Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Turun Paavon mara 1.7.

Recommended Posts

Onko kenelläkään myönteisiä tai kielteisiä kokemuksia Paavo Nurmi -maratonista? Toimiiko järjestelyt, onko reitti mukava ja onko osallistujia riittävästi, että on sopivasti massatapahtuman tuntua?

Elämän eka maratoni on vielä juoksematta, enkä jaksaisi odottaa HCR:ään asti.

ilkka

• Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Näin paikallisena olen ehkä puolueeton mainostamaan, mutta teen sen kuitenkin :) Kyllä porukkaa riittää ja tunnelma on aina ollut kesäisen urheilujuhlan mukainen. Loppumatkan ravintolalaivojen editse juokseminen ei ole kaikkien suosikki, mutta antaa se ainakin lisäpuhtia jos ei muuta...

Reitti on mun mielestä mukava ja kun mennään ruissalon saaren puolella, ollaan aika luonnon keskellä myös. Maratonhan on 2x sama reitti joten juoksijoita niin puolikkaan kuin kokonaisenkin tulee koko ajan vastaan tai niitä voi ohitella (tai joutuu ohitettavaksi)

Järjestelyissä nyt aina parantamisen varaa, mutta varmasti viime vuodesta on taas opittu ja jotain myös parannettukin, joten mukaan vaan!!!

Minä ainakin oon lähdössä maralle Turkuun 1.7. Kaksi vuotta sitten juoksin siellä ennätykseni, joten minulla on hyvät muistot Turusta. Erityisesti Ruissalon kauniissa maisemissa kulkeva osuus on tosi hieno. Satama-alue on vähän tylsä ja tuulelle altis, mutta toivotaan sopivan tyyntä keliä. Vähän porukat vieroksuvat näitä keskikesän maratoneja, kun helteen mahdollisuus on aina olemassa. Mutta jos on kuuma keli, niin vauhti kannattaa vaan passailla sopivaksi ja yrittää juoda tarpeeksi. Kyllähän Paavo Nurmen nimellä kulkeva maraton ansaitsisi vähän suuremman arvostuksen suomalaisjuoksijoiden parissa, joten toivon kyllä runsasta osanottoa juoksuun.

Hei tietääkö kukaan miten Turun jänikset toimivat? Juoksevatko neljän tunnin jänikset heti alusta tasaista 5.40/km vauhtia vai ensin kovempaa ja loppuun himmentäen vaiko ihan päin vastoin? Mietin lähdenkö jänisten matkaan yrittämään kyseistä loppuaikaa vaiko itsekseni sykkimään. Houkuttelee juosta jänisten kanssa, mutten ole koskaan juossut..

Olisiko ketään lähdössä pääkaupunkiseudulta Paavo Nurmen Maratonille? Olisin kyytiä vailla! Tsekataan reitti ja järjestelyt niin ollaan viisampia!:039:

Mää kans lähden "testailemaan", miten maratonista voi selvitä ilman juoksuharjoittelua...

Mulla on iso auto alla, mukaan mahtunee viitisenkymmentä muutakin maratoonaria. Auton tunnistaa kyljessä lukevasta tekstistä "Expressbus". Tosin voi olla niinkin, että menenkin junalla, mutta - ah tätä iloa ja onnea - siinä tapauksessa kyytiin mahtuu vielä verrattomasti enemmänkin muita juoksijoita! Varmasti jokunen katsojakin. Takaisin tullessa saatan kylläkin koukata Satakunnan kautta, mutta epäilemättä saat jostain muusta Expressbussista suorankin kyydin takaisin pk-seudulle. ;)

Joo, mikäli joku muu on jotain kimppakyytejä bensakuluja vastaan tarjoamassa, niin kyllä minäkin voisin kiinnostunut olla. Ja jos ei, niin voihan sitä sopia vaikka saman bussivuoron, eräänlainen "kimppakyyti" sekin. Voi sitten käyttää senkin ajan iltapäivälehtien selailemisen sijasta samanhenkisessä seurassa jutusteluun.

Tjaahas! Ei vastauksia, tehdäänpä johtopäätöksiä. Joko:

1. Palstalaisia ei olekaan lähdössä Paavo Nurmi maratonille.

2. Palstalaiset ovat lähdössä vain täysillä kimppakyydeillä maratonille.

3. "The Loneliness of the Long-Distance Runner" ei ole vain kirjan ja laulun nimi vaan elämäntapa, jota en ole vielä sisäistänyt.

4. Allekirjoittanut on saanut jo tällä(kin ;) ) palstalla sellaisen psykopaatin maineen, että eipä uskalla kukaan vahingossakaan vastailla.

Noh, oli miten oli, meikäläistä ei (ainakaan keskiviikon jälkeen?) saa enää palstan/spostin tms. kautta kiinni, joten toivotan kaikille Turun suuntaan matkaaville tsemppiä, ja mikäli joku kuuluttaa nimeäni bussissa jossa olen, lupaan kyllä heiluttaa diskreetisti tassua sivupenkistä. Toki varaan itselleni oikeuden vilkaista ensin varovasti kuuluttelijaa ja sitten päättää, heilutanko niin että tassu myös näkyy edessä olevan penkin selkänojan takaa... (Kuten varaan myös itselleni oikeuden olla vallan eri kulkupelissä istumassa, mitään aikataulujakaan en ole vielä tutkinut.) :cool: