Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Ruissalojuoksut 2011

Recommended Posts

Kyllä tuolla lauantaina pitäisi ennätys käydä puolikkaalle juoksemassa. Reitti on ilmeisesti aika mäkinen, vai olenko ihan väärässä? Tosin ei taida mitään suurempia mäkiä olla

Kuten Mr man sanoi. Huomioida täytyy myös se, että reittihän on suurelta osin (2/3 tai jotain?) ulkoilureittejä, siis hiekkaa ja maapohjaa. Ja tänään näyttäisi olevan neljäs sadepäivä putkeen näillä nurkilla. Pehmeää alustaa on siis tiedossa, ainakin jos ei ole ihan kärkikahinoissa mukana.

Huomenna ensimmäistä kertaa lähden puolikkaalle. En muista koska olisin jännittänyt jotain näin paljon. N. 6kk sitten päätin että alle 2h on päästävä, mutta nyt on fiilis toinen... Ajattelin vain juosta ja katsoa mikä aika tulee. Jos ens vuonna lähtis sit ottamaan kovempia tavotteita.

Tsemppiä kisaan! Vuosi sitten olin itse ensimmäisessä juoksutapahtumassani Rääkillä ja olin lähdössä melkein joukon hännillä, mikä johti siihen että lähes koko matka juostiin vilkku päällä. Loppuaika oli 2.05 ja ohitettavia matkalla kertyi n. 150 eikä ohittaminen todellakaan ole aina helppoa kapeilla urilla, joten lähtöpaikka kannattaa miettiä oman aikatavoitteen mukaan ja tunkea vaan "omalle" paikalle. Ja aivan kuten jussi7233 huomautti, niin märkää on ollut eli metsän kautta ohittelu voi olla jopa vaarallista. Viime vuonna alle 2h juoksijoita oli n.400 kun kaikkiaan matkaan lähti yli 700.

Itsekin olen tänään taas rääkillä, mutta aikatavoitteet ovat sulaneet vieläkin vähän päällä olevaan räkätautiin. Kuumetta ei ollut, kurkkukipu on hellittänyt ja ainakin hitaissa vauhdeissa henki kulkee, mutta silti kaikki reilun ennätysparannuksen ja leppoisan maisemakävelyn väliltä on mahdollista.

Tsemppiä kisaan! Vuosi sitten olin itse ensimmäisessä juoksutapahtumassani Rääkillä ja olin lähdössä melkein joukon hännillä, mikä johti siihen että lähes koko matka juostiin vilkku päällä. Loppuaika oli 2.05 ja ohitettavia matkalla kertyi n. 150 eikä ohittaminen todellakaan ole aina helppoa kapeilla urilla, joten lähtöpaikka kannattaa miettiä oman aikatavoitteen mukaan ja tunkea vaan "omalle" paikalle. Ja aivan kuten jussi7233 huomautti, niin märkää on ollut eli metsän kautta ohittelu voi olla jopa vaarallista. Viime vuonna alle 2h juoksijoita oli n.400 kun kaikkiaan matkaan lähti yli 700.

Itsekin olen tänään taas rääkillä, mutta aikatavoitteet ovat sulaneet vieläkin vähän päällä olevaan räkätautiin. Kuumetta ei ollut, kurkkukipu on hellittänyt ja ainakin hitaissa vauhdeissa henki kulkee, mutta silti kaikki reilun ennätysparannuksen ja leppoisan maisemakävelyn väliltä on mahdollista.

Oli loistava puolikas. Lähdin aika hänniltä (huomasin sen vasta n. 2km kohdalla) joten ohittamista oli paljon. Aika oli 1:55:XX eli tavoitteeseen pääsin. Nyt on loistava fiilis!