parantaa, jos kelit jatkuu hyvinä.

Tuntuisi aika hyvin vaikuttavan eri asioihin riippuen tavasta millä tekee. Ainakin musta tuntuu siltä että pitkiä askelia kävellen saa voimaa jalkoihin. Kolmasosia täysillä tikaten kehittää nopeutta. Ja koko siivun raastaminen tekee hyvää hapenotolle.

Hyvä aika tuo 1:09. Millaisista sektoriajoista tuo muodostui? Tiedän, että 1-sektoria on kellotettu paljonkin. Paras aika niissä kellotuksissa on ollut 9,8.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyvä aika tuo 1:09. Millaisista sektoriajoista tuo muodostui? Tiedän, että 1-sektoria on kellotettu paljonkin. Paras aika niissä kellotuksissa on ollut 9,8.

Ensimmäinen väli meni alle 20s, mutten muista paljonko. Korkeintaan 2 sekuntia. 10s aikaan saa varmasti olla tosi kova ammattilainen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Ketjua lukevat   0 members

    Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä




×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy